Novi Audi Q3: Prodajna uspešnica z novimi aduti

Novi Audi Q3 je družinski SUV z mnogimi lastnostmi multitalenta. Druga generacija tega modela ni le bolj samozavestnega videza, temveč je tudi prostornejša in bolj prilagodljiva. Podobno kot Audijevi vrhunski modeli se ponaša s popolnoma digitalnimi prikazi in upravljalnimi elementi, velikim številom infotainment rešitev in inovativnimi asistenčnimi sistemi, ki tako kot izpopolnjeno podvozje zagotavljajo še več udobja.

Moč in prezenca: zunanji dizajn

Novi Audi Q3 je znatno bolj športen kot njegov predhodnik. Za to skrbijo markantni osmerokotni okvir mreže hladilnika, ki ga razčlenjujejo navpične prečke, in velike odprtine za dovod zraka. Nizki žarometi se klinasto zožijo proti sredini vozila. Audi ponuja žaromete v treh izvedbah; najbolj izpopolnjeni so žarometi z matrično LED-tehnologijo, pri kateri prilagodljive dolge luči cesto osvetljujejo s pomočjo pametne regulacije.

Stranska silhueta ponazarja ravnovesje zunanjega dizajna in simetrične svetlobne grafike sprednjih žarometov in zadnjih luči. Oblikovno jih povezuje ramenska linija, ki z mišičasto izbočenimi kolesnimi ohišji ustvarja atletsko celostno podobo. Linije pričajo o genetski povezanosti z Audijevimi modeli quattro in zaradi njih se SUV zdi še širši.

Novi obraz družine Q: Audi Q8

Športna in osredotočena na voznika: notranjost

Čvrste linije, tridimenzionalno oblikovani elementi – notranjost povzema dizajn zunanjosti in se v mnogočem navezuje na Audijeve modele višjega razreda. Arhitektura se odlično ujema z novim konceptom upravljanja. Njegov osrednji element je zaslon na dotik MMI touch, ki ga obdaja črna obroba z visokim sijajem v videzu stekla.

Zaslon je skupaj s spodaj umeščeno upravljalno enoto klimatske naprave za deset stopinj obrnjen proti vozniku. Vsi prikazi, tipke in regulatorji so razporejeni ergonomsko. Udobni sedeži zagotavljajo športen položaj, volan je v ustrezno pokončnem položaju.

Prostorna in prilagodljiva: prostorska zasnova

V primerjavi s predhodnikom je novi Audi Q3 večji v skoraj vseh dimenzijah. V dolžino meri 4.485 milimetrov, v širino 1.856 milimetrov in v višino 1.585 milimetrov. Njegova za 77 milimetrov večja medosna razdalja omogoča izjemno zasnovo prostora, ki je tudi zelo prilagodljiv. Zadnjo sedežno klop je mogoče vzdolžno premikati v razponu 150 milimetrov. Klop ima tridelno naslonjalo, ki je deljivo v
razmerju 40:20:40 in ima 7-stopenjsko nastavljiv naklon. Glede na položaj zadnje klopi in naslonjal znaša prostornina prtljažnika od 530 do 1.525 litrov.

Digitalni svet: upravljalni elementi in prikazi

Koncept prikazov in upravljalnih elementov je v SUV-ju povsem nov – Audi se je poslovil od analognih instrumentov. Tako je že v serijsko opremo vključen digitalni kombinirani instrument z diagonalo 10,25 palca, ki ga voznik upravlja z večfunkcijskega volana. Pri vrhunski izvedbi opreme z MMI navigacijo plus se prikazi izpisujejo na virtualni armaturni plošči (Audi virtual cockpit), ki ponuja še veliko dodatnih funkcij.

Na voljo je tudi 10,1-palčni zaslon na dotik. Voznik se po želji lahko odloči za še večji Audi virtual cockpit plus s tremi različnimi načini prikazov, med katerimi je tudi nov, izrazito športen prikaz. Intuitivni koncept upravljanja dopolnjuje enostavna struktura menijev za naravnoglasovno upravljanje, ki razume tudi poljubne formulacije.

