Avtomobilska industrija je v coni status quo. Vozila se kar dobro prodajajo, za zraven pa proizvajalci tipajo različne energente, da bi ugodili ekologiji. Elektrifikacija modelov je krik zadnje mode, pa čeprav večina znamk ve, da infrastruktura še daleč ni zadostna, kaj šele dobra.

Podobno je tudi z avtonomno vožnjo. Ta obljublja čuda, vendar so zaenkrat pravila jasna. Roke je potrebno imeti na volanu. Dokler bodo pravila tako narekovala, bo sleherna iznajdba zgolj bahanje pred konkurenco.

V takšnem duhu je potekal letošnji avtomobilski salon v Frankfurtu, na katerem je manjkalo kar nekaj znamk. Predvsem tistih, ki niso imele kaj pokazati. A pravzaprav jih nismo, no vsaj jaz, niti malo pogrešali. Nemci so se dobro pripravili in solidno zapolnili enormne razstavne površine.

Frankfurtski avto salon je svoja vrata javnosti odprl 11.09., novinarji pa smo si razstavljene novosti ogledali dva dni prej.

Dejstvo je, da želijo avtomobilisti postati okolju prijazni, vendar ali je elektrika prava smer, še ni povsem jasno. Poleg vesoljskih konceptov, horde električnih malčkov in športnih izpeljank navadnih modelov, se je ponovno zbudila želja po gorivnih celicah.

Alpina

Nemški predelovalec BMWjev, ki ostaja zvest svoji filozofiji že dobrih 50 let, predstavlja nabrito karavansko serijo 3 s povečano močjo in izboljšavami na podvozju. Seveda je bliže tlom, za pogon pa skrbi 3,0-litrski šestvaljnik, ki proizvede 340 kW (462 KM) in 700 Nm navora, moč pa se preko osemstopenjskega športnega samodejnega menjalnika prenaša izključno na vsa kolesa. Najvišja hitrost bo kar 322 km/h.

Audi

Fantje iz Ingolstadta so s sabo privlekli cel kup konceptov. Za dirkališče, Mars, službo, dnevno sobo, vsak dan? … Kakor koli, Audi je res imel velik razstavni prostor in na dveh tretjinah so bili na ogled salonski modeli. Precej modelov je dobilo Allroad različico, Q3 kupejevsko izpeljanko Q4, petica je postala hitrejša, sedmica pa celo najhitrejša. O Audiju je govora.

BMW

Bavarci so napovedali strastno prihodnost, saj ne bodo opustili znamenitega »Freude am Fahren« občutka. Povezljivost, povezanost in kvalitetnejši vsakdan stranke je zanje še kako pomemben. V ta namen so predstavili vizijo M Next ter koncept serije 4. Manjkalo ni vozilo Vision Next.

Ob vseh vizijah in konceptih pa je kar nekaj BMWjev stalo prvič pod žarometi razstavišča. Nova modela X6 in BMW serije 8 Gran Coupe. BMW serija 3 se je predstavil v karavanski različici. Prenovljen X1, športen M8 Competition ter zadnja šarža modela i8, ki bo omejena na 200 kosov.

Byton

Nova znamka. Nov avto. Stavijo na elektriko, SUV dizajn ter moderno notranjost. Dobesedno. 48-palčni OLED 4K zaslon vzdolž armaturke. 4,9 metra dolg avto naj bi na evropski trg prišel 2021, cena pa naj bi bila okoli 50 tisočakov.

Cupra

Tavascan nosi ime po vasici v Kataloniji, bo pa tole verjetno prvi pravi električni Cupra. Oblikovno je precej všečen tako zunaj kot znotraj. Po en elektromotor je na vsaki premi, od sebe pa dasta 225 kilovatov, se pravi 306 ‘konjev’, zato se do 100 km/h požene prej kot v 6,5 sekunde. Baterija sprejme 77 kWh elektrike, po testnem ciklu WLTP pa so baje prevozili 450 kilometrov. Na cestah ga bomo videli leta 2021.

