Avtomobilske stavnice so v zadnjih letih postale nepredvidljive. Mnogi akterji so izgubili rdečo nit, privržence ali so enostavno odšli v pozabo. Drugi so stanje s pridom izkoristili in poslušali trg. In da se včasih splača poslušati, izkazuje novi Peugeot 2008.

Sklepajoč na zgodovino, se od Peugeota takšen produkt kot je novi 2008 tudi pričakuje. A priznajmo, da so vmes nekoliko pozabili na dediščino, preslišali kupce in si privoščili kakšen spodrsljaj. Vendar znamka, ki je pravzaprav mobilizirala Afriko, v portfeliju gostila imenitne modele, se ponaša s kupom moto-športnih rekordov in zna narediti od mlinčka, kolesa, avta do kombija, je tržišču prisluhnila v pravem trenutku. Kombinacija mestnega vozila, robustnega izgleda in športnih okraskov je s pomočjo marketinga ustvarila okusen trnek za novodobne kupce.

Prvi trendni model francoske znamke je bil 3008. Leta 2013 je ugledal ceste še 2008 in že ujel več kot 70 tisoč kupcev. Naslednje leto 200, nato 230, kasneje 250. Tisoč ja. Nekoliko daljši in bolj privzdignjen model od klasične 208-ice je bil precej simpatičen. Deloval je kot karavanska izvedba 208, sem poimenoval na testu. Praktičen, nič kaj zahteven in zelo gospodaren. Sedem let kasneje je tukaj druga generacija vozila, ki temelji na povsem novi platformi in ja, izgleda hudičevo dobro.

Že druga generacija 3008 je s svojim videzom zorala ledino, kar se je odrazilo v številnih oblikovalskih nagradah. No, 2008 je recept še dodatno začinil. Mogočna maska in visoko nastavljena žarometa, pod katerima se nahaja levje zobovje (LED dnevne luči). Bočna linija ni niti malo dolgočasna, zadek pa je popoln odklop. ‘Lažna’ izpuha gor ali dol, zadek, kot tudi celota, zgleda krasno in točno to se trenutno prodaja.


Z novo generacijo je 2008 v dolžino zrasel za 15 centimetrov, kar se odrazi tudi pri notranji prostornosti. Z drugimi besedami, na zadnji klopi se zdaj višji ne bodo pritoževali nad pomanjkanjem kolenskega prostora. Hkrati je v prtljažniku za 80 litrov več prostora. Deljiv tovorni prostor meri 434 litrov, polico pa je možno pospraviti pod prtljažno dno. Priročno.

Vzdušje za voznika in sopotnike

Drugi oblikovni adut Peugeota 2008 je definitivno ambient potniške kabine. Futuristična armaturna plošča, kjer se najprej opazi osrednji 7-palčni zaslon (za doplačilo 10) ter nato še digitalne 3D-merilnike na 12,3-palčnem zaslonu. Gre za merilnike na digitalnem zaslonu, pred katerim je še ena površina, na katero se projicira slika, ki tako ustvari 3D-občutek podajanja informacij. Vozniku so tako omogočene številne prilagoditve, kar se tiče postavitev ključnih podatkov vožnje.

To, da imajo Peugeotova vozila v sklopu iCockpita pomanjšan prisekan volan in da na merilnike gledamo čezenj, poznamo. Tudi koncept multimedijnskega vmesnika je takšen, da služi vsemu. Upravljanje radia, zunanjih medijev, klimatske naprave, telefona, navigacije, … Pod sredinskim zaslonom se nahaja nekaj ‘klavirskih’ tipk za hitri dostop, vse ostalo se upravlja zgolj na dotik.

Posledično je zato več prostora za odlaganje. Nižje se tako nahaja pokrit predal, ki se ob odprtju pokrova spremeni v držalo za telefon. Nadstropje nižje je za doplačilo možna induktivna plošča za polnjenje mobilca. Na sredinskem grebenu sta še dve odprtini za pijače, predal pod naslonjalom za roke, predalnik v stropu in v vratih. Prostora za drobnarije zlahka ne zmanjka.

Pohvaliti moram kvaliteto izdelave in uporabljene materiale. Popestritev armaturne plošče z vzorcem karbona, aluminija in klavirske plastike. Zelo udobni so tudi sedeži in posledično vožnja. Vzmetenje Peugeota 2008 je nastavljeno na udobje in prav je tako. Športnost naj bo prepuščena različicam GTI. Za avtomobil z 1,2-litrskim motorjem in 130 ‘konjiči’ pa je pomembna gospodarnost. Slednja je na račun dobrega 6-stopenjskega ročnega menjalnika solidna, saj se poraba na 100 kilometrov giblje med 6 in 7 litri.

Ob vsem naštetem je cena kljub napredku ostala zelo razumna, saj takšen 2008 kot je na fotografijah s popustom stane 19 tisočakov. Brez zadržka lahko zapišem, da je to eden bolj zaželenih mestnih terencev, ker ima močne objektivne in subjektivne adute. Poslušanje se izplača. Torej? 😉

Specifikacije – Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 BVM6 Allure

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.199 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročn, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 9,8 s
Poraba na testu: 6,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 44 l
Mere vozila: 4.300 mm x 1.770 mm x 1.550 mm
Medosna razdalja: 2.605 mm
Masa vozila: 1.328 kg
Prostornina prtljažnika: 434 l
Cena osnovnega modela: 17.865 €
Cena testnega modela: 21.330 €