Ponudbo infotainment sistema dopolnjujejo različni strojni moduli, med njimi predal za telefon Audi phone box, ki lastnikov pametni telefon poveže z avtomobilsko anteno in ga tudi induktivno polni. Vmesnik za pametne telefone Audi smartphone interface vzpostavi kontakt s pametnim telefonom uporabnika (bodisi iOS ali Android) ter njegov zaslon prek tehnologije Apple Car Play oz. Android Auto
preslika na zaslon MMI. Za prostorski zvok skrbi avdiosistem Bang&Olufsen Premium z virtualnim 3D-zvokom, ki krmili skupno 15 zvočnikov.

Udobje in varnost: asistenčni sistemi

Posebnost med asistenčnimi sistemi je prilagodljiva vozna asistenca, ki vključuje funkcije prilagodljive asistence za hitrost, asistence za zastoje in asistence za ohranjanje smeri na voznem pasu. S tem vozniku pomaga pri vzdolžnem in prečnem vodenju vozila, kar še zlasti na dolgih relacijah pomeni znatno več udobja.

Za lažje manevriranje je Audi Q3 med drugim opremljen s štirimi kamerami za okolico, ki na velikem zaslonu infotainmenta prikazujejo neposredno okolico SUV-ja. Tu lahko voznik tudi spremlja manevre parkirne asistence, ki samodejno usmerja vozilo na oz. s parkirnega mesta. Voznik mora le še ustrezno dodajati plin, zavirati in menjavati prestave. Če želi zapeljati vzvratno s tesnega prečnega parkirnega mesta ali z ozkega dovoza, se aktivira asistenca za prečni promet.

Radarski senzorji, s katerimi sistem spremlja okolico za zadkom vozila, z informacijami oskrbujejo tudi serijski opozorilnik za menjavo voznega pasu. Če zaznajo vozilo v mrtvem kotu ali vozilo, ki se hitro približuje od zadaj, se v zunanjem ogledalu na ustrezni strani prižge opozorilna svetleča dioda.

Živahna na cestah in brezpotjih: pogon in podvozje

Audi bo novi Q3 začel prodajati s štirimi motorji, tremi bencinskimi in enim dizelskim, v kombinaciji s pogonom spredaj ali quattro. Razpon moči motorjev sega od 110 kW (150 KM) do 169 kW (230 KM). Vsi so štirivaljniki in delujejo po sistemu direktnega vbrizgavanja in s turbopolnilnikom. Za prenos moči skrbi 6-stopenjski ročni menjalnik ali 7-stopenjski S tronic, ki omogoča hitro pretikanje prestav. Stalni štirikolesni pogon z optimalno vlečno silo in suvereno stabilnostjo skrbi za velik užitek v vožnji izven utrjenih cest. Opcijska asistenca za nadzorovani spust, ki jo vključimo s pritiskom na tipko, na strmih klancih vzdržuje vnaprej nastavljeno hitrost.

Glede na vozno situacijo, stanje na cesti ali individualne potrebe lahko voznik s sistemom za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select prilagaja karakteristike svojega Audija Q3, in sicer s šestimi profili – od izrazito udobnega do posebej učinkovitega in zelo športnega. Sistem krmili tudi na opcijsko podvozje z uravnavanjem blaženja, pri katerem senzorji merijo gibanje vseh štirih koles in pospešek v vzdolžni in prečni smeri ter ustrezno prilagajajo blažilnike. Rezultat je izboljšana dinamika ob še večjem udobju. Alternativno je na voljo športno podvozje – serijsko pri paketu zunanje opreme S line – s čvrstejšo nastavitvijo vzmeti in blažilnikov ter progresivnim krmiljenjem. Čim večji je zasuk volana, tem bolj neposreden je prenos krmilne sile, kar v novem Audiju Q3 močno prispeva k občutku
poskočnosti.

Novi Audi Q3 bo v evropske prodajne salone zapeljal novembra 2018.

Športni terenec kot se šika! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Q5, kakršnega se ne bi branil nihče! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Subtilna prenova Audija A4!