Novodobni pridih avtomobilizma je zdaj prisoten še v najbolje prodajanem vozilu bavarske znamke. BMW 330e M Sport svojo priključno hibridno tehnologijo ponuja v limuzinski kot karavanski izvedbi. Očitno je napočil čas ”brezmadežnega” užitka v vožnji.

Zadnje leto se v meni vedno zbudi slaba vest, ko korajžno pohodim stopalko plina in zbudim več sto-glavo konjenico določenih zmogljivejših avtomobilov. Pospeški me znova fascinirajo, kakor tudi eksplozivno delovanje obratomera in prehajanje številčnice kazalnika hitrosti. Obenem pa pogled na trenutno hlastanje goriva (poklicna deformacija) v misli prikrade tiste ogromne dimnike, ki v ozračje izpustijo na tone neprijaznih plinov z dotičnimi delci.

Ekomanija nas je vse zaobjela. Intenziven vpliv medijev, oglasnih sporočil ter političnih dejanj pač ima svojo ceno. Ampak, kako kljub vsemu ohraniti tisto, po čemer te ljudje prepoznajo. Denimo, dinamičen karakter BMW serije 3. Kako brez slabe vesti kupcu ponuditi 300 in več konjičev, brez plačila davka. Dobesedno.

Večinoma ECO.

BMW serije 3 je pred dobrim letom zakorakal na slovensko tržišče. Najprej v limuzinski različici, ki se ji je na jesen ponudila še karavanska. S slednjo je prišla še priključno hibridna možnost. Kaj torej ta besedna zveza pomeni?


Poenostavljeno, da boste z dvolitrskim bencinerjem in elektromotrjem izkusili performance močnejšega bencinerja. Oziroma, lahko se boste vozili ceneje, če to dejstvo ob upoštevajoč nabavno ceno, igra kakšno vlogo. Definitvno boste naredili vpliv na okolje, ali pa vsaj na tiste, ki jih te eko zadeve impresionirajo. Škoda, da se mednje ne šteje več država, ki je nedavno ukinila subvencijo za nakup priključnega hibrida. Kakorkoli.

BMW 330e M Sport je priključni hibrid, torej avtomobil, s katerim se lahko na krajših poteh naokoli prevažaš izključno z elektriko. Pri daljših vožnjah pa z električnim pogonom sodeluje dvolitrski benciner. Delovanje motorjev je samodejno, voznik pa ima možnost prilagoditi nastavitve, a o tem nekoliko kasneje. Teorija torej pravi, da takšen BMW po WLTP ciklu porabi zgolj 1,6 litra goriva na 100 km, emisije CO2 pa znašajo le 36 gramov. K temu je potrebno prišteti še storšek in izpuste elektirke za 12 kWh.

Kaj pa praksa?

Napolnjena baterija, ki se nahaja pod zadnjimi sedeži ter dnom prtljažnika, drži 12 kWh energije. Pretvorjeno v domet je to v testnem povprečju naneslo na 30 – 40 kilometrov popolnoma električne vožnje. Odlično, če ste toliko oddaljeni od delovnega mesta, oziroma imate možnost polniti avtomobil tekom noči. Namreč, tudi ob hitrem polnjenju, se baterija ne napolni prej kot v dobrih treh urah.

Po drugi strani, če boste avtomobil kupili zgolj zaradi imidža, bo poraba goriva ob ne napolnjeni bateriji zlahka presegla 8 litrov. Konec koncev bavarska limuzina vaga nekaj več kot 1,8 tone. A mislim, da s tem zgrešite namen avtomobila ter predlagam, da raje posežete po drugače gnani trojki.

Lahko pa s čitanjem navodil za uporabo in priporočil proizvajalca prihranite kakšen dodaten liter oziroma prevozite kilometer več. V mislih imam režime delovanja priključno hibridnega pogonskega sklopa. Vozni programi omogočajo osnovne nastavitve, kjer se prilagodi krmiljenje, vzmetenje, odziv stopalke, … To so že znani Eco, Normal, Sport in Individual. Pri priključnem hibridu so dodani še Electric, Hybrid in Save. S slednjim prihranite energijo v bateriji. Primer, na avtocesti vozite zgolj na bencin, ko pa se pripeljete v mesto, preklopite v popolnoma električni način vožnje.

Opcijsko je mogoče baterijo še dopolniti. Recimo, pri spustu s Trojanskih tunelov, ali na vožnji do obale. Kasneje to pridobljeno energijo v programu Electiric izkoristite za mirno vožnjo ob slovenski obali. Če je vse opisano prezahtevno, lahko delovanje prepustite sistemu s pritiskom gumba Hybrid. Takrat računalniški krmilnik samostojno preklaplja med energenti in tako ustvarja najučinkovitejši scenarij.

Z novostjo pride nezaupanje. Drzen oblikovalski slog BMW vozil, elektrifikacija in zdaj še hibridizacija kompletne palete. Forumi so polni negodovanja, a dejstvo je, da ima vsak od nas raje pametni telefon, kot tistega z vrtljivo številčnico. Menim, da je skepticizem odveč, saj je inženirjem uspelo ujeti žarek ”Freude am Fahren” tudi v eko naravnano serijo 3. Hkrati pa se je z novo generacijo v potniško kabino vrnila pristnost in kvaliteta. A o tem se razpišem kmalu, ko na test pripelje Bavarska klasika s šestvaljnikom pod pokrovom.

Specifikacije – BMW 330e M Sport

Vrsta motorja: Turbobencinski + elektro
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč pogonskega sklopa: 215 kW (292 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 420 Nm pri 1.350 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: zadnji pogon
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 5,9 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 40 l
Kapaciteta baterije: 12 kWh
Doseg baterije: 30-40 km
Mere vozila: 4.709 mm x 1.827 mm x 1.444 mm
Medosna razdalja: 2.851 mm
Masa vozila: 1.815 kg
Prostornina prtljažnika: 375 l
Cena osnovnega modela: 38.100 €
Cena testnega modela: 70.925 €