Tiste dni je športno terensko vozilo ali po domače mestni terenec v Berlinu do smrti povozil dve osebi. V hipu so ta vozila postala smrtonosno orožje. Zgražanja, protesti, deljenje prenapolnjenih medijskih prispevkov (tračev?) na družbenih omrežjih. Ali se nam je res povsem skisalo?

To vprašanje sem si tekom salona večkrat, ob različnih priložnostih, zastavil. Najprej ob temi elektrike. Mislim, to, da zdaj dotična znamka (koncern) propagira elektriko kot novo sveto stvar, se mi zdi malo skregano z realnostjo. Najprej se mi poraja problem števila polnilnih mest, nato dobave energije in kaj kmalu ekonomske računice. VW pravi, da bo letno proizvedel 30.000 primerkov ID.3. Khm…, prav, vendar, s čim pa bodo nadomestili 9.970.000 vozil, ki jih proizvedejo vsako leto in so večinoma gnani na bencin ali dizel?

Omenjeni koncern je bival v hali 3, ki je bila pretežno usmerjena v elektriko. Celo tako, da Volkswagen pravzaprav na štantu ni pokazal nič drugega kot opevani ID.3. Slednji me je ob prvem snidenju pustil precej hladnega, saj ne odtehta cene tridesetih tisočakov.

Enostavno ima vgrajenih preveč cenenih materialov – trda plastika na armaturi, vratih in reciklirana tkanina neprijetna na otip. No, da ne omenim ”prispodobe” z Golfom, saj je ID.3 precej manjši. Zaradi baterij ima privzdignjeno dno, ki pa odžre prostor za noge, kar pomeni da sem imel kolena pri ušesih. Kakorkoli, v enem kotu je bil še električni Up! ter nekaj konceptnih ljudskih električarjev.

Prikrito oglaševanje

Po drugi strani se mi je na svoj način dopadla poteza Kie. Znamka namreč ni bila uradno na salonu, je pa pred vhod postavila svoje novo vozilo Proceed X ali nekaj podobnega, varnostniki pa so s Kiijami odpirali dovozne poti dostavnim vozilom. Pretkano.

Na podoben način se je na salonu znašel tudi Renault, ki je v bistvu postavil panelo z novim Capturjem. Ali bodo zaradi te poteze prodali kakšnega več?

Še bolj ekstravagantno potezo pa si je privoščila Tesla. Na zunanjem poligonu je bilo moč preizkusiti pestro paleto električnih vozil. In ker sam še nisem peljal Tesle, sem želel izkoristiti priložnost. A glej ga zlomka. Fantje iz Amerike so se odločili, da se bodo v Frankfurt pripeljali šele v četrtek ali petek. Še dobro, da je salon potekal od torka. Bravo, klasična ameriška, v stilu podjetja Apple.

Kitajci in Italijani

Novinarski kolegi z daljnega vzhoda so posebni kalibri. Če mi na salon pridemo oboroženi s fotoaparati, objektivi, polnilniki ter še kupom krame v nahrbtniku, imajo oni v rokavu merilni trak, ”šugler” ter še kakšna merilna napravica bi se našla. Invazija pa je dokumentirana v galeriji.

Po drugi strani se je frankfurtskega salona udeležilo kar precej novih znamk iz vzhoda. Upam, da jim uspe prelisičiti evropske certifikate, saj tamkajšnji inženirji kujejo zelo spodobne avtomobile. Za razliko od Italijanov, ki želijo 770.000 € za avtomobil z je***** smerokazom od Fiata 500! Tem se je pa res skisalo.

Saj ni res, pa je.

V naslednjih primerih sem še večkrat ponovil vprašanje o skisanosti možganov. Namreč, na štantu Opla sem uvidel novo Corso v električni podobi. Prav, vendar že navadna z nekaj dodatne opreme stane vrtoglavih 28 tisočakov!

Na drugi strani hale sem se nasmehnil novemu Defenderju. Res je legenda na moderen način, ampak me res zanima, katera legenda bo odštela več kot 100.000 € za škatlo na kolesih, ker premium pač ni. Enostavno ni v rangu X5, Q5 ali Q7 in tako naprej.

Najbolj pa sem bil šokiran ob temle! Klavirska plastika kot pokrov motorja. Še dobro da se ni ”skraspala” že tekom salona! Nedopustno!

Nič kaj navdušen nisem bil nad novim Taycanom. Ta naj bi bil prvi resni rival Tesli ,vendar so se preveč osredotočali na domet in performanse. Praksa je pokazala, da se bo zadaj precej oteženo sedelo, če imaš več kot 175 cm.

Samo(dejne) sanje!

Mnoga podjetja že obljubljajo samodejno vožnjo. Naročilo vozila, ki te odpelje na želeno destinacijo. Super, a zadeva deluje le v precej kontroliranih pogojih, kot je tovarniški poligon. Enačba tveganja je prevelika za trenutno širšo uporabo.

Dobil sem občutek, da se nahajamo v momentu, kjer imamo vse, a le ne vemo kam in kaj bi s tem. Smo polni znanja, tehnologij, pa še vedno nimamo odgovora na vprašanje, kaj bo gnalo našo prihodnost. Še prej pa se moramo odločiti, ali bomo sploh še gojili zavest do avto salonov. Pravijo, da zanimanje zanje upada, vendar po drugi strani upada tudi kupna moč avtomobilskega trga.

Mlajše generacije stavijo na učinkovitost, kar dosežemo z uporabo tehnologije – pametni telefon v sodelovanju z dobro aplikacijo, ki ponuja dobro zadevo. Sposoja avtomobilov je ena izmed vej, a še višje kotira pametna mobilnost. Kako najbolj učinkovito priti s točke a do b. Stvar ne bo zaživela čez noč, sigurno pa daje obrise bodoče ureditve prometa. Le prisluhniti je treba.

Moja napoved? Elektrificirajmo vse brezzvezne avtomobile, dolgočasne tovornjake in smrdljive tankerje. Unikati pa naj ohranijo pristnost avtomobilizma, kolikšen del ga še ni uspel uničiti novodoben ponoreli svet.