Hibridizacija bavarske modelne palete poteka kot po tekočem traku, pri čemer je ”zeleni” pogonski sklop našel mesto že skoraj v sleherni ”propelerski” seriji. Med vsemi je najbolj atraktivna ter ”našim” kupcem zanimiva priključno-hibridna različica karavanske serije 3.

BMW serije 3 je v vseh pogledih orientacijsko vozilo, kadar poizvedujemo za vozili premium segmenta, naj si bo v novi ali rabljeni formi. Model združuje svojevrstne lastnosti, ki jih kupcem ponuja v različnih formah. Ena pogostejših na naših tleh je oblika karavan, zato ne preseneča, da se bo ekologija najlažje ”prodala” s karavanom. Posredno in dobesedno.

Prtljažni prostor bavarskega priključnega hibrida ponuja 410 litrov prostora, katerega s podiranjem naslonjal druge vrste povečamo na 1.420 litrov. Glede na bratsko bencinsko ali dizelsko različico je osnovna prostornina prtljažnika zavoljo baterijskega sklopa zreducirana za 90 litrov (500 l) ter tovorna postavitev s podrtimi sedeži za 80 litrov (1.500 l). Kljub odškrnjenemu delu prtljažnika, pa ta še vedno ponuja veliko več uporabnosti ter prostornine kot denimo limuzinska serija 3, ki sem jo vozil pred letom dni.


Limuzina ali karavan?

BMW 330e je dobavljiv v limuzinski in karavanski formi, medtem ko je možno izbirati pogon na zadnji kolesi ali na vse štiri s sistemom xDrive. S slednjim je bil opremljen testni karavan, kar mu je prineslo boljši oprijem na spolzki podlagi ter suveren pospešek z mesta. Ostali tehnični podatki so bolj ali manj enaki, razlika med limuzino in karavanom torej bazira na povečani uporabnosti – prostor za glave zadaj sedečih potnikov, več prtljage, lažji dostop v zadnjo vrsto, prilagodljivost prtljažnika tovoru, …

In to, da med izvedenkama ni razlik je zelo dobro. Pomeni le, da je kvaliteta izdelave in materialov na visokem nivoju, kot se za premijska vozila spodobi. Izbrano usnje v barvi konjaka vpliva na eminenten ambient potniške kabine ter s tem ustvari odličen poslovni avtomobil, kar je še ena niša, v katero BMW 330e Touring lahko pokončno zakoraka. Namreč, številna podjetja se zavezujejo k zmanjševanju ogličnjega odtisa, pri čemer veliko vlogo odigrajo vozni parki. Te bodo podjetja tekom let elektro- in hibridizirali.

Nižji izpust, kaj pa računica?

Poleg nižjega izpusta v knjižici specifikacij, bo marsikatera pravna kot fizična oseba želela vedeti, koliko bo z nakupom takšnega vozila prihranila. Iz kapacitete baterije 12 kWh je možno iztisniti od 40 do 50 kilometrov dometa, s povprečno porabo energije med 20 in 24 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Malenkostno polnjenje baterij poteka med vožnjo z uporabo rekuperacije zavorne energije, možnosti hitrega polnjenja pa vozilo nima.

Najpogosteje oziroma najverjetneje se bo priključno hibridni Bavarec polnil doma ali na parkiriđču podjetja iz polnilnice BMW i, ki lahko baterijo napolni do 80-odstotkov zmogljivosti v 2,4 ure ali 100-odstotkov v 3,4 ure. Možno je tudi polnjenje iz običajne ”šuko” vtičnice z daljšimi časi polnjenja 4,2 oziroma 5,7 ure za doseg 80- oziroma 100-odstotne napolnjenosti baterije. Elektrika za prevoženih 40 kilometrov v povprečju stane dobrih 70 centov.

Pri daljših poteh na pomoč priskoči dvolitrski turbobenciner, ki v povprečju zahteva 6-7 litrov goriva na 100 kilometrov, medtem ko se povprečje kombinacije z elektriko ustavi pri nekaj manj kot 5 litrih goriva. Vsekakor vzpodbuden rezultat za 300 ”konjsko” mrcino.

BMW 330e priključni hibrid je dobra alternativa dizelski različici karavanske serije 3 in vestnemu lastniku poleg butičnosti in ekološke note ponuja tradicionalno obliko v kakovostnem izdelku z doživetjem kopice napredne tehnologije.

Specifikacije – BMW 330e xDrive Touring M Sport

Vrsta motorja: turbobencinski + elektro
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč pogonskega sklopa: 215 kW (292 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 420 Nm pri 1.350 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 225 km/h
Pospešek: 5,9 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 40 l
Kapaciteta baterije: 12 kWh
Doseg baterije: 40-50 km
Mere vozila: 4.709 mm x 1.827 mm x 1.442 mm
Medosna razdalja: 2.851 mm
Masa vozila: 1.965 kg
Prostornina prtljažnika: 410 – 1.420 l
Cena osnovnega modela: 54.600 € (330e Touring)
Cena testnega modela z dodatno opremo: 80.542 €

BMW 330d xDrive Touring M Sport

TEST: BMW 330e M Sport