Še pomite tisto grafiko, ko ste v igri Need for Speed Undergound s pritiskom gumba v motor po ceveh vbrizgali nitro in sledil je takšen zamegljen učinek okolice?

Točno to podoživiš med pospeševanjem BMW M3 Competition. Druga, tretja, četrta, vse zelo sunkovite prestave, ki ob rahlo vlažni cesti še vedno zgubijo oprijem pri vožnji preko 120 km/h. Peta, šesta, sedma, … ne, nismo v filmu Hitri in drzni, saj ima ”klasičen” samodejni menjalnik v M3 osem prestav. Logično, da je elektronsko omejen na 250 km/h, vendar, če se udeležite tovarniškega ”schnell kurza” na dirkališču, vam ” lopute odprejo” do 290 km/h, čeprav glede na občuteno brez opotekanja zapišem, da bi tale bombnik na malce daljši pisti ali autobahnu letel preko 300 km/h.

M3 z letnico 2021 na vozniku pusti vtis. Daje vedeti, da so Bavarci resno pristopili k misiji, v želji narediti popoln športen avtomobil, ki nudi nekaj lagodja ter ne pozablja na varnostni faktor. Marsikomu izstopijo oči, ko na zadnji klopi, za dominantnimi školjkastimi karbonskimi sedeži, ugleda štiri isofix sidrišča za otroška sedeža, ali pa deljivo klop z naslonom za roke, tripodročno klimatsko napravo, vtiča tipa USB-C za elektronske gadgete. Ne manjka BMW-jev ”varnostni ščit”, ki vsebuje sistem samodejnega zaviranja pred naletom, nadzor mrtvega kota, opozorilo za zapustitev voznega pasu, radarski tempomat s funkcijo delnega prevzema kontrole. Ja, prav ste prebrali, še M3 lahko pelje sam. Umirjeno, kar bo sicer redkost, pa vendar.


Vsa ta varnostna artilerija v kombinaciji z zabavno elektroniko, kot je ozvočenje Harman&Kardon, čeprav ne vem zakaj bi ga pravzaprav rabili ob čudovitem zvoku šestvaljnika ter izpušnega sistema, multimedijski sistem iDrive, gretje sedežev in volana, projecirni zaslon, električno nastavljivi sedeži s spominom, … se pozna na tehtnici, saj M3, navkljub športnejši oznaki Competition ”vaga” 1.805 kilogramov. Krepko, če pomislim, da je streha narejena iz karbonskih vlaken, katera najdemo tudi v zavornih diskih ter še na nekaterih mestih zunaj in znotraj vozila.

M3 je postal možat kot M5.

Tako v masi, dolžini kot tudi pod pokrovom, kjer se nahaja trilitrski šestvaljnik s 510 KM moči in 650 Nm navora. Dovolj za pospešek z mesta do stotice v 3,9 sekunde. Zavoljo naprednih voznih nastavitev, se vsa njegova veličina v številkah zakrije. No, razen konjev seveda. Slednji odlično zanemarijo maso vozila, katera skorajda ni zaznavna na ovinkasti gorski cesti.

BMW M3 Competition se drži ceste kot klop psa. Volanski mehanizem je kirurško natančen, njegovo elektronsko poreklo pa sploh ni več zaznavno. Vse pohvale inženirjem, ki so uspeli tako naravno obtežiti elektro mehanizem. V bistvu je ni stvari, ki jo lahko očital novemu BMW M3. Še poraba je znosna, saj se v povprečju giblje okoli 10 litrov – na avtocesti pod, medtem ko na goski cesti ali dirkališču pričakujte nekoliko več.

A če se vrnem na začetek. Ob prvem stiku z vozilom sem dobil asociacijo na meni ljubo računalniško franšizo Need for Speed. Mogoče za piko na i manjkajo še kakšna neon svetila v podvozju. Skratka, kar želim povedati je to, da kljub vsem pretegom Bavarcev s poustvarjanjem perfektnega avtomobila, na dolgi rok večini lastnikov upade entuziazem do vozila, saj razen tiste ure, ki jo porabijo za njegovo konfiguracijo v salonu, le redko kasneje na vozilu karkoli spremenijo. In ravno to je bil čar računalniške igre, ki je v igralcu držal entuziazem – kako bo za naslednjo dirko izgledal moj avto?

BMW vso to pestro zabavo s povečano močjo, spojlerji, platišči, barvami, dodatki ponuja serijsko. Super, a menim, da bi bilo veliko bolje, če bi kakšno stvar pustili za kasnejše mesece ali leta, ko se lastniki navadijo zmogljivosti ter naveličajo barve. Takrat bi razprli katalog ter poleg rednega servisa opravili še nekaj nadgradenj – prvo leto karbonske zavore, zlata platišča, glasnejši izpuh; drugo leto – povečanje moči, karbonski pokrov motorja; tretje leto – …

Specifikacije – BMW M3 Competition

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 2.998 ccm
Moč pogonskega sklopa: 375 kW (510 KM) pri 6.250 vrt./min
Navor: 650 Nm pri 2.750 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: zadnji pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 3,9 s
Poraba na testu: 10,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 59 l
Mere vozila: 4.794 mm x 1.903 mm x 1.433 mm
Medosna razdalja: 2.857 mm
Masa vozila: 1.805 kg
Prostornina prtljažnika: 480 l
Cena osnovnega modela: 86.850 €
Cena testnega modela: 111.577 €

BMW M340i xDrive