Vlagatelji ne bodo avtomobila nikdar priznali kot sredstvo. Naložba s katero z leti ne boste izgubljali, temveč pridobivali. Že res, da sleherni avtomobil s sabo potegne enormne izdatke, ne glede na cenovni razred, a tale MINI je mogoče redka izjema.

Modnim zaprisežencem se bo ”vintidž” kombinacija dopadla, čeprav mnoge le malo briga, kaj pomenijo ”šestdesetice” povprek karoserije. Starejše strice bo Cooper S 60 Years spomnil na obdobje njegovega nastanka, ljubitelje vožnje na neobdelane vozniške občutke, vlagatelje pa na stroške. Mene vsak MINI spomni na Mr. Beana in njegove dogodivščine. Ali pa ropa po Italijansko. V obeh različicah. Številka 600 pa mi je utrnila še eno misel.

Izdelali bodo samo 600 primerkov MINI Cooper S 60 Years. Ni ekskluzivno, vendar še vedno dovolj redko, da bo čez deset ali dvajset let, med zbiratelji iskano blago. Če ne verjamete, bom naštel nekaj razlogov. MINI tehnično velja za enega bolje vodljivih avtomobilov nasploh. Že samo to dejstvo je dovolj zgovorno, zakaj je MINI brezčasno aktualen. Prvi primerki v originalnem stanju dosegajo lepo ceno prodaje, če gre za kakšno posebno edicijo, pa ta z ekskluzivnostjo raste.

Skoraj štirimetrski paket kulturne dediščine je odet v britansko dirkaško zeleno barvo, ki je svoj čas zaznamovala Irce. Vendar pustimo to zgodbo za kdaj drugič. Barvna kombinacija zelene zunanjosti ter svetlo rjave usnjene notranjosti je sama po sebi dovolj zgovorna, da vozila ne bomo izpostavljali vsakodnevnim opravkom ali ga z nasmehom na obrazu po cestah preganjali v zimskem času. Pesek in sol definitivno ne pripomoreta k ohranjanju čilega avtomobila, in zbijata vrednost premičnemu sredstvu.

A naj ne stoji v garaži!

Nikakor pa ne pravim, da po zapravljenih več deset tisočakih avtomobil parkirate v garažni balon. Namreč, nekdo je to naredil z BMW serije 7 in ga zdaj prodaja za astronomski znesek. Ne vem, če bi se takšno početje pri MINI Cooperju S 60 Years dolgoročno obneslo oziroma izplačalo in mislim, da za to ni narejen ta avtomobil.

Konec koncev nihče ni čuval Cliov Williams, Turbo ”petk”, BMWjev M3, Hond S2000, Ferrarijev, Bugattijev in vseh ostalih športnih avtomobilov, ki se po nekaj desetletjih prodajajo z dva, tri, pet, šest ali celo več – kratnikom nabavne cene.

MINI Cooper S je v avtomobilskih krogih legenda, ne glede na posebne izdaje. Motoriziral je Veliko Britanijo ter Evropo, zasedel mnogo minut na velikem platnu, bil marsikogaršnje prvo vozilo, poročna izbira ali prostor intimnih trenutkov.

Sleherni Cooper zato v sebi skriva nekakšno sentimentalno vrednost, ki je marsikateri vlagatelj ne bo prepoznal. Mogoče si premisli, ob omembi številke 600.

Specifikacije – MINI Cooper S 60 Years

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 141 kW (192 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 280 Nm pri 1.350 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 6,7 s
Poraba na testu: 7,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 3.850 mm x 1.727 mm x 1.414 mm
Medosna razdalja: 2.495 mm
Masa vozila: 1.290 kg
Prostornina prtljažnika: 211 l
Cena osnovnega modela: 26.450 €
Cena testnega modela: 41.002 €