Pisalo se leto 2011, ko sem v avstrijskem Celovcu sedel v električni Nissan Leaf. Takratno čudo tehnike je z leti dobivalo vse večjo veljavo, rezultat napredka pa je potujoča elektrarna druge generacije Leafa .

Pionirski Nissan Leaf iz leta 2010 je razpolagal s kapaciteto baterije 24 kWh, njegov ocenjen domet je glede na ustanovo opravljenega preizkusa znašal med 117 (EPA) in 175 (NEDC) kilometri. Daljša potovanja mu zato niso bila po godu, saj je polnjenje navadno trajalo precej časa, prav tako pa še ni bilo toliko polnilnic kot doslej. Na domači vtičnici pa je avtomobil v 1 uri dotočil energije za 8 kilometrov.

Kljub temu mi je kratka vožnja z Leafom po ulicah Celovca dala vedeti, da se na področju avtomobilizma obetajo spremembe. Stvari kot so tiha vožnja, manjko nadležnih vibracij ter možnosti dodatnih funkcij, ki jih omogoča elektrifikacija avtomobila, so do zdaj prepričale že prepričale številne voznike. Desetletni napredek infrastrukture ter tehnologije pa drugi generaciji Leafu odlično tlakuje pot.


Garancija baterije?

Do zdaj največkrat zastavljeni vprašanji okoli električnega vozila sta se navezovali na baterijo. Zmogljivost, torej njen domet, o čemer bomo razpravljali kasneje in življenjska doba. Splošna javnost še vedno vleče preveč vzporednic z baterijami, ki se nahajajo v zabavnih elektronskih napravah ali kuhinjskih pripomočkih. Dejstvo, da bo baterija avtomobila z leti začela pešati je neizogibno, vendar je pri avtomobilskem kompletu možno zamenjati segmente, oziroma jo obnoviti ter s tem povrniti serijski domet. Konec koncev se rabljene baterije uspešno uvajajo v njihovo drugo življenjsko fazo – hranilniki energije za hiše, naselja ali mesto.

Mogoče vas bo prepričala statistika. V Veliki Britaniji je podjetje Warranty Direct, ki se ukvarja z reševanjem garancijskih zapletov, leta 2015 navedlo, da so težavo z baterijskih sklopom pri 35.000 registriranih Leafih ugotovili le v 3 primerih. Matematično je to 25-krat manjše tveganje za napako pogonskega sistema kot pri podobnem vozilu z motorjem na notranje izgorevanje. Še ena številka, ki gre v prid zanesljivosti. Ob začetku prodaje je Leaf razpolagal z garancijo na baterijski sklop 5 let oziroma 100.000 prevoženih kilometrov. Aktualni model se pohvali s kar 8 letno garancijo oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov. Se pravi, če vozilo v tem času izgubi 4 od 12 črtic na kapacitetnem merilcu, bo Nissan brezplačno zamenjal baterijski sklop z novim.

Domet?

Idealna tema za barske debate, z bistvom katere si slušatelj le malo pomaga. Domet je številka, ki na nekakšen način omejuje širitev elektromobilnosti. O tem sem že pisal tukaj. Oglaševanih 385 kilometrov se mogoče sliši/vidi malo, ampak s temi številkami že prispete iz največjih slovenskih mest do zelo lepe južne lokacije za oddih – Zadar.

Vsekakor je poraba energije odvisna od stila vožnje, kar nam je že znano iz vozil na notranje izgorevanje, le da tam temu ne posvečamo toliko pozornosti. Dva litra gor ali dol, največkrat slišim. Kar pa je precej zanimivo, glede na to da je to dodatnih 2,5 evra na 100 prevoženih kilometrov. Dočim, če porabo električnega vozila dvignemo za dve kilovatni uri, to znese dobrih 10 centov več na 100 prevoženih kilometrov. Niste tako pomislili, kajne?

Testni Nissan Leaf e+ je s 62 kWh baterijo razpolagal z uporabnimi 56 kWh. To je ob testni povprečni porabi 18,2 kWh na 100 prevoženih kilometrov zadostovalo za 310 kilometrov. Odličen izkupiček, če upoštevam občasno koriščenje zmogljivosti, urno sledenje avtocestnemu toku in razvajanju z gretjem sedal ter uporabo klimatske naprave. Z malo vaje, v katero vas odlično uvede funkcija e-Pedal, se lahko približamo tovarniškim podatkom in iz električnega vozila iztisnemo kar se da največ.

Še poznate podatek polnjenja prve generacije? No, zdaj se iz domače polnilce z močjo 6,6 kW v eni uri pretoči za 33 kilometrov energije, kar je štirikrat več pri pionirskem Leafu. Prav tako je zdaj hitro polnjenje s priklopom CHAdeMO urnejše s 100 kW pritokom energije, le tako hitro polnilnico je potrebno najti. In da ne dolgovezim in pametujem okoli realne telemetrije, priporočam ogled strani EV Database, kjer najdete kopico praktičnih informacij o vseh električnih vozilih trenutno v prodaji.

Res da se nisem posebej dotaknil avtomobila kot takega, lahko na hitro povzamem, da ponuja prostorno kabino za 5 potnikov s sorazmerno velikim prtljažnikom. Vožnja je zavoljo ”normalne” velikosti platišč udobna, medtem ko napredna tehnologija razbremenjuje vozniško izkušnja. Sistem ProPilot prevzame nadzor na avtocesti, kjer večino dela opravi sam – držati je treba le volan.

Nissan Leaf, zdaj dimenzijsko večji in tehnološko naprednejši, ohranja svoje poslanstvo elektrificiranja množic.

Specifikacije: Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

vrsta motorja: električni
baterija: 62 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 160 (217)
največji navor v Nm: 340
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4490 x 1788 x 1540
medosna razdalja v mm: 2700
prtljažnik v litrih: 435
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1760 (455)
največja hitrost v km/h: 157
pospešek 0-100 km/h v s: 7,3
poraba (po WLTP) v kWh: 18.5
poraba na testu v kWh: 18,2
domet (po WLTP) v km: 385
domet na testu v km: 
330
cena osnovovnega vozila v EUR: 36.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 
46.180

TEST: Nissan Leaf Tekna

Milijon-krat hvala!