Evropska avtomobilska industrija je na veliki preizkušnji. Z obvezujočimi besedami se proizvajalci s politiki oklepajo elektromobilnosti, medtem ko tržišče šepa s ponudbo kot s sistemsko celovitostjo. Češka znamka še zdaleč ni tako širokoustna kot njena konkurenca, pa je vselej na tržišče spravila električen avtomobil – Škoda Enyaq.

Z eno razliko. Ta električen avtomobil je nemara najboljši izdelek, kar ga premore Evropa na področju elektrifikacije. Že res, da povzema drobovje matíce iz Wolfsburga, vendar vse ostalo je zraslo na češkem zelniku. Podoba je v skladu s trendi. Večnamensko prostorsko vozilo s privzdignjenim izgledom, kar lahko pripišemo tudi električni zasnovi. Baterija se namreč nahaja v dnu, in ker inženirji niso želeli oskruniti notranjega prosta, je avtomobil sorazmerno višje nasajen Vseeno shaja s celokupno višino 1,6 metra, zahvaljujoč padajoči strešni liniji ter gladkim ravnim površinam pa s pridom drsi skozi zrak.

Pri tem ne trpi notranji komfort. Tudi ob panoramski strehi, je zadaj še zmeraj dovolj prostora za osebe s konkretno višino, da bi drgnili po zadnjem delu sprednjega sedeža pa vam ni treba skrbeti. Medosje je ogromno, kar pripomore k odličnemu požiranju neravnin med dolgimi potovanji. Stavek, ki ga ne bi ravno pripisali električnemu vozilu, kjer je v ospredju varčnost in prevožene razdalje merjenje v metrih in ne kilometrih.

Do morja in nazaj in …

Enyak je prvo električno s katerim sem brez oklevanja skočil iz prestolnice do obale ter nazaj, brez obiska polnilnice. Do morja je porabil 25-odstotkov baterije, pot nazaj pa je terjala 35-odstotkov. V bateriji s kapaciteto 80 kWh (77 uporabnih) je tako ostalo še 40-odstotkov energije, kar ob povprečni porabi dobrih 17 kWh na 100 prevoženih kilometrov pomeni še nadaljnjih 180 brez-lokalno-emisijskih kilometrov. Izjemen podatek, če upoštevam, da sem električnega terenca med testnim terminom tretiral ter vozil kot avtomobil z motorjem na notranje izgorevanje.

In četudi bi bilo treba polniti, ob doplačilu Enyak ponuja modul hitrega polnjena s kar 125 kW na uro, kar predstavljeno v časovnem okviru pomeni, da se baterija iz dobrih 10-80-odstotkov napolni v malo več kot pol urnem postanku. Polnilna računica nam hitro razjasni, da potemtakem polnjenje s 50 kW traja dobri 2 uri, 22 kW 4 ure, 11 kW 7 ur, na domači polnilnici s 7 kW ali 3 kW pa ta proces traja 11 ur oziroma 16 ur. To je davek velike baterije, katerega plus je cenejše polnjenje. Prepričan pa sem, da bodo redke situacije, ko se boste v domačo garažo pripeljali z 1- ali 2-odstotkoma napolnjenosti baterije.

Dnevna soba na kolesih

To, da so potniki Enyaqovo kvaliteto vožnje primerjali s tisto iz limuzin s štirimi krogi na maski, je dovolj jasen opis, kako resno so se Čehi lotili snovanja vozila. Kljub velikim platiščem premera 21-palcev, se terenec pelje udobno. Za slednje so zaslužne tudi sedalne površine ter odlična zatesnjenost potniške kabine. Velik osrednji zaslon, ki je na armaturno ploščo vtaknjen z namenom, da spominja na televizor sredi dnevne sobe, je v zornem kotu vseh potnikov. To je le mali košček v Škodinem mozaiku ustvarjanje dnevne sobe na kolesih.

Preostali koški so individualizacija, katera v katalogu ponuja izbiro različnih tematik notranjosti. Ob povsem preproste, do ekološko manj sporne, moderne s pridihom svežega lesa ter luksuzne z usnjem obdane potniške kabine.

Ne manjka nabor asistenčnih sistemov, ki avtomobil že skoraj da ne naredijo samo-vozeče vozilo. Manjka le še kakšen detajl, na kar nakazuje majhen informacijski zaslon, saj voznik potrebuje vse manj informacij za vožnjo. Bistvene so tako ali tako zapisane s projecirnem zaslonu na vetrobranskem steklu.

Pat in Mat

Do zdaj preizkušeni električarji so mi dajali vtis konceptov. Vozila namenjena kupcem, ki so pripravljeni iti na elektriko za malce več denarja, vendar razen omembe, da imajo v lasti električno vozilo, lahko z njim le redko kaj počno. Ob tem pa jim je vedno kaj manjkalo, kot kakšnemu izdelku Pata in Mata.

Škoda Enyaq iV 80 to stopničko postavlja višje. Pravzaprav še nisem šel mimo tako vsestranskega električnega vozila. Boste rekli, da Tesla takšne izdeluje že skoraj desetletje. Ampak, Tesla je v prvi vrsti kvalitetno ”pat pa mat”, vse prej kot uporabna (razen za igranje igric?) in precej dražja. Enyaqa lahko kupite v razmaku med 40 ter 60 tisočaki, kolikor stane tale založeni primerek. Seveda so še nekateri dobri električarji, vendar Leafu manjka toplotno upravljanje baterija, Kona pa stane skoraj toliko kot Enyak.

Upam, da se avtomobilski proizvajalci čim prej zganejo in začnejo delati električne avtomobile, ne pa samo postavljati nedosegljive mejnike. Škoda Enyak je lep dokaz, da je mogoče narediti uporaben električen avtomobil, ki je zavoljo korektne cenovne pozicije namenjen tudi širšemu krogu. Posledično je z zastavljenim kurzom češka znamka varna pred vse bolj invazivnimi podjetji z daljnega vzhoda.

Specifikacije: Škoda Enyaq iV 80

vrsta motorja: električni
baterija: 80 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 150 (204)
največji navor v Nm: 310
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: zadaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4649 x 1879 x 1616
medosna razdalja v mm: 2765
prtljažnik v litrih: 585
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 2042 (616)
največja hitrost v km/h: 160
pospešek 0-100 km/h v s: 8,7
poraba (po WLTP) v kWh: 15
poraba na testu v kWh: 17,2
domet (po WLTP) v km: 510
domet na testu v km: 
430
cena osnovovnega vozila v EUR: 41.120 (iV 60)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 60.268

Škoda Kodiaq: Češki medved s prenovljeno podobo