Na eni izmed novoletnih zabav me sodelavec pobara, kateri športni terenec mi v tem trenutku najbolj sede. S svežimi spomini mu odvrnem, da je to Porsche Cayenne. Konec koncev avtomobilu res ni kaj dosti očitati, a sodelavec z odgovorom ni bil zadovoljen, saj naj bi to vozilo bilo z najvišje police v kuhinji!
Nakupna cena terenca ni bila vnaprej specificirana, zato je sledilo podvprašanje: ,,Kaj pa nekaj do 60 tisočakov?” No, moj odgovor se … ni niti malo spremenil. ”Porsche Cayenne dizel”, mu odvrnem. Pristavim, da je sicer iz druge roke, star 4 leta in ima prevoženih dobrih 50.000 kilometrov. Torej, skoraj nov. A sodelavec je zamahnil z roko in srknil požirek hmeljevega napitka iz oklepajočega se krigla.
Verjamem, da mu s provokativnimi odgovori nisem bogatil družabnega večera, obenem pa še do takrat nisem sedel za volan nove Mazde CX-60. In če se sprašujete, kaj imata rabljeni Porsche in nova terenska Mazda skupnega, sta to dve zadevi – šestvaljni dizel in cena.
Promoviranje dizlov je danes že domala ne prepovedano, po drugi strani pa je do leta 2035, 2036, 2037 … skratka do momenta politične prepovedi prodaje groznih motorjev na notranje zgorevanje, še zelo daleč. Tega se zavedajo tudi pri Mazdi, zato z najrazličnejšimi pristopi želijo čim dlje v ponudbi ohraniti bencinske in dizelske motorje. Nič narobe, saj je tehnika preverjena, obenem pa napredna elektronika omogoča čuda stvari. Recimo, tale skoraj dvotonski terenec le redko preseže 7 litrov porabe goriva na 100 prevoženih kilometrov. Večinoma se le-ta giblje okoli 6, na relacije tudi pod 5! Povedano drugače, v zrak izpusti ”zgolj” 138 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Še ne dolgo nazaj, so se s takšnimi številkami hvalila samo hibridna vozila z nekaj 10 ”konjiči”.
Fascinantna stvar in hkrati velik kompliment znamki pa je občutek za volanom. S pomočjo melodije vrstnega šestvaljnika se v potniški kabini ustvari čudovita kulisa, ki nemalokrat voznika zavede, če le-ta ne pogleda emblema na volanu. Zavoljo kvalitete končne obdelave in izbranih materialov, je občutek v kabini, kot bi sedeli v nemških premium rivalih.
Japonci so rokavico vrgli tudi na področju informacijsko zabavnih vmesnikov, ki se še vedno opravljajo na takšne ali drugačne gumbe. Brez stresna prilagoditev temperature klimatske naprave, izbira radijske postaje ali vklop kamer … opravljanje vozila ogromno prispeva h kvalitetni uporabniški izkušnji in roko na srce, je pritisk gumba za gretje sedeža in nastavitev njegove jakosti, precej bolj premium izkušnja, kot iskanje drsnika na osrednjem zaslonu na dotik.
Ta preprosta filozofija Mazde CX-60 me je kupila ter me povrnila kakšno desetletje nazaj, ko so takšni avtomobili bili stalna ponudba. Korektno odmerjeni za 5 odraslih oseb in njihovo prtljago, spodobno podkrepljeni s konjenico in narejeni da trajajo ter služijo funkciji prevoznega sredstva. Če to ni trajnost, potem ne vam, kaj naj bi beseda sama po sebi pomenila.
Šestdeset tisočakov ne bo sleherni kupec stresel iz rokava. Se mi pa zdaj zdi bolj smiselno odšteti toliko za novo vozilo, kot denimo za rabljenega Cayenna ali pa dvojno vsoto za novi BMW X5. Žal ni dvakrat več avtomobila, vsaj ne v letu 2024, ko veste, kateri športni terenec mi v tem trenutku najbolj sede.
Specifikacije – Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D Homura
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 3.283 ccm
Moč pogonskega sklopa: 187 kW (254 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 550 Nm pri 1.500 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 219 km/h
Pospešek: 7,4 s
Poraba na testu: 5,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 58 l
Mere vozila: 4.740 mm x 1.890 mm x 1.686 mm
Medosna razdalja: 2.870 mm
Masa vozila: 1.936 kg
Prostornina prtljažnika: 570 – 1.726 l
Cena osnovnega modela: 54.290 €
Cena testnega modela: 63.640 €