BMW je na slovenskem trgu predstavil tri pomembne novosti. Nova serija 1 in serija 3 v karavanski ter priključno hibridni različici 330e.

The One – serija 1

Serija 1 je svojo pot začela pred natanko 15 leti, ko so Bavarci v kompaktni premijski razred pripeljali avtomobil z zadnjim pogonom. Slednji se z novo generacijo poslavlja, saj enko zdaj ženeta prednji kolesi.

Za začetek je serija 1 na voljo samo s petimi vrati, v dolžino pa meri 4,32 metra. To pomeni, da je od prejšnje 5 milimetrov krajša, je pa zato 34 širša ter 13 višja. Za 20 milimetrov krajše je tudi medosje, a lahko v notranjosti vseeno pričakujete več prostora. Večji je še prtljažni prostor, ki namesto 360 meri 380 litrov. Če vam še to ni dovolj, ga je moč povečati na okroglih 1.200 litrov, prtljažna vrata pa lahko odpira tudi elektrika.

Po vzoru vseh novejših BMWjevih modelov so zasnovali tudi armaturno ploščo, kjer najdemo bodisi analogne ali pa digitalne merilnike, na sredini pa še 8,8- oziroma 10,25-palčni zaslon na dotik. V najmanjšem bavarskem modelu lahko multimedijo prvič upravljamo tudi preko kretenj, na poziv ’Hello, BMW!’ pa sliši še osebni pomočnik.

Na voljo je pet motornih različic, in sicer dve bencinski ter tri dizelske. Vstopni bencinski in dizelski z oznakama 118i ter 116d sta trivaljni, s poldrugim litrom delovne prostornine pa razvijeta 103 (140 KM) oziroma 85 kilovatov moči (116 KM). Kupci lahko tu izbirate med šeststopenjskim ročnim oziroma osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic. Različice 118d, 120d ter M135i so štirivaljne, ob prostornini dveh litrov pa ponujajo od 110 (150 KM), 140 (190) do 225 kilovatov moči (306 KM). BMW 118d je podobno kot trivaljni različici na voljo z obema menjalnikoma, drugi dve pa sta povezani izključno z osemstopenjsko avtomatiko. Za piko na i sta ti opremljeni še s štirikolesnim pogonom xDrive.

Za raznolikost skrbi še pet linij opreme, in sicer Base, Advantage, Luxury, M Sport ter M135i. Najcenejša enka z bencinskim motorjem stane okroglih 28 tisočakov (118i, 6-st. roč.). Za dizelsko boste odšteli dodatnih sto evrov (116d, 6-st. roč.), vrh ponudbe pa s ceno 53.350 evrov predstavlja nabriti M135i.

Prikljčni hibrid – 330e

Po tehnični plati bolj zanimiva je priključno-hibridna izvedba limuzinske serije 3. To poganja enak motor kot izvedbo 320i, a mu družbo dela zmogljiv elektromotor. Tako skupna moč znaša kar 215 kilovatov (292 KM), a le, ko je vklopljena funkcija boost, ki za 10 sekund priskrbi dodatnih 40 »konjev« električne moči.

Energijo za električni del pogona zagotavlja 12 kWh baterija, pospravljena pod zadnjo klop. Tej je prostor odstopil rezervoar za gorivo, ki je nov dom našel v dnu prtljažnega prostora. Baterija v praksi zagotavlja vsaj za 40 kilometrov popolnoma električne vožnje (po WLTP med 51 in 59 kilometrov). Še ena pohvalna lastnost je, da je na voljo tudi z vlečno napravo, je pa omejena na le 750 kilogramov bremena. Limuzinski 330e je pri nas že na voljo za ceno 50.750 evrov, kasneje pa bo na voljo tudi karavanska različica.

Evropska poslastica – serija 3 Touring

Trojka Touring nove generacije je malce zrasla v primerjavi s predhodnim modelom. V dolžino meri 4.709 milimetrov, s 2.851 milimetri pa je pridobil 41 milimetrov v medosju. Prevzel je vse značilne poteze limuzine, vključno z agresivnim sprednjim delom z velikima ledvičkama ter s podolgovatima žarometoma na zadku.

Tudi notranjost je oblikovana čisto v slogu limuzine, pri čemer zadek v sebi skriva 500 litrski prtljažnik, ki je lahko opremljen z električno pomičnimi vrati. Z zlaganjem zadnjih sedežev njegova prostornina naraste na 1.510 litrov.

Cenovno je BMW serije 3 Touring od limuzine med 2.100 in 2.400 evrov dražji, kar pomeni, da 320d, ki je trenutno tudi najcenejša izvedba, stane vsaj 43.300 evrov.