Uravnoteženost je vse težje doseči, ne glede na področje. Avtomobil mora za voljo kupcev ponuditi kar se da največ. Najbolje bi bilo, da bi še letel, kar bi potencialno lahko rekli za BMW M340i xDrive.

Strokovna pomoč pri izbiri vozila je skoraj vedno Sizifovo delo. Veliko energije za že predhodno znani rezultat. Bodoči lastniki si vizualizirajo situacijo, na podlagi katere le še iščejo potrditev o svoji izbiri. Redko je izbira jeklenega konjička emocionalna, saj se vse prepogosto ujamejo(mo) v racionalno in uravnovešeno iskanje vozila, ki zmore čim več. Prostornost, hitrost in gospodarnost s kupom napredne tehnologije. Po možnosti še brezobrestni lizing.

Posledično kupec znamke z emblemom propelerja v garaži konča z dizelskim karavanom. Črne ali bele barve. Obvezen je M paket. Seveda takšna celota popolnoma ustreza uravnovešenemu principu iskanja vozila, vendar tisti M paket nakazuje, da je v slehernem lastniku vsaj ena neuresničljiva želja. To je, da bi si lastil BMW z najhitrejšega oddelka M.

Odlično razmerje.

Novi BMW serije 3 z različico M340i ponuja želeni kompromis. Res, da ni dizel in da v startu ni poceni, a je lahko tudi karavan. Bistveno je, da z M oddelka prihaja mnogo več kot le odbijači in platišča v sklopu paketa. Pod pokrovom se nahaja navita klasika. Šestvaljnik s 374 ”konjiči”, ki zavoljo štirikolesnega oprijema zajeten kos pločevine do 100 km/h pripelje v 4,4 sekunde. Končna hitrost je omejena na 250 km/h. Drveči stroj se hipoma ustavi s pomočjo zavornih kolutov premera 38 centimetrov ter 4-batnih čeljusti.

Vsa ta neobičajnost se na zunaj izrazi s posebnimi ledvičkami. Na zadku se nahajata dva večja zaključka izpuha. Poznavalci pa bodo opazili različne dimenzije gum, spredaj 225 in zadaj 255. V kabini se nadaljuje bavarska klasika. Armatura je vozniško orientirana, vse je pri roki in ergonomsko popolno. Osrednji zaslon z vmesnikom iDrive se krmili preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli, kar je precej varneje kot z dotikom (tudi to omogoča ekran).

Voznik in sopotniki se bodo udobno namestili v športnih sedalih odetih v delno usnje z alkantaro. Kombinacija kovinskih vložkov ter M oznak popestri črno zastavljeno notranjost, v kateri ne manjka tehnoloških bonbončkov varnosti in udobja. Denimo, parkirni asistent si, poleg parkiranja v vse položaje, zapomni prevoženih zadnjih 50 metrov (obrati volana). Sistem vas reši zagate in pelje teh 50 metrov vzvratno namesto vas. Vsekakor pa Tesla ni edina s pametnim tempomatom. Tudi tako našpičen BMW M340i xDrive s pritiskom gumba pelje skoraj da sam.

Marsikdo se bo nasmehnil, a ECOPRO program je smiseln. Največkrat in najraje se avto pelje v Comfort ali Adaptive. Sport pride prav za občasna priganjanja, z izklopljeno elektroniko pa bolj vešč šofer izkusi prvinskost vozne dinamike.

Če iščete višje cenovni uravnotežen avtomobil, zakaj ne bi poslušali srca in izbrali nekaj zase. BMW M340i xDrive je uravnotežen avtomobil, ki niti ne sprejema kompromisov. Na voljo je še kot karavan, v kolikor so ambicije po prostoru večje. Hkrati pa zaradi izvrstnih voznih programov partnerka ne bo opazila, da pelje Bavarsko zverino.

Specifikacije – BMW M340i xDrive

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 2.998 ccm
Moč pogonskega sklopa: 275 kW (374 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 500 Nm pri 1.850 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,4 s
Poraba na testu: 8,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 59 l
Mere vozila: 4.709 mm x 1.827 mm x 1.444 mm
Medosna razdalja: 2.851 mm
Masa vozila: 1.745 kg
Prostornina prtljažnika: 480 l
Cena osnovnega modela: 36.600 €
Cena testnega modela: 86.755 €