Podjetništvo je sestavljeno iz vzponov in padcev. Krivulja se obdobno spreminja, a nanjo je mogoče vsaj delno vplivati, v pozitivnem ali negativnem smislu. Dolgega okljuka navzgor pa Alfa Romeo že lep čas ni okusila.
Ljubitelji znamke vam bodo zasanjano razlagali o moto športnih uspehih znamke ter civilizacija le-teh na podlage javnih cest. Še sam se spomnim modelov kot je Alfa 75 America, ugledna limuzina 164, šarmantni karavan 156 ali kolegova razpadajoča 33ka, ki jo je kar razganjalo od karakterja. Ganljivi trenutki žal niso dovolj, da bi gnali kolesje podjetja. Prodaja ga, in za to se vodilnim v Alfi kolca že skoraj dve desetletji.
Vse od modela 159, Alfa Romeo ni našla pravega recepta, ki bi krivuljo prodaje obrnil strmo navzgor. Pompozna Giulia in Stelvio sta zabeležila količine, ki jih raje ne bom navedel. Razlog? Najverjetneje kumulativna pozabljivost nekoč prepoznavnega emblema kače. Naslednji korak? Predstavitev vozila v najbolj vroč segment mestnih terencev.
To, da je bolje pozno kot nikoli, v tem primeru ni vprašljivo. Mimogrede, ustanovitelj franšize KFC je le-to zasnoval krepko v šestdesetih letih svojega življenja. Vendar, potrebno je imeti iskren namen. Tonale je v konceptni zasnovi luč sveta ugledal že davnega leta 2019. Posledično so bile izrečene velike besede, a ker se dandanes v podjetništvu dogajajo čudne reči, je Alfa v 2021 prišla pod okrilje Stellantisa.
Rezultat združitve je delna ohranitev konceptne ideje, kar je vidno na področju dizajna, medtem ko je drobovje vozila pravi koktejl. Platforma izvira še iz Alfe Giugliette, 1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik z blagim hibridnim sistemom pa je vzet iz Fiata 500 X. Čudovito. Fanatiki se križajo, saj preprosto to ni avtomobil, ki bi si ga želeli. Vodilni pravijo, da je narejen z namenom volumenske prodaje. Zagotovo, s tem se strinjam, saj na papirju avtomobil deluje fantastično.
S 453 centimetri je za 15 cm krajši od Stelvia, ima 500 litrov prtljažnega prostora, pohvali se z bogatim naborom asistenčnih sistemov in drugimi tehnološkimi bombončki, ko so matrični žarometi, intuitiven uporabniški vmesnik z brezžičnim zrcaljenjem pametnega mobilnika in odlični zvočni sistem. Vse skupaj je lepo zapakirano v idilično kabino, odeto v prijetne materiale. Tudi z motorizacijo se gre sprijazniti …
… ampak vse to enostavno ni Alfa Romeo. Že res, da ima Tonale kakšen kiks, kot se za to znamko spodobi. Ozka odprtina prtljažnika, štrleče okno zadnjih vrat, s katerim se venomer udariš v prsni koš … Tako jaz kot ljubitelji si želijo malce več karakterja. Konkretno turbo mašinco z okoli 200 ‘konjiči’, vidnimi izpuhi, vabljivim zvokom ter harmonično vozniško izkušnjo. Ob tej ceni je našteto samoumevno, če biznis želi krivuljo povzdigniti v nekdanje višave.
Specifikacije – Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid DCT7 130 Speciale
Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.469 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 195 km/h
Pospešek: 9,9 s
Poraba na testu: 7,1 l/100 km
Posoda za gorivo: 55 l
Mere vozila: 4.528 mm x 1.841 mm x 1.601 mm
Medosna razdalja: 2.636 mm
Masa vozila: 1.600 kg
Prostornina prtljažnika: 500 l
Cena osnovnega modela: 29.900 €
Cena testnega modela: 37.500 €