Francoski levček z modelno oznako 203 je najstarejši Peugeot v Sloveniji.

Prekrasni beli Peugeot 203 iz leta 1951 oziroma njegov lastnik Franci Planinec iz Zgornje Javoršice pri Moravčah je zmagovalec natečaja, ki ga
je organiziral zastopnik Peugeota v Sloveniji družba P Automobil Import. Ob 210-letnici blagovne znamke so iskali najstarejši Peugeot
v Sloveniji.

Peugeot 203 je kot simbol preporoda znamke leta 1948 osupnil javnost s
svojo modernostjo in tehnologijo, znak leva na pokrovu motornega prostora
pa je bil videti, kot da požira kilometre. Peugeot 203 je bil obenem prvi
model znamke s tehnologijo samonosne karoserije ter pravo poosebljenje
legendarnih in vzdržljivih Peugeotov, kot prvemu pa mu je uspelo preseči
pol milijona proizvedenih primerkov.

Prav tako je bil osupljen in kar malo presenečen Franci Planinec, ko je
izvedel, da je zmagal na natečaju, saj je bil prepričan, da je v Sloveniji še
kak starejši Peugeot. Strokovna komisija je za zmagovalca razglasila
peugeota 203, ki ga je Planinec počasi obnavljal kakih osem let. Kakor
pravi, je bilo še najlažje renovirati motor, saj sta s sinom Janom, ki mu je
pomagal, oba izšolana avtomehanika. Zamudnejša opravila so bila menjave
sicer redkih zarjavelih delov, kromiranje kosov pločevine in njihovo poliranje.


203 z zanimivo zgodbo

Pred desetletji ga je francoski lastnik pustil oziroma prodal na Hrvaškem, ker mu je odpovedal motor. Tam ga je odkupila carina, pozneje pa je prišel v slovensko last. Avto je bil hranjen v suhi garaži in je bil v dobrem stanju. Planinec pravi, da je imel smele načrte glede obnove, a se je vse skupaj malo zavleklo, dokler ga ni sin začel priganjati. Po osmih letih je avto prekrasen. V prtljažniku je rezervna pnevmatika, zadnjo klop pa se da podreti, tako da se vanj da spraviti smuči.

Pod pokrovom se skriva 1,3-litrski štirivaljnik s približno 45 konjskimi močmi, kar je kar lepa številka za tiste čase. Ima štiri prestave: tri za naprej in vzvratno. Brisalci so motorizirani, imajo pa tudi možnost ročnega
poganjanja. Ima 12-voltno napeljavo, a dva akumulatorja s po 6 volti. In avto se lepo pelje: brez težav gre 80 km/h, verjetno bi prišel tudi do stotice. Pri vsem tem pa ne trpi niti poraba, saj ne presega 8l goriva na 100 km.