Audijevi družini A3 se pridružuje nov član: A3 Sportback 30 g-tron. Zaradi pogona na zemeljski plin oz. biometan je kompaktni model še posebej varčen, okolju prijazen in ima majhen izpust škodljivih emisij.

Že prvi A3 Sportback g-tron, ki ga je Audi predstavil leta 2014, je ponujal izpiljeno tehnično zasnovo in s tem postavil temelje za svojega naslednika. Moč njegovega motorja 1.5 TFSI je 96 kW (131 KM). Navor v območju od 1.400 do 4.000 vrtljajev na minuto znaša 200 Nm. Njegov turbo­polnilnik z variabilno turbinsko geometrijo učinkovito izrablja energijo izpušnih plinov ter skrbi za hiter in harmoničen porast navora.

Uporaba stisnjenega zemeljskega plina (CNG), odpornega proti klenkanju, omogoča v pri­merjavi s klasičnim postopkom zgorevanja pri motorju 1.5 TFSI s 110 kW (150 KM) povišano kompre­sijsko razmerje 12,5 : 1, kar dodatno povečuje učinkovitost. Glava motorja, vbrizgalni sistem, turbopolnilnik in katalizator so bili ustrezno modificirani za motor na CNG.

Model s pogonom na stisnjeni zemeljski plin pospeši od 0 do 100 km/h v 9,7 sekunde in doseže najvišjo hitrost 211 km/h. Štirivaljni motor porabi v povprečju 3,6–3,5 kilograma CNG (po kri­terijih NEVC) na 100 kilometrov, kar ustreza emisiji CO2 99–96 gramov na kilometer. Doseg vozila z enim polnjenjem plinskih jeklenk (ciklus NEVC) znaša do 495 kilometrov, po kri­terijih WLTP do 445 kilometrov. Poleg tega je za podaljšanje dometa na voljo bencin­ski rezervoar s prostornino 9 litrov.


Štirivaljni motor se načeloma zažene v plinskem režimu in majhne količine bencina vbrizgava le v redkih pogojih delovanja. Ko tlak v plinskih jeklenkah pade pod določeno mejo, ki je odvisna od trenutnega voznega stanja, motor preklopi na bencinski pogon. Voznik teh preklopov ne občuti. Napolnjenost plinskih jeklenk in poraba v posameznem pogonskem režimu sta prikazani v digi­talnem kombiniranem instrumentu. Oba nastavka za polnjenje goriva sta vgrajena pod skupno loputo.

Velike prednosti: nižji stroški, majhne emisije

Tudi na področju ekonomičnosti ima Audi A3 Sportback 30 g-tron veliko prednosti. Enako pozitivne so tudi emisijske vrednosti: zaradi visokega deleža vodika v gorivu so pri vožnji z vozilom na CNG-pogon izpusti ogljikovega dioksida približno 20 odstotkov manjši kot pri primerljivem bencinskem modelu.

Tako kot vsi modeli iz serije tudi Audi A3 Sportback 30 g-tron ponuja veliko užitka v vožnji in odlično funkcionalnost. Pod ekspresivnim zunanjim dizajnom se skriva veliko tehnologij iz višjega avtomobilskega razreda.

Audi A3 Sportback 30 g-tron je serijsko bogato opremljen. Sveti žarometi z LED-tehnologijo, vsebuje 10,1-palčni zaslon na dotik, večfunkcijski usnjeni volan ter asistenčni sistemi Audi pre sense front, opozorilnik za zapustitev voznega pasu, asistenca za ovire in asistenca za zavijanje. Opcijsko so na voljo matrični LED-žarometi, 3-conska avtomatska klimatska naprava, športni sedeži in prilagodljiva vozna asistenca. Tri linije zunanje in tri linije notranje opreme, ki jih je mogoče poljubno kombinirati, omogočajo visoko stopnjo individualizacije.

Audi A3 Sportback 30 g-tron bo v Nemčiji in ostalih evropskih državah naprodaj od jeseni 2020. V Nemčiji znaša cena osnovnega modela 30.705,88 EUR.