Začetki Hrvata, ki zdaj prodaja izdelke za 1.200.000€!

Želja po stvaritvi najhitrejšega električnega avtomobila na svetu, se marsikomu zdi znanstvena fantastika. Takšen občutek so dobili tudi sponzorji, ko jim je Mate Rimac predstavil, takrat še prototip vozila, Concept_one.

Pred šestimi leti sem se z nadobudnim Matejem Rimcem, pogovarjal o razvoju električne mobilnosti. Čeprav še takrat znal točno predvideti dogajanja, je tistem trenutku že imel asa v rokavu. Prototip najhitrejšega električnega vozila na svetu. O Conceptu_One zdaj že vemo skoraj vse, a tako osebne Matejeve zgodbe o električnih začetkih in kreiranju sanj še definitivno niste prebrali!

»Zamisel o izdelavi električnem avtomobilu ni plod enega dneva. O tem sem na veliko razmišljal tekom srednje šole, kako ustvariti podjetje, ki bi proizvajalo najboljša električna vozila na svetu.«, je povedal takrat triindvajsetletni Mate iz okolice Zagreba, ki je v času srednje šole razvijal tehnologije, za katere je bil tudi nagrajen s strani tujih držav. Glavni dosežek ‘guljenja’ srednješolskih klopi pa je patent sistema za nadzor mrtvega kota. Tehnologija, ki se zdaj v primeru znamke Volvo imenuje BLIS.


Z opravljenim vozniškim dovoljenjem – pred desetimi leti, si je Mate kupil svoje prvo vozilo BMW serije 3 (E30) z oznako 323i, ki ga je v veliki meri koristil za sproščanje adrenalina ob drifftu. Žal je šestvaljni agregat kmalu podlegel obremenitvam, zato je iz ”trojke” vzel motor ter pričel z iskanjem alternative. Ob iskanju rešitve se je mlademu Rimacu nasmehnila priložnost, da bi klasični bencinski motor nadomestil z elektromotorjem.

Navodila za izdelavo elektro motorja je našel na svetovnem spletu, naročal dele, zbral ekipo in zavihal rokave. Po večkratnih nameščanjih, sestavljanjih, izboljšavah motorja, je Mate ugotovil, da je delo z elektriko precej zabavno, zato je v pripravo motorja začel vnašati svoje ideje in patente.


Nastal je BMW e-M3, ki se hvali z mogočnimi 600 ‘konji’ in z 900 Nm navora, ki je stalno na voljo. Do stotice pospeši v 3,3 sekunde in narekuje tempo vse tja do 280km/h. Kljub temu pa je ”elektrificiran” Bavarec zmožen prevoziti od 180 do 200 kilometrov razdalje z enim polnjenjem baterije. Da podatki zares držijo, potrjuje dirka e-miliga, na kateri je BMW e-M3 bil eden izmed redkih tekmovalcev, ki mu je dirko uspelo prevoziti od starta do cilja.