Nekje sem prebral, da bodo priključni hibridi najbolj uporabni, ko bodo lahko samo na elektriko prevozili realnih 100 kilometrov. BMW X1 xDrive25e jih na papirju obljublja 57, kar je toliko kot dnevna kilometraža povprečnega Slovenca. Čemu torej dodatnih 43?

BMW X1 xDrive25e je priključni hibrid, kjer za pogon skrbita 1,5-litrski bencinski motor z močjo 92 kW (125 KM) in 220 Nm navora ter elektromotor z močjo 70 kW (95 KM) in 165 Nm navora. Slednji moč dovaja zadnjima kolesoma, tako da sistem omogoča štirikolesni pogon. Skupna sistemska moč znaša 162 kW (220 KM) in 385 Nm navora. V praksi to pomeni, da se takšen X1 do 100 km/h požene v 6,9 sekunde in doseže hitrost 193 km/h, ki je električnem načinu omejena na 135 km/h.

Baterijski sklop s kapaciteto 8,8 kWh se nahaja pod zadnjimi sedeži. Specifikacija navaja do 57 kilometrov električne vožnje, z vgrajenim 3,7 kW polnilnikom pa boste baterijo doma napolni v petih urah, medtem ko bo ta na polnilnih postajah napolnjena v treh urah.


Dejstvo je, da so priključni hibridi primarno namenjeni voznikom s hišo ali s stanovanjskim objektom, ki omogoča priključno mesto. Le redko boste priključnega hibrida polnili na javnih polnilnicah, saj je to početje dolgotrajno in hkrati finančno potratno. Največkrat boste polnili tekom noči, zato se bo investicija nakupa priključno hibridnega vozila do neke mere obrestovala. Torej, če približno ustrezate temu opisu profila, potem berite dalje. V nasprotnem primeru jo boste bolje odnesli z navadnim bencinerjem. Ta ima nižjo nabavno ceno in nekoliko nižjo porabo goriva kot priključni hibrid z izpraznjeno baterijo.

Računica – kako dolgo še?

Nakup priključnega hibrida je zato pretehtana računska odločitev oziroma nekakšna varovalka, če se bojite nakupa popolnoma električnega vozila. Ne izključujem opcije, da se priključni hibridi vse bolj prikazujejo kot okoljevarstveni statusni simboli premožnih posameznikov ter velikih korporacij. Nič nede, fizične osebe bodo gledale večinoma iz vidika varčevanja.

Predlagam da preučite svoje dnevne poti. X1 v praksi zmore na elektriko prevoziti vsaj 35 kilometrov, v poletnih mesecih še kakšnega več. Poraba električnega sklopa je dobrih 20 kWh. Polnjenje baterije vas bo stalo dobrih 50 centov, kar pomeni 1,5 evra na 100 prevoženih kilometrov, v kolikor boste vestno uporabljali električni pogonski sklop.

Kombinacija elektrike in bencina je nekoliko dražja, saj sistem poleg 8,8 kW baterije izprazni še okoli 4 litre na 100 prevoženih kilometrov. Seveda, če baterijo izločimo iz enačbe, pa govorimo o povprečni porabi goriva 7-8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Z vestnim pristopom se tako lahko okoli vozite precej ugodno.

Obenem glede na napredek električnih vozil, ne znam napovedati, kako dolgo se bo še splačalo kupiti priključnega hibrida. Pomoč države je presahnila, večja baterija pomeni težji avto in 100 kilometrov dometa se, v primerjavi z električnim avtom s 400 kilometri dometa, spet zdi neuporabnih. Sprašujem se, zakaj bi plačevali servise obeh motorjev ter ju celo leto vozi s sabo kakor menjalnik, izpušni sistem in še številne druge komponente, ki jih električno vozilo ne potrebuje?

Vsekakor je takšen priključno hibridni X1 interesanten voz, a če k njegovi ceni pristavite še 10 tisočakov, se že spogledujete z električnim BMW iX3.

Specifikacije – BMW X1 xDrive25e xLine

Vrsta motorja: Bencinski + elektro (priključni hibrid)
Prostornina bencinskega motorja: 1.580 ccm
Moč bencinskega motorja: 92 kW (125 KM)
Moč elektromotorja: 70 kW (95 KM)
Moč sistema: 162 kW (220 KM)
Navor: 385 Nm
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 193 km/h
Pospešek: 6,9 s
Poraba na testu: 3,2 l/100 km
Poraba na testu: 20,9 kWh/100 km
Električen domet na testu: 35 km +

Mere vozila: 4.439 mm x 1,821 mm x 1.612 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Prostornina prtljažnika: 505 – 1.550 l
Rezervoar: 36 l
Kapaciteta baterije: 8,8 kWh
Masa vozila: 1.745 kg
Cena osnovnega modela: 33.500 EUR
Cena testnega modela: 62.615 EUR

TEST: BMW 330e M Sport

V primeru, da ima moški zadnjo besedo! – BMW X1 xDrive25d