Ne pomnim kdaj se je nazadnje za vozilom vilo toliko vratov. Še tako butični testni avtomobili niso vzbudili toliko zanimanja kot novi Bavarec. BMW M235i Gran Coupe stavi na milenijce, saj legendarni ”Freude am Fahren” postavlja izven okvirjev.

Odkar sem v stiku z avtomobilizmom in spoznavam posamezne znamke ter njihova ozadja, imam ravno pri BMWju občutek, da se najbolje znajdejo, kadar snujejo avto na praznem listu papirja. BMW M1 in 1M sta dobra pokazatelja tega pravila. Tudi serija 8 je za svoj čas bila zelo napreden ter markanten avtomobil. Limuzina z ogromnim motorjem? Pionir BMW, ki je kasneje v M5 potisnil desetvaljnika. Bavarci so popularizirali še SAV razred ali kupejevske športne terence – X6 in X4.

Kompaktni družinski avto na zadnji pogon je še ena marketinška potegavščina znamke BMW, ki se je precej dobro znašel v dveh generacijah. Tretja je zaradi širjenja kroga kupcev in stroškovne upravičenosti gnana na sprednji pogon. A kot omenjeno v testu tukaj, je serija 1 postal boljši avtomobil. Z leti se serije ustalijo in s tem pričakovanja ljubiteljev znamke. Serija 3 in 5 imata svojo prezenco, ki se pelje iz generacije v generacijo. Prav tako je svojo obliko uveljavil X5, serija 7 in konec koncev tudi serija 1.

Kaj pa serija 2 Gran Coupe? Prosim? Nikoli nisem slišal za ta model.

No, to je ta model. In verjamem, da ti je všeč. Zato ker je enostavno hud in ker ga ni možno z ničemer primerjati. Ta neobremenjenost se čuti na obliki avtomobila, ki združuje elemente posameznih hišnih modelov. Celota deluje sveže. Športno elegantno. V značilni modri barvi pa naravnost fantastično. Stilska karoserija je privijačena na podvozje serije 1, kar pomeni, da se v osnovi žene na sprednji kolesni par.


Testni M235i vse skupaj malenkost začini. Tako z izgledom kot vozniško izkušnjo. Dvolitrski turbobenciner razvije 306 ”konjičev” in jih preko 8 stopenjskega samodejnega menjalnika ter štirih koles prenaša na asfalt. Pospešek z mesta do 100 km/h traja 4,8 sekunde. Končna hitrosti znaša 250 km/h. Vozniška izkušnja je naravnana za različne tipe voznikov. Od pozerjev do dirkačev. Slednji bodo izklopili vso možno elektroniko ter poizkusili iz vozila izvleči vse konjičke. Ostali pa bodo lahko hitrejše prelaganje med ovinki čutili že ne povsem neambiciozni slovenski cesti.

Še dolgočasen del. Poraba goriva. Med 7 in 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov, odvisno kateri tip voznika ste. Sam menim, da je ta avtomobil podaljšek lastnikovega karakterja. Z njim se je enostavno treba ujeti. Posledično se bodo bolj cenili dodatki v smislu izvrstnih športnih sedežev odetih v alkantaro, izjemnega informacijsko zabavnega vmesnika ter kup pomagal za lajšanje oziroma razbremenitev vožnje.

Vsekakor ima lepota z zmogljivostjo svojo ceno, ampak ne morem mimo navdušenja, da je ta avtomobil uspel obrniti tudi vratove milenijcev. To je ključno, saj v roku desetletja prihaja njihova doba. S tem BMW potrjuje, da deluje v pravo smer, milenijci pa imajo nov moto za učenje.

Specifikacije – BMW M235i xDrive Gran Coupe

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 225 kW (306 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 450 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,9 s
Poraba na testu: 8,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.526 mm x 1.800 mm x 1.420 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.645 kg
Prostornina prtljažnika: 430 l
Cena osnovnega modela: 31.250 €
Cena testnega modela: 69.258 €