Ode dizelskim motorjem sem že nič kolikokrat pesnil v zadnjih nekaj letih. Navkljub vse strožjim emisijskim zahtevam ter poplavi električnih vozil, pa fosilni dinozaver ne daje občutka, da bi kmalu zapustil obličje avtomobilskega sveta.
Z Nemčijo povezujemo več stvari, ampak dizelski motor in nemški ovčar sta zagotovo na vrhu tega seznama. Škoda bi bilo, da bi se ”motorja” države odrekli kot brata v romanu Josipa Jurčiča. Bavarci so v lanskem letu pomladili uspešen dvojec SUV-jev X3 in X4, ki še vedno vztrajata s prefinjenim dizelskim motorjem v nosu. Tedensko družbo mi je delal odlični X4 M40d, ki je kontradiktorno pokazal, da se proizvajalci nemara motijo in da dizlom še nebi smeli reči zadnje, namreč njihove prednosti surove navorne moči ter vzporedne varčnosti žal ne gre premagati.
BMW X4 je v trenutnem življenjskem ciklu pod oznako druge generacije, katero so s subtilnimi, vendar nadvse privlačnimi potezami osvežili. Nevešče oko bo težko ozrlo kakšne novosti je prinesla prenova, med najbolj očitne pa lahko prištejemo par tanjših LED žarometov, združeni sprednji ledvički, nekaj več odrezavosti sprednjega odbijača in nenazadnje izboljšano tehnološko plat, z novimi Live Cockpit Plus digitalnimi instrumenti pred voznikom ter sodobnejšo iDrive 8 programsko opremo.
Torej v drugo, posebej v mišičasti obliki M40d, kupejevski bavarski SUV ohranja svojo prezenco. Ta je bila pri testnem primerku dodatno okrepljena z matirano črno karoserijsko barvo. A pozornost namenimo oznaki M40d in kaj pravzaprav pomeni? Čeprav ne gre za čisto polnovrednega X4 M z nabrušenim bencinskim motorjem kategorije M, se pod pokrovom nahaja popoln kompromis športnosti s prefinjenim 3-litrskim turbodizelskim šestvaljnim vrstnim motorjem, ki razpolaga s 340 KM in kar 700 Nm navora, sedaj s podporo blagega hibridnega sistema za večjo odzivnost ter zmanjšanje porabe.
Odlično uglašena konjenica se na vsa štiri kolesa prenaša preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki skrbi za gladko pospeševanje, kar se lahko ob preklopu v športni način povsem spreobrne v huligansko vožnjo. Mejnik pri 100 km/h bo lahko doseči že v 4,9 sekundah, medtem ko se pospeševanje zaključi pri hitrosti 250 km/h. Vsekakor gre pri X4 M40d za perfekten recept hitre križarke za dolga pota, predvsem po nemškem autobahnu, kjer bosta zaradi ekonomične porabe dobih 8 litrov (kolikor je kljub težki nogi porabil na testu), vmesno dolivanje goriva in izguba dragocenega časa, povsem nepotrebna.
Zdi se, kot da zdaj resnično pišem poslednjo odo dizelskim motorjem, saj bivamo v času, ko je ogromno govora o emisijah ogljikovega dioksida in ohranjanju okolja. No, slika še zdaleč ni tako črna, saj so moderni dizelski motorji že zelo napredni in razmeroma čisti, električni avtomobili pa tudi niso poslednji pojem zelene barve. Kakorkoli, X4 M40d je odlična izbira z mnogimi pozitivnimi lastnosti v rokavu, ki ga uvrščajo v sam vrh petičnih špoirtnih terencev, kjer se cene kar hitro prično s trimestno številko. Pred piko, seveda.
Specifikacije – BMW X4 M40d
Vrsta motorja: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.993 ccm
Moč motorja: 250 kW (340 KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 700 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,9 s
Poraba na testu: 8,2 l/100 km
Mere vozila: 4.752 mm x 1.938 mm x 1.621 mm
Medosna razdalja: 2.864 mm
Prostornina prtljažnika: 525 – 1.430 l
Rezervoar: 68 l
Masa vozila: 2.095 kg
Cena osnovnega modela: 79.200 EUR
Cena testnega modela: 104.906 EUR