Često mi kdo jamra, da se novi avtomobili dražijo in da je vse težje zbrati cekine za svežega jeklenega konjička. Ampak s trditvijo se ne strinjam v celoti, saj številni spregledajo napredek vozil in lastne (subjektivne) interese, konec koncev pa statistika ne laže?

Hiter skok na spletno stran Statističnega urada Republike Slovenije nam ustvari jasno sliko, da si zdaj lahko privoščimo več. Nakupimo več kilogramov kruha tekom leta kot pred desetimi ali tridesetimi leti. Prav tako si lahko ogledamo več kino predstav, naredimo večjo zalogo kave, večkrat obiščemo frizerja in ja, avtomobili so še vedno podobno dostopni. V zgodnjih letih države Slovenije, se je dalo kupiti Renault 4 ali 5 s skupkom povprečnih mesečnih plač enega leta. In glej ga zlomka, tudi v 2021 si lahko s povprečnimi plačami omislimo Cliota. Slednje pomeni, da je Dacia še za odtenek dostopnejša, pa je tehnično gledano aktualen Clio!

Vstopna cena Dacie Sandero je manj kot 9 tisočakov, sicer v morda ne najbolj privlačni izvedbi Access, vendar če pristavite še nekaj tisočakov dobite polno opremljenega Sandera Comfort. S tem pridemo na drug komentar izjave iz uvoda članka. Napredek vozil je povzročil dvoje. Mnoge komponente oziroma sistemi so zaradi masovne uporabe postali cenejši, zato marsikoga čudi, kako lahko takle Sandero sveti z LED žarometi, ali pa da ima kakovostno vzvratno kamero. Še poveže se s telefonom in ga projecira na osrednji zaslon. Posledično pa dražja vozila vse težje opravičujejo svojo dodano vrednost in tukaj preidemo še na tretji komentar – osebne preference.

Seveda ”samooklicani” poznavalci avtomobilizma bentijo čez visoke cene vozil, a ne povedo za kakšnimi vozilo pogledujejo. Večino vrednosti ali cene doda znamka (logo), njena zgodovina, popularnost ter dejstvo, ker pač lahko. Dodana vrednost? Mogoče kakšen RAM več v multimedijskem sistemu, gostejši piksli na digitalni armaturni plošči in veliko oznak modela, kroma ter klavirskega laka.


”Simpl d best”

Dacia s Sanderom tretje generacije ostaja na realnih tleh. Zasnovala je avtomobil, ki pravzaprav pokrije 90-odstotkov naših potreb. Ja, prav ste prebrali, potreb. Želje so druga plat, ki večkrat preidejo na zahteve, ne glede na to, o kateri tematiki je govora.

To, da novi Sandero temelji na enaki platformi kot Renaultova Clio in Captur, se malenkostno opazi zunaj, več skupnega je najti v prostorni potniški kabini. Ta je sodobnejša, materiali so boljši in nudi več prostora. Paket Comfort z nekaj doplačili v testni različici med drugim prinaša 8-palčni osrednji multimedijski zaslon na dotik, kamero za vzvratno parkiranje, LED dnevne žaromete, avtomatsko klimo, … Navduši priročen nosilec za mobilni telefon, ki ima v svoji bližini še USB polnilec. V sodelovanju z multimedijo se preslika z Apple Car Play ali Andoid Auto. Enostavno in izjemno učinkovito, saj je to rešitev, ki bi jo lahko prakticiralo več proizvajalcev.

Dacio je potrebno pohvaliti tudi za nekaj ergonomskih in stilskih izboljšav. Stikala za pomik stranskih stekel so se preselila na vrata voznika ter sopotnikov. Spodnji del armaturnega grebena zdaj gosti prostor za odlaganje pijače, prostor za mobilnike, … Prestavna ročica je krajša in višje nasajena, prezračevalne šobe so elegantnejše in bolj prilagodljive, udoben dodatek je voznikov naslon za roko, števci informacijske plošče so dobro pregledni, …

Okretna in učinkovita

Romunka je precej napredovala tudi v vožnji, saj je zdaj pravzaprav enaka kot najbolj prodajani slovenski avto. Občutek za kot tudi na volanu je boljši, predvsem se pozna kakovostnejša zvočna zatesnjenost potniške kabine, kar kaže na idejo, da takle Sandero brez težav zapelje na daljšo pot ali potovanje.

Litrski trivaljnik, ki ga je imel testni Sandero, je preverjena Renaultova klasika. Z 90 KM in 160 Nm navora je dovolj zmogljiv za slabih tono in dvesto kilogramov krepak voz. Nadgradnja pogona je 6-stopenjski ročni menjalnik, ki z dodano prestavo pripomore k znižanju trušča, vrtljajev in porabe goriva. Slednje je najbolj opazno pri avtocestnih hitrostih, medtem ko se je testno povprečje porabe goriva ustavilo pri šestih litrih na sto prevoženih kilometrov.

Sandero ostaja preprost avtomobil. Drži, da je preprostost tekom let spremenila svoje osnove,  ampak ob vse strožji varnostni regulativi in napredku, je Dacia ohranila cenovno dostopnost tudi v najbolje opremljeni različici z dodatki. Ta se ceni na nekaj več kot 14 tisočakov, kar z drugimi besedami pomeni, da si jo lahko omislite s skupkom povprečne letne plače*.

*Povprečna mesečna neto plača za leto 2020 – 1.208,65 EUR.

Specifikacije – Dacia Sandero 1.0 TCe 90 Comfort

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 67 kW (90 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 160 Nm pri 2.100 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 11,7 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 41 l
Mere vozila: 4.088 mm x 1.758 mm x 1.490 mm
Medosna razdalja: 2.604 mm
Masa vozila: 1.170 kg
Prostornina prtljažnika: 328 l
Cena osnovnega modela: 8.990 €
Cena testnega modela: 14.190 €