Statistično gledano, se Kamiq s konkurenti, uvršča v trenutno najbolj zaželen segment vozil na stari celini. To pravzaprav ne preseneča, saj z atributi kot so večji odmik od tal, višji položaj sedenja, kompaktnost in vsestranskost, prepričujejo vse bolj zahtevne kupce.
Škoda Kamiq je razvita na Volkswagnovi platformi MQBA0, tako kot Seat Arona in Volkswagen T-Cross, kar pomeni, da je tako kot sorodstvo dobavljiv le s sprednjim pogonom. Veliko oblikovnih elementov si deli z ostalima SUV-jema, Karoqom in Kodiaqom, izstopa pa po zelo tankih sprednjih dnevnih lučeh in se opcijsko postavlja z dinamičnimi smerniki. Na strmih prtljažnih vratih se vzdolž razteza nov podpis znamke Škoda.
Za razliko od koncernskih bratov ima Kamiq več notranjega prostora od obeh. Kompaktni SUV meri 4,24 metra v dolžino, z medosno razdaljo 2,65 metra pa je 8,5 cm daljši od Arone. S tem so povečali notranjo prostornost, trdijo da ima več prostora za potnike zadaj kot Octavia. Čeprav nisem meril, a trije potnike se bodo brez težav namestili na zadnjo klop.
Ob tem ne zmanjka prostora v prtljažniku, ki meri 400 litrov, s podrtimi sedeži pa odprtino povečamo na 1.395 litrov. Dovolj za kakšen ”blag” obisk Ikee. Za vsakodnevni prevoz krame pa bodo še kako prav prišli Simply Clever dodatki v prtljažniku – kavlji za vreče, pritrdilna mreža, obojestranska podloga – tekstil ali guma, pregraditev tovornega dela, 12V vtičnica in še bi se našla kakšna malenkost. Recimo strgalo za stekla, ki pride še kako prav v zimskem času in se nahaja pod pokrovom rezervoraja. Skupno je ponujenih več kot 20 »Simply Clever« dodatkov.
To kar imajo veliki in dražji!
Notranje oblikovanje se zgleduje po modelu Scala, kar prinaša opcijski 8-palčni zaslon na dotik Bolero in 10,25-palčni virtualni kokpit. Prostor poživi ambientna osvetlitev z izbiro treh barv. Testni avtomobil je bil opremljen z internetno povezavo in mnogimi drugimi povezljivimi dodatki, v smislu preslikave pametnih telefonov. Standardna oprema sta sistem za ohranjanje pasu in zaviranje v sili, medtem ko so ostali varnostni dodatki pripomoček za parkiranje, zadnja kamera in nadzor prometa zadaj. Na seznamu doplačil najdemo še avtomatizirana Full LED svetila, nadzor mrtvega kota, radarski tempomat ter kopico dodatkov za razvajanje – gretje sedežev, brezžično polnjenje telefona, izbirnik voznih profilov…
Pod pokrovom motorja se je nahajal močnejši 1,5-litrski bencinski motor s 110 kW (150 KM) moči kar v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom prinese 8,3 sekunde pospeška do 100 km/h ter končno hitrost 213 km/h. Poleg poskočnosti v številkah, je motor lahko tudi varčen, saj se med umirjeno vožnjo izklopita dva valja. To kot voznik, še manj pa sopotniki, ne boste občutili. Le skromen napis se bo pojavil na digitalni instrumenti plošči, da zdaj motor dela le z dvema valjema.
Izkoristek je po mojih ocenah lahko od 0,5 do 1 litra na 100 prevoženih kilometrov, če se držite omejitev in ste že vešči izkoriščanja sistemov za varčno vožnjo. Za boljši izkupiček bi izbral še samodejni menjalnik DSG, ki bi dodatno utrdil sodelovanje z motorjem ter pripomogel k voznemu udobju.
Škoda Kamiq je zelo korekten, celosten paket vozila, ki brez posebnih kompromisov pokrije želje večine današnjih kupcev avtomobilov tega segmenta. Definitivno močno vlogo pri nakupu odigra subjektivni parameter, a Škodina finančna struktura bo marsikoga prepričala.
Specifikacije – Škoda Kamiq 1.5 TSI ACT Style
Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 213 km/h
Pospešek: 8,3 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Rezervoar: 50
Mere vozila: 4.241 mm x 1,793 mm x 1.521 mm
Masa vozila: 1.265 kg
Medosna razdalja: 2.639 mm
Prostornina prtljažnika: 400-1.395 l
Cena osnovnega modela: 16.738 EUR
Cena testnega modela: 26.373 EUR
T(erenski)-Roc(ker), ki je osvojil Slovence! – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Sport