Zakaj ne bi izkoristili vsega! Ob množičnem komercialnem prepričevanju prehoda na elektriko se večkrat vprašam, zakaj pred tem ne bi izkoristili vsega. Vsega znanja, obstoječih tehnologij ter nenazadnje virov. Hočeš, nočeš, plin je največkrat spremljevalec nafte na poljih.

Zemeljski plin je naravni plin fosilnega izvora. Nastal je v več milijonov let trajajočem procesu razpadanja rastlin in živali pod visokimi temperaturami in tlakom. Pri tem so globoko pod zemeljsko skorjo nastali ogljikovodiki v različnih agregatnih stanjih: tekočem (nafta), trdnem (premog) in plinastem (zemeljski plin). Slednji je lažji od zraka, brez barve in vonja, zato mu za distribucijo dodajo odorant, kar omogoča enostavnejšo zaznavo oziroma prisotnost. Nenazadnje gre za najbolj čisto naravno gorivo, saj se poleg sproščene energije tvorita samo še vodna para in ogljikov dioksid.

Ampak, ne bi se čudil, če so vas pred desetletjem avtomobilski ”poznavalci” prepričevali, da boste z vozilom s pogonom na zemeljski plin en dan odleteli v nebo kot novoletna raketa. Vendar tako kot smo pred desetletjem tipkali po številčnici, zdaj udarjamo le še po ekranu. Napredek, in podobno je s sistemom LPG. Petnajst let nazaj so vozila z 80-litri zemeljskega plina v povprečju prevozila 250 kilometrov. No, zdaj z nekaj več kot 30 litri prevozijo čez 400 kilometrov. Da ne omenjam izboljšane varnosti samega sistema in pristopa polnjena zemeljskega plina na bencinskih servisih.


Evropejci kar radi vozimo na zemeljski plin, zato ne preseneča, da številni avtomobilski proizvajalci že plinski sistem serijsko vgradijo v vozilu na tekočem traku tovarne. Dobra plat tega je višji odstotek zanesljivosti delovanja ter garancija na sistem. Dacia sistem LPG ponuja pri modelih Duster, Sandero in Sandero Stepway. Eco-G temelji na litrskem trivaljnem motorju s turbo puhalom, ki razvije 74 kW (100 KM) moči ter 160 Nm navora. Moč se na sprednji par koles prenaša preko 5-stopenjskega ročnega menjalnika. Kombinacija sicer ni na voljo s štirikolesnim pogon.

Enostavnost in varčnost.

V praksi se pogonski sklopu solidno izkaže in mu ne primanjkuje moči. Turbopuhalo prevzame veliko odgovornosti pri doziranju momenta, medtem ko menjalnik z nekoliko daljšimi razmerji ne kliče po dodatni prestavi (čeprav jo posodobljeni pogonski sklop v novem Sanderu že ima). Skratka, bistvo, katerega bodo kupci iskali, se skriva ob točilnem ”pultu”. V Dusterju sta nameščena dva rezervoarja. 50-litrski za bencin ter 35-litrski za zemeljski plin. Večino testa sem vozil na plin, saj se s toplejšimi dnevi precej skrajša čas ogrevanja sistema. Posledično Duster Eco-G že po nekaj kilometrih preklopi na plin.

Preklopa med energentoma največkrat ne boste zaznali. Opazili boste le zamenjavo LED diod na indikatorju na armaturni plošči, namaščenemu levo od volanskega obroča. Zaradi statistične kompleksnosti v tem primeru potovalni računalnik ni na voljo, vendar se porabo oziroma domet kaj hitro izračuna ”po peš” metodi. Praznjenje obeh rezervoarjev vas bo pripeljalo več kot 1100 kilometrov daleč. Od tega boste na plin naredili med 400 in 450 kilometri ter dobrih 800 s 50-litrsko zalogo bencina.

V preprostejši matematiki to znese okoli 6 litrov porabe bencina oziroma 7-8 litrov zemeljskega plina. Če boste vozili zgolj z LPG, se bo v precejšnji meri razlika poznala v vaši denarnici. Na 100 prevoženih kilometrov boste za zemeljski plin odšteli 4,9 evra (7,5lx0,66€), 95-oktanski bencin pa vas bo stal 7,4 evra (6,1lx1,21€). Tudi če na daljše obdobje k ceni zemeljskega plina prištejemo še malenkostno porabo goriva za ogrevanje sistema, se stežka približamo vrednosti 5,5 evra. To pomeni, da lahko s takšnim Dusterjem vsakih 100 kilometrov ”prihranimo” 2 evra.

Pravzaprav imajo vsi nekaj od ”alternativnega” Dusterja. Vključujoč z naravo, saj je proces pridobivanja zemeljskega plina veliko enostavnejši, pogon v ozračje spusti precej manj izpustov v primerjavi s klasičnim bencinskim ali dizelskim motorjem. Kupec pa robustnemu, vsestransko uporabnemu in izjemno prostornemu vozilu doda še opcijo cenovno konkurenčnejše energije ter podaljša njegovo avtonomijo. Za nameček še brez doplačila, saj je Duster Eco-G cenovno pozicioniran enako kot ”zgolj” bencinska različica. Zakaj torej ne bi izkoristili vsega?

Specifikacije – Dacia Duster 1.0 Tce 100 Eco-G

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 160 Nm pri 2.750  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 168 km/h
Pospešek: 12,5 s
Poraba na testu (plin): 7,5 l/100 km
Poraba na testu (bencin): 6,1 l/100 km
Rezervoar (bencin): 50 l
Rezervoar (plin): 35 l
Mere vozila: 4.341 mm x 1,804 mm x 1.682 mm
Masa vozila: 1.395 kg
Medosna razdalja: 2.676 mm
Prostornina prtljažnika: 411 l
Cena osnovnega modela: 13.740 EUR
Cena testnega modela: 17.670 EUR

Perfekten avto za bodoče slovenske ceste! – Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 Prestige