Ford

Ford ima novi majhen križanec – Puma. S prednikom razen imena nima nič skupnega, ima pa vseeno dnevne luči, ki spominjajo na superšportni ford GT. Moči bo od 70 kW (95 KM) do 114 kW (155 KM), dve zmogljivejši različici bosta tudi blaga hibrida, ob doplačilu pa bosta sprednja sedeža potnika razvajala še z masažo. Vstopna cena bo pod 20 tisočaki.

Klasični hibrid je zdaj še Mondeo karavan, ker prej je bil na voljo samo kot limuzina, Kuga pa je lahko blagi hibrid, klasični hibrid ali pa priključni hibrid, ki lahko prevozi dobrih 50 kilometrov na elektriko.

Honda

Retro oblikovan električni mestni avto poganja elektrika z baterijo s kapaciteto 35,5 kWh. Z njo lahko prevozi do 220 kilometrov. Elektromotor je na voljo s 100 kW (136 KM) ali 113 kW (154 KM), pogon pa je speljan na zadnji kolesni par. Notranjost pravo nasprotje zunanjosti.

Futuristična zasnova kokpita z digitalnimi merilniki, nato še dva 12,3-palčna zaslona za multimedijo ter po dva 6-palčna zaslona na vsaki strani armaturne plošče namesto zunanjih ogledal. Namenjen bo štirim potnikom, stal pa bo okoli 30 tisočakov.

Hyundai

Korejci so predstavili popolnoma nov i10, ki je bolj moderen, malenkost širši in prvič obut v 16-palčna platišča. Več prostora bo v notranjosti, ker so medosje povečali za 4 centimetre, prtljažnik pa bo še vedno pogoltnil 252 litrov. Pri motorizaciji vsaj zaenkrat ni sprememb, litrski trivaljnik bo proizvedel 50 kW (67 KM), 1,2-litrski štirivaljnik pa 64 kW (86 KM).

Lamborghini

Tole je Sian. Superšportnih, ki zavoljo hibridnega pogonskega sklopa razvije 602 kW oziroma 818 KM. To je dovolj za pospešek do 2,8 sekunde ter najvišjo hitrost 350 km/h. Izdelali jih bodo 63, ker so leta 1963 pričeli izdelovati športne avte. Čudna logika. Italijani, kdo bi jih razumel.

Land Rover

Britanci so po treh letih dobili svojo legendo. Defender. Na voljo bo šest motorizacij, dve bencinski, tri dizelske in ena priključno-hibridna.. Najzmogljivejši dizel bo dal od sebe 220 kW (300 KM), bencinski 294 kW (400 KM), toliko pa bo proizvedel tudi hibridni pogonski sklop.

Od staroselca povzema nekatere ključne detajle, čeprav je bolj izdelan tudi za vožnjo po cestah ter bivanje v hotelih. Pravijo, da je notranjost napredna a hkrati še vedno robustna, ter da bi ga lahko vlekli, če bi vrv privezali za držalo na sredinski konzoli.

Mercedes-Benz

Tudi Mercedes-Benz bo naelektril svojo obstoječo paleto, med drugim razreda A in B. Pokazali so priključno-hibridni A 250, ki ima poleg 1,3-litrskega turbobencinskega stroja z močjo 118 kW (160 KM) še elektromotor, ki proizvede 74 kW (100 KM), sistemske moči pa je za 160 kW (218 KM) in 450 Nm navora. Litij-ionska baterija požre 15,6 kWh elektrike, po standardu WLTP pa lahko prevozi od 56 do 69 kilometrov.

Mercedes je pokazal še GLBja v navadni kot tudi AMG različici. 2,0-litrski turbobencinski stroj proizvede 225 kilovatov, se pravi 306 ‘konjev’, in 400 Nm navora, do 100 km/h pa se požene v 5,2 sekunde. AMG GLB 35 ima kup športnih dodatkov in ob doplačilu tudi 21-palčna platišča in do 7-sedežev v kabini.

Na ogled se je za kratek čas postavila električna študija razreda S. Bolj oprijemljive narave pa je električni EQV, prestižni električni kombi, ki bo zmogel v tišini prevoziti do 400 kilometrov. 100 kWh baterija pa botruje k skupni masi vozila 3,5t.

