Volkswagen je za slovenske ceste premierno predstavil model ID.3. Novi električni revolucionar prinaša ogromno novosti, veliko dometa in masovno dostopno ceno.

Volkswagen ID.3 močno spominja na Golfa. Ne po izgledu, temveč po poslanstvu avtomobil za množice. ID.3 bo njegovo vlogo v mobilnosti mas postopoma prevzel. Vsaj takšne so predikcije. Že njegovo ime namiguje na posebnost, saj številka 3 označuje tretji najpomembnejši avtomobil v Volkswagnovi zgodovini, za Beetlom ter Golfom. Je prvi tovarniški model, ki bo zasnovan na osnovi nove MEB platforme.

Bistvena prednost uporabe unikatne električne zasnove je prostornost v kabini. Medtem ko je ID.3 le 3 mm daljši, 10 mm širši in 60 mm višji od Golfa, je medosje za 145 mm daljše ter z 2.765 mm samo 21 mm krajše od Passata. S 380 litri prostornine je tudi prtljažnik zelo prostoren.

Zunanjega oblikovanja niso od konceptne različice kaj veliko spremenili. Zadek krasi manjše strešno krilce, za izboljšanje aerodinamike, standardni oblikovni element pri vseh ID.3 je črni predel strehe in zadka. Za razliko od ostalih Volkswagnovih kombilimuzin, je pogon pri ID-ju speljan na zadnji kolesni par, kar pripomore k vodljivosti in boljšim voznim lastnostim. Po vsej verjetnosti bodo v prihodnje predstavili še štirikolesno gnano različico.


ID.3 bo ponujen s tremi velikostmi baterije in z dvema nivojema moči. Osnovni bo uporabljal 45 kWh baterijo s 330 kilometrov dometa in 150 KM, srednji model ima 58 kWh baterijo, najmočnejši pa 77 kWh. Oba proizvedeta 204 KM ter 420 ali 550 kilometrov dometa. Vstopni model bo imel 50 kW polnilno kapaciteto, z možnostjo doplačila za 100 kW priklop, medtem ko ima srednji model takšnega serijsko, najvišji model pa prejme 125 kW priklop.

Radikalnost v smislu enostavnosti.

V notranjosti velike evolucije ni, raje so se odločili za interno revolucijo, ki daje poudarek na enostavnosti. Tako so povečali uporabnost notranjega prostora, ki je bolj odprt in »zračen«. Na elegantni armaturni plošči izstopa le 10-palčni sredinski zaslon, ki ga dopolnjuje dodaten voznikov prikazovalnik.

Opcijsko bo na voljo še projekcijski prikaz informacij na vetrobranskem steklu in multifunkcijski volan z gumbi na dotik. Edini klasični gumbi so tisti za upravljanje pomika stekel. Pri paketih opreme so se odločili uporabiti nove, namesto poznanih tradicionalnih imen. Pričakujemo lahko vsaj štiri različne nivoje opreme.

Prvih 35 tisoč ID-jev bo poimenovanih »1st edition«, vse razprodane modele pa bo poganjala srednja, 58 kWh baterija. Naročila ostalih bodo odprta konec letošnjega leta. Cena brez državne subvencije bo za osnovni model znašala manj kot 40 tisoč evrov, v kolikor zraven prištejete še državno subvencijo, pridete nekje na dobrih 30 tisočakov.