Metodo tipanja kupcev in s tem prihajajočih smernic, znamka z bavarske pokrajine kar dobro obvlada. Nedvomno s tem početjem loči ljubitelje od oboževalcev, s čemer se nekako oddaljuje tudi tisti znameniti užitek v vožnji.

Ne gre za to, da BMW-ji ne bi bili več dinamično usmerjeni na cestišču, ampak, ko interesenti komentirajo izgled, povezljivost, varnostne sisteme in učinkovitost, misli kar malce odtavajo od pogonskega sklopa, kilovatov, pospeškov ter vožnje po idealni liniji. Pred desetletjem si na parkiriščih med lastniki vozil belo-modrega kroga slišal prav takšne vrste pogovorov – drsenje skozi krožišče, lovljenje zadka na klancu in časi prihodov iz kraja v kraj.  Zagotovo so k preobratu pripovedovanja zgodbic botrovali številni faktorji (količina prometa, višje kazni, klientela znamke, aktivni asistenčni sistemi), vendar svoje je pristavil tudi BMW.

Trivaljni motorji, sprednji pogon, vpeljevanje novih trendov s paleto športno terenskih kupejev, modernizacija identitete in še bi lahko našteval. Skupek novitet je prevetril kupce, medtem ko so se ljubitelji razdelili na dva pola. Prvi so sledili smernicam, drugi pa v njih niso videli iskre. Slednjo so zato prepoznali številni novi oboževalci, ki so večinoma ”instarastniki”. Ti favorizirajo trenutne trende in jih pozdravljajo s privzdignjenim palcem ali srčkom. Srčkano. Nič ne čudi, da so me ”instarastniki” ogovarjali okoli tehnologije in lepote ”velike kupjevske dvojke”.


Z lepoto se strinjam. Serija 2 Gran Coupe je zelo všečen avtomobil, ki bo prejel veliko ogledov na družbenih omrežjih. Porajtajo ga prav tako v ”realnem” svetu, a se najde kakšen entuziast, ki pripomni, da ima ta reč le sprednji pogon in da je avto za babe. Spet se moram strinjati. V osnovni varianti je pogon speljan na sprednjo os, medtem ko tale testni primerek moč prenaša na obe osi. Če bi zapisal, da je to že kar malce ”Freude am Fahren”, bi me tisti drugi pol ljubiteljev linčal. Ampak počasi, ljubitelji se navadno sprehajajo po portalih rabljenih vozil, kjer cedijo sline nad staro slavo. In posledično bodo ”dvojko” res v večini primerov vozile ženske, saj te cenijo lepoto in ostale, že prej naštete pripomočke, ki jih novodobni premijski avtomobili ponujajo.

Pravzaprav je takšen BMW zelo lepa pisarna. Tako zunaj kot znotraj. Glede na vse bolj aktualne ”online sestanke”, je povezljivost v stilu Apple CarPlay še kako dobrodošla, kakor tudi ozvočenje Harman&Kardon. Deljenje mobilnih podatkov med potniki je že skorajda zahteva, dočim polavtonoma vožnja pripomore k varnosti na cesti, če slučajno voznik preveč pade v temo sestanka.

Konference naj trajajo, saj dizelski agregat precej malo porabi. Le pot mora biti dovolj dolga. Novodobneže zna mogoče malo zmotiti pogon in polnjenje z nafto odišavljeno ročico. Sledilci Grete prisegajo na elektriko in mogoče je to edini minus, ki ga je ima BMW 220d xDrive Gran Coupe. Lahko bi bil električen in kot takšen bi bil izjemno privlačen ter zanimiv. Predvsem pa bi se kot avtomobil odrešil tistega starega prepričanja, da mora ”pravi” BMW imeti zadnji pogon, ročni menjalnik in šestvaljnik v nosu.

Specifikacije – BMW 220d xDrive Gran Coupe

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 234 km/h
Pospešek: 7,3 s
Poraba na testu: 5,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 50 l
Mere vozila: 4.526 mm x 1.800 mm x 1.420 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.645 kg
Prostornina prtljažnika: 430 l
Cena osnovnega modela: 31.250 €
Cena testnega modela: 61.328 €

BMW M235i xDrive Gran Coupe