MINI

MINI praznuje 60 let. Poleg originala in jubilejnega 10 milijontega modela, se je na štantu pokazal še električni MINI Cooper S E. Pogonski sklop je posodil BMW i3S, zato ima 135 kilovatov moči, torej 184 ‘konjev’, in lahko doseže hitrost 150 km/h. Na testiranjih WLTP je lahko prevozil od 235 do 270 kilometrov, baterija pa pogoltne 32,6 kWh elektrike. Govori se, da naj bi bil cenovno podobno pozicioniran kot MINI Cooper S. Kulsko.

Opel

Opel, ki ni več tako nemški kot si mogoče še kdo misli, je pripeljal konvoj novih Cors. Najbolj izstopa tista na elektriko, ki lahko prevozi več kot 300 kilometrov. Ovira pa zna biti visoka cena oziroma zanimivejša konkurenca.

Porsche

Končno je napočil trenutek za razkritje težko pričakovanega Taycana. Na voljo bo v dveh različicah z ikoničnim imenom. Turbo bo razvil 392 kW (670 KM), Turbo S pa do 558 kW (761 KM) ob funkciji overboost in pri programu launch control.

To pomeni, da se bosta pognala do 100 km/h v 3,2 oziroma 2,8 sekunde, oba lahko dosežeta hitrost 260 km/h, po standardu WLTP pa prevozita do 450 oziroma 412 kilometrov. Baterija shrani 93 kWh elektrike, zato oba tehtata 2,4 tone. Zanj bo potrebno odšteti vsaj 130 tisočakov.

Renault

Francozi se sicer uradno niso udeležili salona, so pa na zunanjo površino postavili novega Capturja. In ker nismo smeli bližje, je to tudi edina fotografija ter informacija, ki jo imam o novem Capturju.

Seat

Tarraco se je predstavil kot priključni hibrid. Elektromotor proizvede 85 kilovatov, se pravi 116 ‘konjev’, sistemske moči je za 180 kilovatov, kar je 245 ‘konjev’, in lahko doseže hitrost 217 km/h. Čeprav potem z njim na elektriko ni mogoče prevoziti do 50 kilometrov. Odslej pa bo pri Tarracu možno naročiti tudi FR Paket. Seat El-Born pa je španska različici ljudskega ID.3.

Smart

Smartovi električni malčki so prejeli osvežitev. Maska je spremenjena, bolj zajetni so dovodi zraka in nova je grafika luči. Vsi bodo bolj aerodinamični, v notranjosti pa je nov multimedijski zaslon, ki v diagonalo meri 8 palcev. Elektromotor je enak, od sebe da 81 ‘konjev’, tudi baterija je enaka, tako da bo mogoče prevoziti od 140 do 159 kilometrov.

Škoda

Čehi so na razstavišče ob reki Majni pripeljali posodobljenega električnega malčka Citigo, ki so večino zadev deli s koncernskim Up-om. 32,3 kW baterija bo zmogla prevoziti do 260 kilometrov. Družbo sta mu delala še posodobljeni Superb v priključno hibridni različici ter Kamiq (tudi Scala) v športni verziji Monte Carlo.

Volkswagen

Volkswagnova je svoj razstavni prostor okupiral z novim ID.3. Na voljo bodo tri različno velike baterije, zato bo lahko prevozil od 330 do 550 kilometrov, kupci prvih primerkov pa bodo poleg naprednega avtomobila dobili še 2.000 kWh brezplačne elektrike. Po velikosti naj bi bil podoben Golfu, čeprav ob prvem stiku ni dajal občutka tolikšne velikosti. Prav tako precej ceneno delujejo materiali v kabini, pa čeprav bodo zanj želeli vsaj 30 tisočakov.

Wey

Kitajci so pristavili svoj piskrček. To je njihov priključno hibridi SUV VV7, ki se malenkost spogleduje z Mercedesom. Na evropske ceste naj bi zapeljal v prihodnjih mesecih. Interesantno bo videti cenovno pozicijo.

Poizvajalec Wey pa je na salon pripeljal še dva konceptna križanca, ki napovedujeta resen nastop na vseh svetovnih trgih. Bomo videli, kako bo stvar zaživela.