Po prvih kilometrih za volanom svežega Britanca sem si rekel: »Mini, tole je zelo udobno. Pohvalno. Ampak, čakaj malo. Cooper S? Kaj za vraga?
Avtomobil Mr. Beana ter roparjev filma The Italian Job (Italijanska misija) v splošnih avtomobilskih debatah veljajo za mestne rakete, ki se ceste držijo kot klop štirinožnega prijatelja. Razumevanje vsekakor ni napačno, saj se Mini trži kot dinamičen konjiček z zvrhano goro stila. Vendar dejstvo je, da vsem voznikom rohnenje izpuha, natančno otrdel volan ter še trša vožnja s čutenjem sleherne grbine cestišča, niso po godu.
Predvsem nežnejši spol, katerega navduši luškan dizajn s kopico detajlov, se večkrat precej hitro ohladi po odpeljani testni vožnji. Razumljivo, saj tudi sam poznam dve osebi, ki sta zaradi tega raje vzela premium malčka druge znamke, pa čeprav verjamem, da se jim še zmeraj kolca po kultnem Britancu.
A zanju in vse preostale ljubitelje ikone malih zaslonov imam odlično informacijo. S prenovo je možno Minija ”omehčati”. Ne pomehkužiti, da ne bo kdo narobe dojel. Karakter ostaja, za 422 evrov (izjemno ugodno, mimogrede) pa lahko dokupite dodatek pod številko 223 – Elektronsko uravnavanje blažilnikov, ki selektivno zmanjšuje vibracije in s tem poskrbi za optimalno ravnovesje med udobjem in športnostjo. In ne, to ni zgolj nakladanje oddelka za marketing.
Med vožnjo se razlika med izbranimi vozniki programi še kako občuti. Kljub kratki medosni razdalji, zdaj avtomobil v programu Comfort mizno zapelje čez avtocestno dilatacijo, medtem ko so prejšnje različice brez te opcije konkretno poskočile. Enako velja za dušenje udarnih jam s cestišča. Ob tem je lažje vrtljiv volanski obroč, kar je dobro pri parkiranju ter vijuganju po mestnih uličicah.
Vrnitev ribe!
Stvar, ki je ne boste opazili je manjša moč motorja. Vsaj na papirju. Zaradi vse strožjih emisijskih zahtev, je Cooper S prejel filter trdih delcev ter še kakšno programsko nastavitev za učinkovitejšo delovanje. Rezultat je dobrih 10 ”konjičev” manjši izplen, ki pa se pri samem pospeševanju z mesta do 100 km/h ne pozna. Še vedno se hitrost doseže v 6,7 sekunde. Po drugi strani, pa je zanimiv rezultat povprečna poraba goriva na tedenskem testu, ki je znašala 6,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Povedano drugače, skoraj liter manj, kakor lanska različica, katere zapis najdete tukaj. Očitno v tej ekologiji ni toliko slabega, kakor tudi ne v udobni vožnji. In še to, v program nasvetov ter dosežkov varčne vožnje se je vrnila riba, ki vsakič, ko dosežete zvezdico, zadovoljno skoči iz vode. Več zvezdic pridobite, bolj zadovoljna je riba.
Za popolno izkušnjo, z udobnim vzmetenjem prijaznim širšemu krogu kupcev, poskrbijo štiri ravni opreme ter novi stilski dodatki, ki dodobra začinijo tako zunanjost kot notranjost vašega Minija. Z izbiro različice Mini Yours so dodani premijski bonbončki, kot so športni usnjeni sedeži z vzglavnikom v stilu britanske zastave, karbonski vstavki vzdolž armaturne plošče, zloščene klavirske obloge vrat ter volanski obroč z elegantnimi tipkami. Te so za razliko od digitalne instrumentne plošče na ”srečo” še fizičnega tipa, zato do neželenih ukazov ne bo prihajalo. S prenovo se je nekoliko posodobil multimedijski vmesnik, katerega opravljanje ostaja speljano skozi vrtljivi gumb na sredinskem grebenu.
Osvežitev legendarnega Cooperja z minimalnimi spremembami je dobra popotnica za vse, ki želijo vozilo kompaktnih dimenzij, brez da bi se odrekli kvaliteti ter tehnologiji. Ohranja zgodbo in igrivost, katere primanjkuje v vse bolj glumazno terenskem usmerjenem svetu.
Specifikacije – MINI Cooper S Hatch
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 131 kW (178 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 280 Nm pri 4.200 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 6,7 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 3.876 mm x 1.727 mm x 1.414 mm
Medosna razdalja: 2.495 mm
Masa vozila: 1.290 kg
Prostornina prtljažnika: 211 -731 l
Cena osnovnega modela: 26.800 €
Cena testnega modela: 43.262 €