Za umirjenega karavana Renault Megane si nikoli ne bi mislili, da v sebi skriva tehnologijo formule 1 ter da je so temelj zasnove in delovanja pogonskega sklopa LEGO kocke?

Zdaj, ko imam vašo pozornost lahko na kratko razložim zgodbo glede LEGO kock (več o tem tukaj). Strokovnjak za zasnovo hibridov meni, da mora imeti elektromotor vlogo glavnega sredstva za pogon, tistega, s katerim vozilo speljuje. A, kakšen naj bo prenos moči med njim in motorjem z notranjim zgorevanjem? Ob zavezi, da mora biti vse skupaj enostavno, kompaktno in lahko, si je zamislil radikalno rešitev: poskusimo brez sklopke in celo sinhronizacije menjalnika.

Obstaja tehnologija, ki to omogoča, to je sklapljanje z masivnimi zobniki, kakršno uporabljajo zlasti v avtomobilskem športu. Renault že kar nekaj let izdeluje ene najbolj naprednih hibridnih pogonskih sklopov, saj temeljijo na izkušnjah, pridobljenih v najelitnejšem dirkaškem športu – formuli 1. Tako, pa imamo 1 plus 1, rezultat pa je pogonski sklop, ki ga Renault zdaj vgrajuje v serijske avtomobile pod oznako E-Tech.

Praksa

Osnova pri tem je atmosferski 1,6-litrski bencinski štirivaljnik s 67 kW (91 KM) moči in 144 Nm navora. Na isti gredi je prvi, zmogljivejši elektromotor z močjo 49 kW (67 KM) in navorom 205 Nm, ki služi za speljevanje, električno vožnjo in polnjenje baterije. Manjši elektromotor je visokonapetostni zaganjalnik in generator, ki lahko prispeva do 25 kW (34 KM) dodatne moči. Zadnji skrbi tudi za stabiliziranje delovanja menjalnika, saj je ta samodejni (sekvenčni) brez sinhronov. Tehnična posebnost je, da nima sklopke, zato vedno speljuje le na elektriko, takšna zasnova pa zmanjšuje prekinitve v prenosu moči med prestavljanjem. Osnovna arhitektura pogonskega sklopa je menda kopija tistega, ki poganja Renaultov dirkalnik formule 1.

V vožnji takšen Megane razvaja s suverenim pospeševanjem, kar potrjuje podatek o pospešku do stotice, ki traja le dve desetinki manj kot deset sekund. Samo na elektriko gre do 135 km/h, vožnja naj bi po podatkih tovarne trajala do 50 kilometrov (po mestu celo 65). Na testu v poletnih mesecih sem prevozil več kot 40 kilometrov na elektriko. Z vožnjo večinoma po mestu pa bi najverjetneje k izkupičku dodal še kakšen kilometer.

Nad 100 km/h se često rad zažene bencinski motor, tudi če je vklopljen režim »pure«, ki vztraja pri elektriki, če je v bateriji le dovolj »soka«. Ko elektrike v 9,8-kWh baterijskem sklopu zmanjka, se Megane prelevi v klasičnega hibrida, ki v mestu lahko še vedno velik del vožnje opravi na elektriko. Povprečje se je gibalo med štirimi in petimi litri goriva na 100 prevoženih kilometrov. Še beseda o polnjenju baterije, ki s kapaciteto sicer ni prav velik zalogaj, a je hitrost polnjenja omejena na 3,6 kW. To pomeni, da hitreje kot v treh urah ne gre, na običajnem hišnem priključku raje računajte na pet do šest ur. So pa mimogrede polnilni kabli pospravljeni v priročne borše (glej galerijo).

Glajenje gubic

Štiri leta stara četrta generacija Megana je bila že godna za prenovo, zato so ga lani oblikovno in tehnično osvežili. Dobil je novo masko in odbijač s kromiranimi obrobami meglenk ter serijske žaromete LED in dinamične smernike. Da gre za različico E-tech, kot pri Renaultu pravijo hibridom, izdajata le oznaka na zadku in dodatna vratca za rezervoar. Tista na desni niso namenjena točenju goriva, temveč priklopu električnega polnilnega kabla.

Številne bo verjetno najbolj razveselil občutno sodobnejši infotainment easy link s 23,6-centimetrskim zaslonom, bolje opremljene različice, denimo testni avtomobil, imajo tudi digitalno armaturno ploščo namesto klasičnih merilnikov. Gumbi in stikala za uravnavanje klimatske naprave so bolj ergonomsko oblikovani, tu je še novo oblazinjenje sedežev. V splošnem je počutje v kabini prijetno in po francosko udobno.

Če vam dnevne poti omogočajo dobro izrabo poceni električne vožnje, se računica dražjega hibrida morda izide. Vsekakor se bistvo karavanskega Megana skriva drugje, saj stavi na sovpadanje z vašim življenjskim slogom.

Specifikacije – Renault Megane Grandtour E-Tech Edition One

Vrsta motorja: turbobencinski + elektro
Prostornina motorja: 1.598 ccm
Moč pogonskega sklopa: 117 kW (159 KM)
Navor: 260 Nm
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 183 km/h
Pospešek: 9,8 s
Poraba na testu: 4,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 35 l
Kapaciteta baterije: 9,8 kWh
Doseg baterije: 35-45 km
Mere vozila: 4.626 mm x 1.814 mm x 1.449 mm
Medosna razdalja: 2.669 mm
Masa vozila: 1.678 kg
Prostornina prtljažnika: 389–1.372 l
Cena osnovnega modela: 18.990 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 35.390 €