Q5, kakršnega se ne bi branil nihče! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Inženirji iz Ingolstadta so obrali ‘’wolfsburško’’ pot in namesto revolucije ponudili evolucijo novega modela Audi Q5. Ali bo ta poteza zapolnila želje in ambicije v vrsti čakajočih kupcev, smo preverili s testom modela, ki bo Slovencem cedil sline.

Pojava ohranja bistvo modela Q5, le linije so se iz oglatih spremenile na ravne. Posledično v S-Line preobleki terenec deluje zelo robustno in nastopaško, kar je nekako po okusu voznikov modernih športnih terencev. Tako spredaj kot zadaj zdaj svetijo LED svetila, večji prtljažni pokrov pa se lahko odpira s pomočjo elektrike.

Modernizirana potniška kabina bolj kot s prostorom prepriča s kakovostjo izdelave, preglednostjo merilnikov in ergonomsko zasnovo. Prednja sedeža športne zasnove dobro podpreta telo, sta izjemo udobna ter ogrevana. Prostor na zadnji klopi je dobro odmerjen za kolena, ramena in glavo treh potnikov. V primeru namestitve dveh otroških sedežev, pa bo prostora za tretjo osebo ne bo. Klop je vzdolžno pomična, za njo je dovolj velik, prostorsko prilagodljiv (550 ali 610 l) in zgledno obdelan prtljažnik z elementi za varno pritrjevanje prtljage vključno z zaščitno pregradno mrežo. Opazka gre le na račun padajoče strežne linije ter dinamičnega zaključka vrat, ki odnese nekaj litrov prtljažnega prostora.

Audi Q5 se lahko pohvali z izboljšano, lažjo zasnovo hibridne karoserije iz jekel različnih trdot in aluminija, izdatnejšo zvočno izolacijo, odličnim blaženjem in odzivnostjo podvozja ter učinkovitejšo aerodinamiko. Vse naštete izboljšave pripomorejo k dobrim voznim lastnostim in minimalnemu hrupu v potniški kabini.

Neustrašen v blatu, na snegu in makadamu.

Piko na i vodljivosti in zelo dobri legi ter seveda zanesljivemu oprijemu doda še novi štirikolesni pogon z oznako ultra Quattro, ki zna predvidevati kdaj, v kakšni količini in kako hitro bo treba med osi deliti navor. Na makadamu ali mokri cesti se hitro opazi, da se pogon odziva res hitro, največ v četrtinki sekunde. Testno vozilo je poganjal dvolitrski dizel s 190 ’konji’ in 400 Nm navora, ki bo pri nas predstavljal večino Q5. Motor je prožen in v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, se športnemu terencu lepo poda. 1,8 tone se suvereno premakne, a se masa pozna pri porabi, ki se v povprečju giblje med 7 in 8 litri na prevoženih 100 kilometrov.

Kdor si terenca takšne vrste želi, bo v njem našel napredno tehnologijo in opremo visokega razreda, a za vse to je potrebno seči v žep. Takšen kot smo ga imeli na preskusu za 60 tisočakov nudi vozniško in tehnološko zelo dober avto, za katerim bo marsikdo pocedil s-line.

Specifikacije – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Mere vozila: 4.663 mm x 1.893 mm x 1.659 mm
Medosna razdalja: 2.819 mm
Masa vozila: 1.845 kg
Prostornina prtljažnika: 550-1.550 l
Motor: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.968 ccm
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: štirikolesni
Največja hitrost: 218 km/h
Pospešek: 7,9 s
Poraba na testu: 7,5 l/100 km
Rezervoar: 65 l
Cena osnovnega modela: 41.900 EUR
Cena testnega modela: 60.795 EUR

Športni terenec kot se šika! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Najbolj zanesljiva avtomobilska znamka leta 2017 je Audi!

Audi A8: vesoljska ladja na štirih kolesih!