Ni potrebe, da se avtomobili oglašujejo na račun dinamike. Športnost je v večini primerov le vizualna. Ravno zato toliko bolj cenim avtomobile, ki ohranjajo nekakšno bistvo in imajo samosvoj smisel. Citroën C3 vsekakor pooseblja takšen koncept.

Roko na srce, v Sloveniji nimamo ravno veliko dobrih cest. No, še redkeje najdemo kakšno prosto cesto, po kateri bi lahko malce raztegnili konjičke. Vsled skromnih kritik je skorajda brezupno lastiti si dinamičnejši avtomobil, kar je pravzaprav že skoraj sleherni mestni križanec. Športni terenci, jih oznanjajo v reklamnih spotih. Razen odbijačev, velikih platišč in nastopaške barvne sheme, kaj več od športnosti ni na njih.

A preden zabredem. Citroën je v večih pogledih kreativen, a v dotičnem primeru v segmentu ponuja unikum. Če se ne motim, boste le s težavo našli konkurenta, ki bi v ospredje postavljal udobje ali bolje zapisano komfortno vožnjo. Zaradi tega je to Citroën stare šole, ki prinaša pregovorno francosko mehkobo. Se še spomnite ”spačka”, ki je moral čez polje pripeljati košaro z jajci, ne da bi se pri tem katero razbilo?

Ta prizor se mi je odvrtel pred očmi po prvih kilometrih z Aircrossom. Križanec ima namreč nadpovprečno mehke sedeže, pri čemer sta sprednja foteljaste oblike. Mehko je tudi podvozje, ki zagotavlja udobje tako na asfaltu kot na slabše urejenih podlagah, denimo na makadamskih cestah in kolovozih. Tja lahko brez strahu zapeljete zaradi večje oddaljenosti karoserije od tal. Mnogim bo celotna izkušnja nagibajočega se vozila malce nevsakdanja, vendar se ujema s celotnim značajem avtomobila in menim, da smo ob hitrem življenjskem tempu pozabili na sproščenost v vožnji.

Z 2,6 metra dolgo medosno razdaljo v drugi vrsti ponuja dovolj prostora za vse vrste potnikov. Opcijsko model ponuja vzdolžno pomično zadnjo klop, ki s 15-centimetrskim pomikom prostornino prtljažnika zelo enostavno poveča s 410 na kar 520 litrov. Res da je posledično manj prostora za noge, a ga je toliko več za kramo.

Za pogon skrbi najbolj racionalen in vsestranski motor v ponudbi. Turbobencinski trivaljnik z 1,2 litra delovne prostornine v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Zmore 81 kW (110 KM) moči in 205 Nm navora, kar zagotavlja dovolj poskočnosti za vsakodnevno uporabo. Menjalnik ima mehke in dolge hode, kar gre zelo nasproti karakterju vozila. Pospešek? Ni pomemben, a iskrivosti vrtenja ne manjka. Tisto kar je pomembno je poraba goriva. Na testu se je povprečje na 100 prevoženih kilometrov gibalo med 6 in 7 litri.

 

Medgeneracijska prenova je med drugim prinesla nadgrajen nabor pripomočkov za pomoč pri vožnji. Šteje jih kar 12 in med drugim vključuje kamero za vzvratno vožnjo, sistem za samodejno zaviranje v sili ter projekcijski zaslon, ki so na voljo le pri najvišjem nivoju opreme (shine pack) oziroma za doplačilo. So pa pri vseh nivojih opreme serijsko vgrajeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov in učinkoviti žarometi s tehniko LED.

Od nivoja shine je za 20.120 evrov serijsko vgrajena multimedijska naprava z navigacijo z novim 22,9-centimetrskim (9-palčnim) zaslonom na dotik. Za ostale naštete dobrote je treba seči še malce globlje v denarnico, toda končno ceno lahko precej zniža popust v primeru financiranja. Pri testnem bi jo kar za dobrih 2.300 evrov.

Specifikacije – Citroën C3 Aircross 1.2 Puretech 110 Shine

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 1.199 ccm
Moč motorja: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 205 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 185 km/h
Pospešek: 11,5 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 40 l
Mere vozila: 4.155 mm x 1.765 mm x 1.605 mm
Medosna razdalja: 2.604 mm
Masa vozila: 1.179 kg
Prostornina prtljažnika: 410 – 1.289 l
Cena osnovnega modela: 20.120 €
Cena testnega modela: 22.960 €