Točno tale motor je Mazda potrebovala. Z njim bo zamašila usta vsem tistim, ki jim je 122 KM premalo, 180 KM pa preveč. Mazda3 G150 se v zlati sredini ponaša z dostopno konjažo v razumnem zavarovalnem razredu.

Novost motorja je bolj ”softwareska” kot ”hardwareska”. Atmosferski dvolitrski motor zdaj ob enakih 213 Nm navora razvije 28 KM več. Mazda3 G150 ima zato nekoliko hitrejši pospešek ter za par kilometrov višjo končno hitrost, katere tako ali tako ne smete ”pošlatati” na slovenskih avtocestah. Za natančno razliko med to in vstopno različico, bi moral peljati obe – eno za drugo, ter obratno. Ne želim pametovati, zato zapisujem, da kot lastnik ene ali druge ne boste vedeli ali se peljete z eno ali drugo.

Tisti, ki bo peljal obe, bo razliko opazil pri pospeševanju. Vse drugo je ostalo nespremenjeno. Še vedno je motor spojen z najbolj natančnim menjalnikom segmenta. Atmosferski pogonski sklop s pomočjo blago hibridnega sistema ter deaktivacije valjev poskrbi za zmerno porabo goriva. Na testu se je ta gibala med 5,5 in 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Navduši vozna dinamika, saj z natančnim krmiljenjem skozi zavoje daje občutek kontrole nad vozilom.

Kljub dinamično zastavljenim genom, lahko takšna Mazda3 G150 voznika ter potnike preseneti z udobjem. V mislih imam minimalne tresljaje, vibracije in hrup v potniški kabini. Slednja je kakovostno obdelana, saj je sleherni panel v notranjosti prijeten na otip. Še vedno je to ena bolj všečnih notranjosti, če ne marate kiča. Minimalističen duh Mazde je svojevrsten in ponuja točno tisto, kar voznik med vožnjo potrebuje.

Tehnoloških rešitev ni malo, ker Mazda že v osnovnem paketu ponuja domala vse zveneče sisteme za razbremenitev vožnje. Adaptivni tempomat, projecirni zaslon, prepoznavanje prometnih znakov, preprečevanje naleta z zaznavo pešcev, …

Mazda3 G150 s paketom Plus predstavlja zelo dober komplet, ki za solidno ceno veliko ponudi. Priporočam pa, da ne varčujete pri barvi, saj je škoda, če ne bi poudarili lepih linij karoserije.

Specifikacije – Mazda3 G150 Plus SA SO ST

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 213 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 206 km/h
Pospešek: 9,1 s
Poraba na testu: 5,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.660 mm x 1.795 mm x 1.435 mm
Medosna razdalja: 2.725 mm
Masa vozila: 1.349 kg
Prostornina prtljažnika: 330 l
Cena osnovnega modela: 21.690 €
Cena testnega modela: 26.320 €