Korak za korakom

Ob izdelavi BMW e-M3 so Mate in ekipa pridobili ogromno znanja o izdelavi električnega pogona. Dovolj zreli in malenkost ambiciozni so se podali na misijo nemogoče: Izdelati najhitrejše električno vozilo na svetu.

Besede so postale dejanje in Concept_one je bil premierno predstavljen na Frankfurtskem salonu leta 2011. Dizajn avtomobila je pravo nasprotje temu, kar si danes predstavljamo pod besedo ‘ekološka vozila’. Drzen, agresiven, nizek sprednji del narekuje športnost, ki bi jo pričakovali le od italijanskih super športnikov. Linije so po celotnem vozilu lepo speljane in mu dajejo prestižen vtis.

Zadek je poglavje zase. Ta nima zadnjega stekla, luči so iz žargona znanstvene fantastike, piko na i pa dodaja zadnji difuzor. in ker so na vozilu takšnega kova pomembni detajli, jih na Concept_One na manjka. Za polnjenje vozila povlečemo pokrovček v obliki kravate, ki je svetovni simbol Hrvaške.  Pnevmatike so izdelane po naročilu, prav tako tudi aluminijasta platišča.

Avto je opremljen s sedmimi kamerami. Namesto vzvratnega in stranskih ogledal so tukaj LCD zasloni, ki predvajajo direktno sliko s kamer. Seveda ne gre brez klimatske naprave, multimedija v avtu, pa je bila izdelana posebej za podjetje Rimac Automobili. Za notranjost je poskrbelo bolgarsko podjetje Vilner, ki je celoten kokpit odelo v usnje. Vsa stikala so bila posebej zdizajnirana za koncept. Zanimivost je ta, da 90-odstotkov delov za avtomobil proizvajajo na Hrvaškem. To pomeni, da se avtomobil sestavlja v proizvodnji blizu Zagreba, večino delov in material pa kupijo na hrvaškem tržišču.


Bistvo vozila se skriva v številkah. Zmore ‘spodobnih’ 1088 ‘električnih konjičev’ in 3.800 Nm navora. Če vas te ”cifre” še vedno niso prepričale naj omenim, da od 0 do 100 km/h potrebuje pičle 2,8 sekunde in da doseže najvišjo hitrost 305 km/h, ki je mimogrede elektronsko omejena. Podatek o dometu tudi ni zanemarljiv, saj ob normalni vožnji znaša 600 kilometrov.

Enemu izmed ekipe inženirjev sem med intervjuju zastavil vprašanje, ali je moč to najvišjo hitrost doseči tudi vzvratno, glede na to, da ima vozilo +/-. »Teoretično je možno, samo voznika še nismo našli«, mi je z nasmeškom dejal.