Kona je tiste vrste multipraktik z juga Korejskega polotoka, ki ima lahko pod motornim pokrovom nameščene (skoraj) prav vse znane velikoserijske pogonske sklope.

Na začetku sta seveda prisilno polnjena bencinska agregata in en dizelski, na drugi strani je brez zahtev po tekočih gorivih Kona Electric, nekje vmes pa se je znašla še hibridna.

Hyundai je po prelomu tisočletja v kvaliteti izredno napredoval in s tem pošteno zarezal v avtomobilski kos pogače tudi na Starem kontinentu. Če se je pričelo z modeli i20 in i30, ter nekaj tudi z nekdanjo Elantro, so se Korejci nadalje izkazali s SUV-floto. Petični Santa Fe ima že skoraj svoj klan kupcev, Tucson je praktično glavni adut znamke, medtem ko se je »mlečnozoba« Kona izkazala za zadetek v polno.


Pridno simpatizira z evropsko vozniško srenjo in čedalje več je tistih, ki prisegajo na njene adute – kompaktna in okretna, vendar primerna tudi za nezahtevno družinsko rabo, nudi obilico pogonov, hkrati pa je kot popolnoma električen avtomobil pretresla vsakdan ljubiteljev alternativnih pogonov, saj zmore opraviti 400 in več kilometrov brez »infuzije elektronov«. Čemu torej hibridna izvedenka, ki ima baterijo kapacitete le 1,56 kWh, medtem ko električna nudi kar 41-krat več?

Če smo že pri tehnikalijah, lahko seciramo drobovje hibridne Kone. Tega tvori 1,6-litrski atmosferski GDI agregat, ki je v tem primeru pridušen na 105 KM (pri klasični turbo-bencinski Koni zmore 177 KM). V pomoč mu je dodan elektromotor z močjo 43,5 KM (32 kW), ki energijo črpa iz omenjenega litij-ionskega akumulatorja. Elektro-bencinska simbioza na merilnih valjih pokaže 141 KM in 256 Nm navora. Povsem solidno.

Načeloma je tako gnana Kona nekakšna alternativa umazanemu dizelskemu pogonu, vendar se v praksi izkaže, da mu pri porabi goriva pač ni kos. Povprečna poraba je na normnem krogu znašala 6,3 litra, medtem ko sta avtocesta in mestna gneča porabo dvignili proti sedmici. Dejansko je namen električnega pogona bolj kot ne asistirati bencinskemu ob pospeševanjih in zagotavljati nekaj sto metrov jadranja v mestni vožnji.

Mogoče je ravno velikost baterije edini resni očitek, saj je Kona pod črto korekten avtomobil in ob tako izdatni opremi, kot je (najvišji sklop) Impression, voznika pazijo najsodobnejši elektronski pomočniki, za zanimiv videz pa poskrbijo velika 18-palčna lita platišča.

Prava urbana kombinacija torej in tudi je, saj se Kona Hybrid najbolje počuti v mestni džungli. Za 29 tisočakov jo lahko odpeljete s precej opreme in glede na pogon, ki sicer ne zagotavlja nižje porabe, vam pa miri vest z občasnimi popolnoma električnimi metri, se zdi to korektna cifra.

Specifikacije – Hyundai Kona Hybrid Impression

Vrsta motorja: Bencinski + elektro (hibrid)
Prostornina bencinskega motorja: 1.580 ccm
Moč sistema: 104 kW (141 KM)
Navor sistema: 265 Nm
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 160 km/h
Pospešek: 11,6 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.165 mm x 1,800 mm x 1.565 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Masa vozila: 1.451 kg
Prostornina prtljažnika: 378 – 1.316 l
Cena osnovnega modela: 19.970 EUR
Cena testnega modela: 29.380 EUR