Perfekten avto za bodoče slovenske ceste! – Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 Prestige

O stanju slovenskih cest je zadnje mesece bilo veliko rečenega, zapisanega in nekaj malega tudi storjenega. Korošcem je prekipelo, zato so s kontinuiranim prečkanjem prehoda zaprli cesto. Promet tam ni več obvladljiv, slabo vzdrževane ceste pa le še pripomorejo k počasnejši vožnji ter prometnim nesrečam. Skrajni čas je za obnovo obstoječe regionalke ter gradnjo tretje razvojne osi.

Seveda se s slabimi cestami srečujejo tudi ostale občine, ki se ne držijo ravno Ljubljanske. Razpadajoče ceste so kritičen problem naše države, katermu se lahko v določeni meri sami izognemo. Z nakupom Dacie Duster recimo. Pa ne, da bi delal reklamo, le redka so dandanes vozila, ki bi bila tako udobna na ”slabem” terenu (poraznih slovenskih cestah). Torej, tukaj je Duster Vol.2!

Postavljen na isto platformo kot predhodnik, ostaja cenovno ugoden, a kljub temu s posodobljenim dizajnom izgleda sveže ter ohranja značilno možato držo. Mere so ostale bolj ali manj enake, prav tako tudi oddaljenost od tal, ki znaša 21 centimetrov.


Več novosti prinaša notranjost, ki preseneti s pestro tehnologijo, privlačnim dizajnom ter izboljšanimi materiali. Najbolje opremljena različica Presige v Dusterja vnese samodejno klimatsko napravo, ki spominja na neko nemško športno vozilo, z majhnimi zasloni v sredini vrtljivih gumbov.”Stajliš”. Poznan je tudi dizajn fukcijskih stikal v letalskem stilu. 7-palčni zaslon na dotik je zdaj postavljen malo višje in je bolj usmerjen k vozniku. Na njem se prikazuje navigacija, vzvratna kamera z razširjeno funkcijo 360° ter graf terenskih sposobnosti vozila – naklon in nagib.

Kaj je še izboljšano?

Rak rana prejšnjega Dusterja so bili sedeži ter (ne)nastavitev volana. Zdaj so sedeži novi, sedalni del je večji, materiali so boljši in več je bočne opore. Volanski obroč je nov, lepo oblečen v usnje ter dobro sede v roke. Največja pridobitev pa je nastavitev volanskega droga še po globini in ne samo višini. Potniki na zadnji klopi se odslej ne bodo imeli kaj pritoževati čez udobje, kakor tudi ne nad hrupnostjo, saj je Dacia Duster občutno bolj zvočno zatesnjen.


S platformo je nespremenjena ostala tudi motorizacija, 1,5-litrski turbodizelski motor proizvede 80 kilovatov moči. Ta se večinoma prenaša na sprednji kolesi, po potrebi tudi nazaj, odvisno od izbranega načina vožnje. Lahko pa se sami vmešate z vrtljivim gumbom in pogon ’zaklenete’ v razmerju 50:50, torej enako kot prej.

V kombinaciji s štirikolesnim pogonom je zaenkrat na voljo le ročni 6-stopenski menjalnik, ki ima sicer kratka prestavna razmerja, kar je perfektno za teren, a malce okorno za po mestu. Moj nasvet, da speljujete z drugo. V povprečju bo Duster porabil 6 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Idealen avto za slovenske ceste

Pri Dusterju me najbolj navdušuje dobro dušenje udarnih jam cestišča, saj se med vožnjo po slabi cesti ne počutite nič manj udobno kot v domačem naslonjaču. Res, da ni klasičen šminkerski ”športen” terenec, a to tudi ne želi biti, saj se ne boji lukenj, robnikov, makadama kot tudi ne blatnih ovir.

Izboljšave klenega terenca so s sabo prinesle malenkost višjo vstopno ceno (13.000€), izbira motorne ter pogonske kombinacije z modnimi dodatki pa Dusterja podraži na 20 tisočakov. Res pa je, da smo kupci za izboljšave in komodnost pripravljeni plačati tudi več.

Specifikacije – Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 Prestige

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.461 ccm
Moč motorja: 80 kW (109 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 1.750  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 169 km/h
Pospešek: 12,4 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Rezervoar: 50 l
Mere vozila: 4.341 mm x 1,804 mm x 1.682 mm
Masa vozila: 1.395 kg
Medosna razdalja: 2.676 mm
Prostornina prtljažnika: 411 l
Cena osnovnega modela: 13.090 EUR
Cena testnega modela: 20.350 EUR

Zmerni ekstremist. – Dacia Duster Extreme 1.5 dCi 4×4

Ukradli so mi avto! – Dacia Lodgy 1.6dCi Stepway

Romunski ekspres – Dacia Logan MCV 1.5 dCi Ambiance