Ali veste, da je japonska znamka najprej izdelovala izdelke iz plute? In da je avtomobile pravzaprav začela kreirati šele leta 1960? Šestedeset let kasneje nam Mazda predstavlja MX-30.

Športni terenec, ki razen črk MX, nima prav nič skupnega z legendarno MX-5. Pravzaprav nima skoraj nič skupnega z nobenim njihovim avtomobilom. Mazda MX-30 je prvo električno vozilo japonske manofakture, ki pa v sebi skriva kanček Mazdine dediščine.

Zasnova se oklepa modernega načina življenja. Oblikovno gre za nadgradnjo jezika KODO, ki vključuje nekaj poznanih elementov. Zadnja vrata so vpeta zadaj, kar smo videli na modelu RX-8. Podobno je tudi v notranjosti, kjer so si oblikovalci privoščili veliko več svobode. Vložki iz plute na armaturi in sredinskem grebenu namreč obujajo spomin na začetke podjetja pred 100 leti.

Notranjost spominja na Mazdine hišne modele, z malenkostnimi spremembami. Kakovost je na visokem nivoju, poudarek pa je na uporabi ekoloških kot recikliranih materialov. Sedeži so lahko odeti v vegansko imitacijo usnja ali v posebno blago, ki vsebuje velik delež reciklirane plastike, natančneje plastenk.


Mazda zagovarja trajnostni pristop k izdelavi avtomobila, vse od nabora surovin, do njegove razgradnje. Posledično se niso odločili za enormno baterijo, ampak so vstavili takšno, ki bo zadostila večino dnevnih potreb. Kapaciteta dobrih 35 kWh obljublja 200 kilometrov vožnje (meritev WLTP), oziroma 265 za vožnjo po mestu. Živahne pospeške zagotavlja spredaj nameščen motor s 107 kW (145 KM), varčnost pa sistem za regeneracijo energije med zaviranjem, ki ponuja pet stopenj intenzivnosti.

MX-30 je že v osnovi z opremo zelo dobro založen, predvsem kar se tiče varnostne opreme, ki vsebuje vse, kar ima Mazda trenutno najbolj naprednega za ponuditi, vključno s serijsko vgrajenim projekcijskim zaslonom.

Cena za Mazdo MX-30 z osnovnim paketom opreme GT se začne pri 34.490 evrih. Bogatejši paket opreme GT plus pa stane še 800 evrov več.