Sejmišče. Hala 4. Še eden izmed ogromnih objektov frankfurtskega razstavišča, z eno razliko. V tej hali je nametana zgodovina avtomobilizma, katere vrednosti se ni zavedal nihče. Vsaj dokler prvi novinarji niso prestopili praga …

Vzhičenost nad zbirko v hali 4, se je po razstavišču hitro širila. Socialna omrežja so nemudoma preplavile fotografije štirikolesnih legend, ki so v mnogih navdušencih zbudile ljubezen do avtomobilizma.

Oživeli posterji

Vstop v halo so pozdravile ”ljudske” legende – Mini Morris, Volkswagen Bulli, Trabant ter ”hrošč”. Po nekaj korakih rdečega tepiha pa so oči strmele v bahaške Mercedese SL 300 Gullwing, variacije ultimativnih devetsto enajstic (911) in še in še…

Zbegan od navdušenja sem kolebal, ali naj preslikam sleherni detajl ali pa naj v nedogled z očmi požiram pornografijo na kolesih. To so ustvarila specializirana podjetja za predelavo luksuznih vozil, ki so predstavile nabor od nekaj 10 tisoč pa do več milijonov evrov vredne primerke avtomobilske zgodovine.


Tukaj bo vsakdo našel nekaj zase. Nemški, italijanski, ameriški, športni, elegantni, prestižni avtomobili so ustvarili večjo pestrost kot jo lahko ponudi kakšen evropski avto muzej. Poleg legend kot so Ford GT, Alfa Romeo 8C Competizione, Mercedes-Benz SL 300 Gullwing, Porsche Carrera GT in Lamborghini Diablo, se je v hali 4 nahajalo tudi nekaj raritet.

Eden takih je Ferrari 250 Testa Rossa, eden od dvajsetih dirkalnih avtomobilov izdelanih med leti 1957 in 1961. Tale je 7. po vrsti. Cena? Od 15-30 milijonov evrov.

Ali pa tale BMW 3.0 CSL iz leta 1973. Izdelanih je bilo 429 primerkov.

Poznate Mercedes SLR Stirling Moss. Le 75 avtomobilov je bilo izdelanih v harmoniji F1 sodelovanja med Mercedes in McLarnom. Za pogon skrbi 5,4-litrski V8 motor s 650 konjički.

Druga rariteta z zvezdo na nosu pa sliši na ime 190 E 2.5-16. Dirkali avtomobil serije DTM poganja 2,5-litrski motor z 235 KM. Takšen dobro ohranjen primerek stane vsaj 220 tisočakov.

Iz 1:18 v 1:1

Na polici sobe imam zbirko Bugattijev v merilu 1:18, katerih originale v merilu 1:1 sem našel na frankfurtskem razstavišču. In to kakšni modeli. Type 35 velja za najbolj uspešen dirkalni avto, saj je osvojil več kot 2.000 zmag.

Bugatti Royale še danes velja za enega večjih avtomobilov s svojimi 6,4 metra ter 4,3 metra medosne razdalje. Za pogon je skrbel 12,7-litrski V8 motor, ki je premikal 3,1 tone težko vozilo. Izdelanih je bilo 7 primerkov, obstaja pa jih še 6. Na razstavnem prostoru je svoje mesto našel tudi pionir znamke Bugatti, Type 23 iz leta 1910 ter slavni Bugatti Veyron.

Aja, seveda. Ob temle pa sem dobil vlažne oči. Bugatti Type 57 SC. Res da ni eden izmed treh še obstoječih Atlanticov, ampak, mislim, poglej to no … Ali ni to eden najlepših avtomobilov vseh časov?