„Hišni” MANov luksuzni predelovalec vozil BMC predstavlja nekaj začetnih zamisli o dvojni uporabi vozila MAN TGE. MAN TGE na vseh poteh: med delom in zabavo, v dvojni uporabi, kot svetovni popotnik (4×4) ter premični hotel z višjim podvozjem čez drn in strn.

Zamisel pravzaprav ni povsem nova. Že pred 90 leti je MAN na avtomobilskem sejmu predstavil javnosti prvo vikend vozilo. Kar je veljalo takrat, velja tudi danes – tovarniška vrata v Plauenu zapuščajo predvsem posebej predelani furgoni – vozila za ekipe znanih športnih klubov, VIP prevoze državnikov, prevoze glasbenikov na turnejah ali enostavno kot vrhunski avtodomi.

Na osnovi teh sposobnosti in naraščajočega tržnega segmenta BF3, sta nastala dva manjša avtodoma kot inovativni ideji z možnostjo individualne prilagoditve.


Oba prototipa uporabljata za osnovo model MAN TGE 4×4 s standardno medosno razdaljo in povišano streho. Vozili poganja dizelski motor s prostornino 1.968 cm3 in močjo 130 kW/177 KM.

Prvi prototip sledi osnovni ideji vozila za dvojno uporabo, namenjenega dvema osebama, drugi koncept pa predstavlja klasično razporeditev s trajno postavljeno notranjo opremo.

Vendar pa obe vozili nista načrtovani kot dokončno izdelana avtodoma, temveč bolj kot solidna osnova z veliko prostora za prilagoditev posebnim potrebam končnega kupca. Glavni razlog je v tem, da se lahko pri dvojnem načinu uporabe notranja oprema namesti na različna mesta. S tem pa vozilo nagovarja tudi tiste kupce, ki jih bolj zanimajo prostočasne dejavnosti z drago opremo kot pa samo potovanje z avtodomom med počitnicami.


Ali na kratko: Med tednom MAN TGE prevaža delovno opremo, ob vikendih pa opravlja svoje postransko delo in prevaža gorska kolesa ali balone na vroč zrak.

Z našo drugo študijo smo šli še korak naprej in pokazali, kaj vse zmore BMC. Poleg kopalnice smo namestili tudi dvižno streho, ki jo lahko sicer najdemo le na manjših vozilih. S tem bi radi dokazali našo tehnično usposobljenost in izkušnje pri predelavi vozil.

Nastavitev višine šasije in široke terenske pnevmatike, ki poskrbijo za večjo oddaljenost od tal, upoštevajo individualni karakter obeh konceptov. Poleg tega predelava znatno izboljša tudi vozne lastnosti pri vožnji po brezpotju. S tako opremo kažeta oba koncepta široko tehnično usposobljenost podjetja BMC pri prilagoditvi in predelavi vozil MAN.

MAN TGE – Lahek dostavnik težkega podjetja

Novi Volkswagen Crafter – tokrat čisto Volkswagnov

Kdo je najhitrejši v deželi tej? – Ford Transit Furgon 2.2 TDCi