T(erenski)-Roc(ker), ki je osvojil Slovence! – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Sport

Tokokrog v avtomobilističnem novinarstvu gre nekako takole. Na avtomobilskem salonu (Ženeva, Pariz, Frankfurt, Detroit, Los Angeles…) znamka prvič pokaže svoj prvenec, naj si bo povsem nov model, prenova obstoječega ali zgolj lansiranje določene linije oziroma opreme modela. Temu se reče svetovna premiera.

Nato avtomobil roma po kontinentih, čemur strokovna javnost pravi mednarodna premiera modela. Nekaj slovenskih novinarjev ima možnost, da novo vozilo izkusi že kakšen mesec prej, predno zapelje v Slovenijo. Občasno sledijo kakšne regijske premiere, a največkrat imamo slovenske premiere, kjer predstavniki medijev dobimo informacije o vozilu ter jih za prvi občutek zapeljemo.

Po istem principu se je predstavil tudi T-Roc, le s to izjemo, da so v pisarni uvoznika na dan slovenske predstavitve imeli že vsaj en meter visok stolp A4 listov sklenjenih pogodb za novega T-Roca. Novinarje bi lahko enostavno odslovili s predstavitve, saj je bilo razvidno, da se bo ”ljudski” terenec prodajal kot za med.


Nakup na prvo žogo

Slovenci smo na tem področju kar malo zadržani. Dvomim, da bi kdo od nas položil leta 2017 tisočaka za Teslo 3 v upanju, da jo bo prejel šele enkrat v 2019. Mogoče smo pri Volkswagnu malenkost bolj zaupljivi, saj Nemci le redko zgrešijo….V bistvu radi pred nakupom malo ”ošlatamo” stvari in se še raje burno pogajamo s prodajalcem za ceno, kot na tržnici v Kairu.

Tisti, ki ste T-Roca že prejeli ste nad njim najverjetneje navdušeni, saj je izpolnil vaša pričakovanja. Vi, ki ga čakate, ga upravičeno čakate, saj je očitno res najbolj posrečen predstavnik segmenta. Za vse ostale pa bom nanizal ključne povzetke testa rdečega T-Roca gnanega na sprednji par koles ter sparjenega z motorjem, ki izklaplja valje!

Kaj pravzaprav potrebujem?

Vprašanje, ki si ga pred nakupom avtomobila premalokrat zastavimo. Sam sem mnenja, da so križanci s sprednjim pogonom čisto sprejemljivi, saj je njihovo bistvo v višjem sedanju, lažjem manevriranju čez grbine ter lažjem vstopanju. Volkswagen pri tem modelu ponuja štirikolesni pogon 4Motion, vendar bo za kombinacijo potrebno seči globje v žep, saj ga zaenkrat še ne ponujajo sparjenega s tem bencinskim motorjem.


Kar se tiče motorja, bo benciner prava izbira za večino Slovencev. Sploh takšen, ki izklaplja valje. V osnovi zmore iz 1,5-litrskega motorja iztisniti 110 kW (150 KM) kar v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom prinese 8,4 sekunde pospeška do 100 km/h ter končno hitrost 205 km/h. Po drugi strani pa je lahko varčen, saj se med umirjeno vožnjo izklopita dva valja. To kot voznik, še manj pa sopotniki, ne boste občutili. Le skromen napis se bo pojavil na digitalni instrumenti plošči, da zdaj motor dela le z dvema valjema.

Izkoristek je po mojih ocenah lahko od 0,5 do 1 litra na 100 prevoženih kilometrov, če se držite omejitev in ste že vešči izkoriščanja sistemov za varčno vožnjo. Za še boljši izkupiček bi priporočil doplačilo programa voznih profilov, ki malenkost spremenijo delovanje motorja ter ostalih sistemov glede na izbran program. Prav tako pa bi izbral še samodejni menjalnik DSG, ki bi še bolj utrdil sodelovanje z motorjem ter pripomogel k voznemu udobju.

So moje želje prevelike?

Ne. T-Rock bo izpolnil sleherno željo. Zunanjost je dobavljiva v takšni klasični, bolj robustni podobi. Za zahtevnejše stranke športnega duha je na voljo R-Line paket zunanjosti. Ne glede na izbrani paket opreme, zanj priporočam živo barvo – rdeča, rumena, oranžna…mogoče celo večbarvna kombinacija.

V notranjosti je dovolj prostora za 5 oseb ter večino njihove prtljage, saj je križanec dimenzijsko bolj Golf kot pa Polo, čeprav dizajn armaturne plošče spominja na slednjega. Glede na izbrano stopnjo opreme bo odvisna velikost osrednjega zaslona na dotik. V testnem modelu z opremo Sport ni manjkala preslikava pametnega telefona, s čimer se v avtomobil dobi navigacija, samodejna dvopodročna klimatska naprava, multifunkcijski volan, tempomat z radarskim pomočnikom, parkirni senzorji, led svetila spredaj in zadaj ter še nekaj bombončkov.

Osnoven model se začne pri dobrih 18 tisočakih, za takšnega T(erenskega)-Roc(kerja) z bencinskim varčnežem v nosu pa boste odšteli 24 tisoč evrov. Res pa je, da je uresničitev želja povezana z začetno številko petmestne cene, ki se lahko začne tudi s 4.

Specifikacije – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Sport

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 8,4 s
Poraba na testu: 6,7 l/100 km
Mere vozila: 4.234 mm x 1,819 mm x 1.573 mm
Medosna razdalja: 2.590 mm
Prostornina prtljažnika: 445-1.290 l
Cena osnovnega modela: 18.390 EUR
Cena testnega modela: 24.373 EUR

Slovenska premiera: Volkswagen T-Roc

Volkswagen Tiguan Allspace – Bogatejši za šesti in sedmi sedež!

Sveti se kot zlato. – Volkswagen Golf Comfortline 1.0 TSI DSG