Razumem, vsi želijo imeti električni avtomobil z ‘dobrim’ dosegom, drugače bo svet eksplodiral … Da. Ne. Verjetno. Ampak tale se zdi nekoliko drugačen in trajalo bo le nekaj odstavkov, da razložim. To je Hyundaijev uporabno uporabni električni avtomobil, ki se nepresenetljivo imenuje Kona Electric.

Na voljo je v dveh okusih. Različica ena je tista s „standardnim dosegom“ in vsebuje baterijo s kapaciteto 39.2 kWh, s katero je ob moči 136 KM mogoče prevoziti 300 kilometrov. Vse to dobite za ceno 35.800 evrov, h kateri vlada doda oziroma odbije 7.500 evrov.

Testna Kona Electric je vsebovala baterijo za dolgoprogaše. Kapaciteta 64 kWh obljublja 400+ kilometrov dosega. Moč elektro motorja nudi poskočnih 204 KM, 395 Nm navora ter ceno okoli 40 tisočakov. To je zelo spodoben domet električnega vozila za manj kot štirideset tisočakov, predvsem zato, ker bi navadno podobne številke dobili šele pri ceni nad 60 tisočakov. In to je dober začetek.

Ampak, podatki o dometu ne držijo za ‘realne’ pogoje? Ali pač?

Ne čisto. Med preizkušanjem je na digitalni instrumentni plošči Kone po opravljenih 270 kilometrih še vedno pisalo 134 kilometrov dometa. Res, da sem večino časa vozil v programu Eco in da te ‘okolju prijazen avtomobil’ sili v varčnejšo vožnjo.


A bolj verjetno zato, ker je ta avtomobil bil preizkušen v skladu z novejšim svetovno usklajenim postopkom preskušanja vozil (WLTP) – izračunanim na realnih vozniških podatkih – in ne s starim laboratorijskim testom “teoretične vožnje” – novi evropski vozni cikel (NEDC) – ki upošteva učinkovitost alternativnih pogonskih sklopov. Sklepam tudi, da bi lahko naredil še kakšen kilometer več v poletnem obdobju z letnimi gumami.

Še vedno potrebuje polnjenje. In to je velika težava.

Ali je res? Kako pogosto opravite v enem kosu več kot 400 kilometrov? Po navadi se vrnete domov, kjer se Kona Electric napolni v približno 9,5 h na običajnem domačem toku (recimo, čez noč). Če pa na poti najdete spodobno hiter polnilnik, boste baterijo napolnili do 80-odstotkov v dobri uri. Torej približno 350 kilometrov dosega v 54 minutah.

Ob trenutnem širjenju polnilnic na področju Slovenije je to eden izmed prelomnih trenutkov, ko izgovori proti električnemu avtomobilu pristanejo na tankem ledu. Seveda se je na to novo vrsto prevoza potrebno privaditi in grozljivka z iskanjem proste ali pa delujoče polnilne postaje je tudi neizogibna. Vendar realna slika je, da je Hyundai Kona Electric relativno dostopno, vsakodnevno uporabno električno vozilo. Sam se redko peljem do Münchna, da bi izpraznil zalogo energije iz zadnje celice. Se mogoče ti?

Z baterijo je okretna kot tank?

Ne. Pospešek z mesta do 100 km/h traja 7,6 sekunde. Za statistike je to čas kot ga ima športna Toyota GT86. Avtocestne hitrosti ji ne predstavljajo težav, le v potniški kabini postane malce hrupno. Najvišja hitrost pa je omejena na 167 km/h. Na voljo je več voznih programov, ki se igrajo z načinom obnašanja avtomobila – in jih zelo hitro osvojite. Eco izklopi klimo, zaduši odzivnost ‘plina’ in resno poveča potencialni doseg. Sport naredi ravno nasprotno.

1,7 tone mase voznik občuti, vendar so baterije nizko nameščene in celota je dobro obvladljiva. Vzmetenje je več vodilno, mogoče le na momente nekoliko čvrsto. Če bi volan imel malce več občutka oziroma povratnih informacij s cestišča, bi bilo že kičasto. Obenem ne pozabimo, da ne kupujemo športnega avta, torej če je usedeš in sprostiš v vožnji, je Kona prava stvar.

Kaj je slaba stran?

Odštekan videz zagotovo ni namenjen vsem. Sprednji del je poln luči, zadek različnih potez in kotov, kolesa so videti kot iz plastike, notranjost pa je funkcionalna, a nič kaj posebna. Prav tako nima štirikolesnega pogona, čeprav deluje kot da ga ima. Prostora je za 5 (em, zadaj ni najbolj prostorno), in prtljažnik je dovolj spodoben. Škoda, da nima še kakšnega predala pod pokrovom motorja – za kable. In 40 tisoč evrov še vedno ni malo denarja za električno igračo.

Oprema?

Da, in te je veliko. Hyundai Kona Electric opremljena z vrha seznama ima projecirni zaslon, 7-palčno instrumentno ploščo, 8-palčni osrednji zaslon z multimedijo, ki podpira Apple CarPlay in Android Auto, zvočni sistem Krell, električna greta prednja sedeža in ogrevan volanski obroč. Ne manjkajo LED žarometi in pametno regenerativno zaviranje.

Obstaja še seznam varnostnih kompletov vključno z zračnimi blazinami, radarskim tempomatom Stop&Go, pomoč pri izogibanju trkom, zaznavanje pešcev, nadzor vožnje znotraj voznega pasu, nadzor mrtvega kota, opozorilo pred prečnim prometom zadaj, inteligentna omejitev hitrosti ter asistent za dolge luči. Pomoč pri ohranjanju voznega pasu je še posebej dobra – avte pelje po sredini pasu in se ne odbija od črte do črte. Nekaj drugih opozoril pa je nekoliko motečih, vsaj do trenutka, ko vam preprečijo, da bi se dejansko zabili.

Ste spreobrnili mišljenje ali se boste držali ‘naftne klasike’?

Moj predlog je, da imate električno vozilo za dolgočasno potovanje. Z njim prihranite denar in stres. Klasično ali zanimivo vozilo z bencinskim motorjem pa prihranite za nedeljske popoldneve in praznike. Kakor opažam, avtomobili kakršen je Kona Electric, ne bodo ubili zanimivih avtomobilov, ampak jih bodo ohranili. Dostopnejša cena in ‘dober’ doseg izpolni še tako zahtevne želje kupca.

Specifikacije: Hyundai Kona Electric

vrsta motorja: električni
baterija: 64 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 150 (204)
največji navor v Nm: 320
menjalnik: samodejni, enostopenjski reduktor z diferencialom
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4180 x 1800 x 1570
medosna razdalja v mm: 2600
prtljažnik v litrih: 322 – 1.114
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1640 (345)
največja hitrost v km/h: 167
pospešek 0-100 km/h v s: 7,6
poraba (po WLTP) v kWh: 14,3
poraba na testu v kWh: 16,3
domet (po WLTP) v km: 482
domet na testu v km:
400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 
46.400