Težko bi rekel da sem zagovornik elektrike, še težje pa, da se nekoč ne bi odrekel bencinu. Povedano drugače, pri meni odtehta uporabniška izkušnja in Corsa-e te z njo ne pusti ravnodušnega.

Pravzaprav si bi redko kdo zamislil pot na onkraj Slovenije z mestnim avtomobilom, še manj pa s pogonom na elektrone. Čeprav je obljubljen domet na listu papirja zapisan z začetno številko 3 ali 4, vsi nekako vemo, da je realnost precej kruta do ”nizko-ležečih” baterijskih sklopov. Ko v obzir vzamemo še zimske temperature, je scenarij jasen. Torej, iz prestolnice v Lendavo. Saj ne more biti tako težko, mar ne?

Startal nisem s polno baterijo, dobrih 90-odstotkov je pisalo na potovalnem računalniku. Zgodnje ogrevanje avtomobila ter pogonskega sklopa je tekom severne obvoznice posrkalo zajeten kos energije, tako da sem že sklepal, da s takšnim tempom ne bom dosegel Trojan. A po par prevoženih kilometrih se je energetsko zajedanje ustavilo, povprečna poraba energije pa zasidrala na okoli 20 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Posledično sem pri postanek opravil na avtocestnem počivališču/servisu Tepanje.

Osamljena hitra polnilnica je s pridom pričela s polnjenjem, a temperaturni pogoji so ji preprečevali doseganje njenega polnega potenciala. Tako se je v dobrih 24 minutah odstotek napolnjenosti baterije dvignil iz začetnih 48 na 81, v tem času pa se je pretočilo 16,5 kWh. Vmes sem se okrepčal s čajem in sendvičem ter nadaljeval pot proti severovzhodu države. Prizanesljivo raven teren naprej od Maribora je zagotovo botroval k manjši potratnosti električne energije, saj bi glede na preostali domet lahko do cilja pripeljal brez dodatnega polnjenja. A, ker sem imel še malo časovne prednosti in hkrati na cilju ni v bližini polnilnice, sem za slabih 19 minut Corso priklopil na bencinskem servisu Murska Sobota.

Spet nezasedena polnilnica je zaradi višje temperature ozračja (v bližini ničle), nekoliko hitreje v baterijo pretočila 15 kWh ter napolnjenost dvignila iz začetnih 50- na 80-odstotkov. Preostalo je še dobrih 30 kilometrov do Lendave, popoldan pa sem se že vračal nazaj v prestolnico.

Dobra stvar jutranjega drugega polnjenja je bila ta, da sem potreboval zgolj en ”kratek” postanek na poti nazaj. Ustavil sem se na hitri polnilnici postajališča Maribor, kjer sem se povezal preko sistema Apple CarPlay ter participiral na rednem mesečnem sestanku v podjetju. Ker se je le ta zavlekel, sem pozabil na polnjenje in tako se je v malo več kot pol ure v baterijo ”zlilo” skoraj 21 kWh, kar je procentualno gledano iz 37 na 87. Domet je tako kazal več kot 200 kilometrov pred mano pa je bilo le še dobrih 120. Dnevno popotovanje je tako uspelo, konferenco pa sem zaključil na izvozu severne obvoznice. Vidite, kako priročne so lahko novodobne tehnologije.

Kako je podvig uspel?

Posebnega recepta ni bilo. Vozil sem na tempomat nastavljen na 110 km/h, uporabljal klimatsko napravo ter različne vrste gretja – ja, taka Corsa premore tudi gretje sedežev, ob doplačilu tudi volana. Taktiziranja z ugašanjem porabnikov pač ni bilo. In v bistvu bi lahko Corsa to pot, ob malce višji temperaturi ozračja ter polno napolnjeni bateriji ob začetku, prevozila v enem kosu, brez postanka. Sploh, če bi vzeli v obzir, da vas na cilju zagotovo časa mesto pri polnilnici.

Polnjenja na hitrih postajah so drag špas. Za 20 kWh je tako po ”ugodni” podjetni tarifi 0,38 centa na kWh, potrebno odšteti 7,6 evra, k čemur se seveda še potrebno prišteti strošek naročnine na paket pri ponudniku. Ampak pustimo zaenkrat stroške ob strani, saj večina lastnikov ta vozila najraje polni doma. Nauk zgodbe električnega popotovanja na lep konec Slovenije je ta, da se spreminja uporabniška izkušnja. Avtomobili so zasnovani okoli povezljivosti in inteligence, kot nekakšne pisarne na kolesih. Še tihe so tako. Zagotovo je to najboljša Corsa doslej. Udobna, tiha, poskočna in na samosvoj način praktična. Zakaj bi res trošili energijo z velikimi in težkimi terenci? In da bo volk sit in koza cela menim, da ta zgodba potrebuje še kakšen spomladanski epilog, v električnim avtomobilom prijaznim temperaturnim razmeram.

Opel Corsa-e dokazuje, da električna mobilnost ni samo za barsko debato. Brez težav se sooči z relacijskimi podvigi, kakršna imajo številna slovenska podjetja kot tudi posamezniki. Še bolj osupljivo pa je, kako ti lahko električen avto zleze pod kožo. Le bati se ga (jih) ne smemo.

Specifikacije: Opel Corsa-e

vrsta motorja: električni
baterija: 50 (45) kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 100 (136)
največji navor v Nm: 260
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4.060 x 1.765 x 1.433
medosna razdalja v mm: 2.538
prtljažnik v litrih: 309
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1.530 (465)
največja hitrost v km/h: 150
pospešek 0-100 km/h v s: 8,1
poraba (po WLTP) v kWh: 15,6
poraba na testu v kWh: 19,3
domet (po WLTP) v km: 337
domet na testu v km: 
210 – 240
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 
37.128