Slovenska premiera: Hyundai Kona Electric

Hyundai je k nam pripeljal povsem novo Kono Electric oziroma popolnoma električnega križanca, ki je prvenstveno namenjen Evropejcem. Kombinacija pogona prihodnosti v trenutno najbolj zaželeni karoserijski obliki je odlična, zato Korejci ne skrivajo ambicij.

O Hyundai Koni smo že obširneje pisali pisali, a tokrat se prikupni križanec predstavlja z električnim pogonom v dveh variacijah. Prva ima 100-kilovatni elektromotor (136 KM), energijo pa zagotavlja baterija s kapaciteto 39,2 kWh. Slednja z enim polnjenjem zagotavlja do 312 kilometrov deklariranega dosega.

Bolj zmogljiva je Kona, ki jo poganja motor s 150 kW (204 KM), baterija pa ima kapaciteto 64 kWh. S to naj bi z enim polnjenjem prevozili do 482, kar pomeni realnih 400 kilometrov. Še ena posebnost je sistem za regeneracijo energije, ki se sprošča med zaviranjem. Ta omogoča prilagajanje intenzivnosti delovanja, kar voznik nastavlja kar preko obvolanskih ročic.


Konvecinalni izgled!

Za razliko od mnogih električnih vozil, Kona izgleda normalno. Glede na osnovo ima nekoliko spremenjeno in zaprto sprednjo masko, posebna 17-palčna obuvala, samosvojost pa se nadaljuje ob vstopu v notranjost, kjer izstopajo osrednja konzola z menjalnikom na stikala ter 8-palčni instrumentacijski zaslon v digitalni tehnologiji.

Nasploh je Kona Electric precej dobro založena z najsodobnejšo asistenčno-varnostno ter multimedijsko tehnologijo. Veliko je aktivnih že delno avtonomnih pomočnikov, možnosti povezovanja pametnih naprav in podobnih naprednih rešitev, med drugim tudi projecirni zaslon.

Na voljo je v treh nivojih opreme, in sicer osnovni Style, ki vsebuje gretje in hlajenje visokonapetostne baterije, ICCB kabel, ABS, ESP, BAS, samodejna klimatska naprava, pametni ključ, radio z MP3 predvajalnikom in 7-palčnim zaslonom občutljivim na dotik, kamera za vzvratno vožnjo, modri zob, potovalni računalnik. Srednji paket opreme Premium se pohvali z vzvratnim ogledalom s samodejno zatemnitvijo, BI-LED žarometi, LED zadnje luči, dežni senzor, parkirnini senzorji spredaj in zadaj…

Najbogatejši paket opreme Impression še na prej omenjeno dodaja sistem ogranjanja in slednja oznakam voznega pasu, navigacijski sistem TomTom, avdio sistem KRELL, dvižni projekcijski zaslon, kombinacija oblazinjenja v usnju in blagu, ogrevan volanski obroč, gretje prednjih sedežev …Prtljažni prostor bo sprejel 332 litrov v primeru posebnega prostora za hranjenje polnilnega kabla oziroma 373 brez le-tega, kar pomeni, da je Hyundaijevim inženirjem uspelo ohraniti volumen iz Kone s konvencionalnim pogonom.

In še cene?

Kona z baterijo kapacitete 39,2 kWh  (100 kW moči) in paketom Style stane 34.800 evrov, medtem ko boste morali za zmogljivejšo baterijo (64 kWh) ter motor (150 kW moči) z najbogatejšo stopnjo opreme Impression odšteti 43.800 evrov. Ne gre pozabiti, da boste lahko ob nakupu električnega vozila deležni številnih državnih subvencij, ki takšno vozilo pocenijo za kar nekaj tisočakov.

TEST: Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 Impression

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4WD DCT Impression vs Mazda CX-3 G150 AWD Revolution

Tesla pozor! Prihaja Hyundai Kona Electric