Znamko Mitsubishi ste v zadnjih letih zagotovo večkrat videli na zunanjih stenah zgradb v obliki klimatske naprave kot avtomobilov na cestišču. Razlogov za to je več, zagotovo pa si je znamka z najavo odhoda iz območja Evrope naredila medvedjo uslugo.

Da je ta uspela pričajo mimoidoči, ki so me tekom testa spraševali, ali se ta avto še da kupiti pri nas. Se da in če me je kdo vprašal koliko stane, sem moral uvod zgodbe precej razširiti, saj je v ponudbi zgolj ta model. Ne samo v beli barvi, ampak v konfiguraciji priključnega hibrida. V bistvu je to najdražji Eclipse Cross.

Tisti, ki še pomnijo originalen avtomobil iz devetdesetih let, bodo ponovno tarnali nad poimenovanjem, ostalim pa je vseeno, saj je bistvenega pomena celostna gospodarnost. Le-to je Eclipse Cross ponujal od samega začetka, zato z medgeneracijsko posodobitvijo kupce nagovarja z bistveno bolj samozavestno podobo. Dizajn mestnega športnega terenca narekuje hišne smernice in se z njimi nastopaško kosa z evropsko konkurenco, medtem ko na zadku ni več povezujoče luči, ki je predtem »presekala« zadnje steklo ter nekoliko oteževala pogled nazaj. Zdaj zadek krasita dve čedni svetili z boljšo končno podobo.

Prirastek 14 centimetrov glede na predhodnika se najbolje občuti v notranjosti, kjer se bo domačno počutila celotna štiričlanska družina. Materiali so kvalitetni, celotna arhitektura ambienta pa je nekakšna digitalno-analogna zmes. V praksi to pomeni, da so vozniku še vedno na voljo določena klasična stikala za upravljanje klimatske naprave recimo, medtem ko se je nekaj funkcij preselilo na osrednji 8-palčni samostoječi zaslon. Zdi se, da so Japonci opravili odličen kompromis med uporabnim in sodobnim digitalnim pristopom, kajti prekomerna digitalizacija že kaže zobe z ustvarjanjem motnje za voznika.

Vendar bistvo Eclipsa Cross ni zgolj varno in udobno prevažati potnike, temveč nuditi pravzaprav idealen pogon za dandanašnje čase. V primeru Eclipsa Cross to pomeni 2,4-litrski atmosferski agregat, dva elektromotorja in štirikolesni S-AWC (Super All Wheel Control) pogon. Kombinacija, ki zagotavlja zanesljivo vožnjo brez stresa glede avtonomije v vseh vremenskih okoliščinah.

Baterijski sklop s slabimi 14 kWh kapacitete poskrbi za avtonomijo do 45 kilometrov, medtem ko elektromotor pelje vse do hitrosti 135 km/h. Na hišnem priključku bo baterija napolnjena v slabih sedmih urah oziroma manj, v kolikor imate močnejše varovalke hišne napeljave, medtem ko bo enosmerna polnilnica s 30 kW moči zadostila v eni uri (ali 25 minutah za 80 %).

Načini delovanja hibridnega pogona so trije – električni, serijski (zaporedni) hibridni ali vzporedni hibridni. Pri prvih dveh je v ospredju elektrika, ki jo serijski hibridni zgolj dopolnjuje, medtem ko je pri vzporednem načinu delovanje odvisno od obremenitve vozila. Brez skrbi, celotno razmišljanje opravlja napredna elektronika, vi pa le mirno in zanesljivo vozite. Da je temu res tako, skrbi že omenjeni 4×4 pogon S-AWC. Ta deluje v štirih režimih – normalni, sneg, pesek in asfalt. Dva sta torej podrejena slabšemu oprijemu pod kolesi, »asfaltni« režim pa se nanaša na suhe in vijugaste odseke.

V matematiki stvari zgledajo takole. S polno baterijo boste v povprečju prevozili med 25 in 35 kilometri. Če boste kombinirali pogona, se bo bencinsko povprečje ustalilo pri 6 litrih na 100 prevoženih kilometrov, v nasprotnem primeru bo na potovalnem računalniku številka 9 ali 10. Veliko? Konec koncev je Mitsubishi Eclipse Cross zajeten kos avtomobila, čeprav tega ne gre sklepati po njegovem sorazmerno majhnem prtljažnem prostoru.

Zdaj, ko malce več veste o avtomobilu in kaj vse ponuja kot priključni hibrid, lahko razkrijem ceno, ki znaša vsaj 34 tisočakov (z vštetim EKO popustom), medtem ko boste za najbolje opremljenega dodali še dobrih šest.

Specifikacije – Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik + elektromotor
Prostornina motorja: 2.360 ccm
Sistemska moč: 139 kW (188 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 193 Nm pri 2.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 162 km/h
Pospešek: 10,9 s
Poraba na testu: 7 l/100 km
Mere vozila: 4.545 mm x 1.805 mm x 1.685 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Prostornina prtljažnika: 359 l
Rezervoar: 43 l
Masa vozila: 1.975 kg
Cena osnovnega modela: 41.190 EUR
Cena testnega modela: 42.390 EUR