Kultni avto iz sedemdesetih let z mežikajočima žarometoma – vas to spominja na kaj? Seveda, na R5! Njegov navihan pogled je del našega izročila in januarja letos razkrita študija Renault 5 Prototype ne more zanikati svojega prednika.

Oblikovalec zunanjosti te študije Nicolas Jardin pripoveduje, kako je na novo in na sodoben način izrazil slovito obliko izvirnega Renaulta 5.

Oh, R5! Vsakdo pozna njegov navihan in uporniški pogled, ki je kmalu postal enako kulten kot sam avtomobil. Že leta 1972, v katerem je stekla prodaja Petke, je Renault ta pogled poosebil v sloviti oglasni risanki »Les aventures de Supercar« (pustolovščine Superavtomobila). Takrat ga je bilo videti tudi na cestah med promocijsko akcijo »Prenez le volant« (sedite za volan). S podobo zapeljivih oči, nalepljeno na žarometa, se je Renault 5 soočil s francosko javnostjo. Na študiji Renault 5 Prototype je Nicolas Jardin želel ponoviti prav ta značilen in pomenljiv pogled, s katerim bi ga pognal v prihodnost.

Od kultnega pogleda do njegove reinterpretacije

Renault 5 Prototype je bil razkrit 14. januarja in napoveduje prihodnji serijski električni model, ki bo naslednik R5. O njem je bilo prelitega že kar precej črnila. Treba je reči, da so oblikovalci izvrstno reinterpretirali obliko in slog izvirnika iz leta 1972. Študija brez zatekanja v retro slog se ponaša s takoj prepoznavnimi geni kultnega prednika. V osrčju Technocentra, v katerem razvijajo študije in modele Skupine Renault, Nicolas Jardin pojasnjuje genezo projekta: »Delo na tem prototipu ni bilo povsem svobodno. Iznajti je bilo treba reinterpretacijo modela R5 in njegovo projekcijo v prihodnost, da bi na podlagi te ustvarili moderen predmet.«

Preoblikovanje navihanih žarometov in dnevnih luči »se je začelo pri obrisih, kotih in polmerih elementov prednjega dela izvirnega R5. Potem sta, v postopku skiciranja, žarometa postopoma dobila povsem druge mere in obliko.«


Njuna končna različica, zelo natančno obdelana, zelo izklesana, spominja na smejoče in malce priprte oči. Dnevne luči so pravokotne oblike, da spominjajo na dodatni meglenki iz tistega obdobja, in so kot pri izvirniku nameščene v spodnji del odbijača, ki je v barvi karoserije. »Njun kristalni in trirazsežnostni videz ter izredno natančna izdelava spominjajo na laserske reze in prikličejo misel na svet aerodinamike in aeronavtike.«

Tehnologija v službi izraznosti

Nazadnje je bila naloga na novo določiti ikoničen pogled modela R5 prepuščena ultra modernim postopkom. Tu velja zlasti omeniti tehnologijo vzorca iz svetilnih diod (LED matrix), ki omogoča vgradnjo programirane animacije, s katero luči »oživijo«. Nazoren primer tega je niz svetlobnih učinkov za dobrodošlico. Novi znak na avtomobilu se zasveti, kar sproži svetlobno animacijo, ki se nadaljuje v masko. Nato oživita žarometa, kot bi avto pomežiknil. Temu pomežiku se je bilo nemogoče odreči! »Zahvaljujoč matrični tehnologiji in animacijam v izrazu dobrodošlice smo lahko poustvarili izraznost in navihanost pogleda izvirnega avtomobila.«

Tako imajo, najsi gre za njihovo obliko ali tehnologijo, prednje luči Renaulta 5 Prototype načeloma bolj malo skupnega s tistimi na modelu R5. A vendarle njegov pogled prepoznamo. Stava je dobljena! »Da bi ustvarili vrednega naslednika modela R5, smo morali oblikovati izrazen in živahen avtomobil. To nam je uspelo s to študijo, ki je pristen primerek modernega oblikovanja, ki uteleša Renaultovo življenjsko radost, joie de vivre je zaključil Nicolas Jardin.