Zgodba znamke DS se je začela leta 1955, ko je ob lansiranju modela 19 oziroma ‘žabe’ osvojila srca mnogih in povsem zasenčila preostalo dogajanje na takratnem pariškem avtomobilskem salonu. Skupina PSA je pred leti ustvari samostojno znamko, s katero želi obuditi francoski luksuz na kolesih.

Novobodna predstavika ciljata na kupce trenutnega trenda. Športna terenca dveh velikosti. DS 3 crossback in DS 7 crossback sodita v drugo generacijo vozil DS, kateri se bo kasneje pridružil še limuzinski DS 9, ki bo vse skupaj popeljal na še višji nivo.

DS 3 Crossback

DS 3 crossback boste na cesti prepoznali po veliki šesterokotni motorni maski DS wings, detajlu, kjer kromirana obroba objame sprednja žarometa. Ta lahko opcijsko svetita tudi v matrični LED-tehnologiji. Na bokih lahko najdemo temna C-stebrička, ki poskrbita za občutek lebdeče strehe. Z B-stebričkoma, oblikovanima po plavuti morskega psa, pa se Francozi poklanjajo klasičnemu modelu DS 3.

DS daje pri crossbacku velik poudarek na personalizaciji, saj lahko barvo karoserije obogatimo še s tremi barvami strehe in tako izberemo eno izmed skupaj skoraj 30 barvnih kombinacij. Tu so še številne kombinacije notranjega oblazinjenja, kjer v veliki večini govorimo o finem in na otip prijetnem usnju. Za audiofile pa je na voljo ozvočenje Focal.


DS 3 crossback s 4,12 metra dolžine leži na modlularni platformi CMP in pod pokrovom skriva prostor za enega izmed treh motornih agregatov. Skupaj je šest konfiguracij moči. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi vstopno izbiro predstavlja 1,2-litrski trivaljni motor puretech 100 s 75 kilovati moči (102 KM). Najbrž bolj priljubljeni pa bosta močnejši različici 1.2 puretech 130 in 1.2 puretech 155, kjer je moči za 96 (131 KM) oziroma 115 kilovatov (156 KM). Menjalnik pa je že v osnovi osemstopenjski samodejni EAT8.

Dizelski različici sta dve, obe s štirimi valji in prostornino 1,5 litra. Gre za izvedenki Blue HDi 100 in Blue HDi 130, kjer je moči prav tako 75 (102 KM) oziroma 96 kilovatov (131 KM), menjalnik pa je podobno kot pri bencinskih v prvem primeru ročni, v drugem pa osemstopenjski samodejni.

Elektrifikacija.

Poleg klasičnega motorja z notranjim izgorevanjem bo kasneje na voljo tudi električni DS 3 crossback e-tense. Tega bo poganjal 100-kilovatni elektromotor (136 KM), ki bo ob pomoči 260 Nm navora, ki bo na voljo že od 300 vrtljajev na minuto, skrbel za odločna šviganja po mestu. Tam se bo verjetno najbolje počutil, je pa res, da bo litij-ionska baterija shranila 50 kWh energije, kar po ciklu WLTP obljublja doseg preko 300 kilometrov.

Izbirati je možno med štirimi paketi opreme. Osnovnim be chic, bogateje opremljenim so chic ali najbogatejšim gran chic. Za tiste, ki bi si želeli več športnosti, bo linija performance line, ki namesto na kromiranih temelji na dodatkih v svetleči črni barvi. Vstopna cena modela DS 3 crossback z bencinskim motorjem stane vsaj 23.400 evrov, z dizelskim 24.700, za povsem električni e-tense pa boste jeseni odšteli najmanj 41.850 evrov.

DS 7 Crossback

Impozantnega DS 7 prav tako krasi velika šesterokotna maska in številni zanimivi detajli. Opcijska sta denimo DS active LED vision žarometa, zadnje luči imajo luskast vzorec. V notranjosti so naredili še korak dlje. Na že tako razgibani armaturni plošči boste poleg velikega 8-palčnega zaslona (opcijsko je ta lahko tudi 12-palčni) in serijskih 12,3-palčnih digitalnih merilnikov našli še 550 evrov vredno uro znanega francoskega proizvajalca B.R.M.

Seveda je največji poudarek tudi tu namenjen udobju in varnosti. V prvem primeru so tu lepi, udobni sedeži, ki so lahko ogrevani, z masažo, po vrhu pa še električno pomični. Električno pomičen je lahko tudi naslon zadnje klopi, za katerim DS 7 crossback skriva še od 555 do 628 litrov prtljažnega prostora.

Kar se tiče varnosti, novinec ponuja praktično vse znane rešitve koncerna PSA, med njimi tudi DS night vision, infrardečo kamero za nočni vid, ter sistem DS connected pilot, ki omogoča delno avtonomno vožnjo.

Pogonska pestrost.

DS 7 crossback pelje na modularni platformi EMP2, v dolžino meri malo manj kot 4,60 metra. V primeru bencinskega govorimo o 1,6-litrskem prisilno polnjenem štirivaljniku, ki v šibkejši različici razvije 133 kilovatov (181 KM), v močnejši pa celo 165 (224 KM), navora pa je bodisi 250 ali okroglih 300 Nm. V obeh primerih je menjalnik osemstopenjski samodejni EAT8, šeststopenjski ročni pa boste našli le v vstopni dizelski različici Blue HDi 130. Prostornina tega štirivaljnega motorja znaša 1,5 litra, moči pa je za 95 kilovatov (129 KM).

Pogon je speljan le na sprednji kolesi, je pa res, da je na voljo še različica e-tense, kjer je lahko na vsa štiri. V tem primeru govorimo o priključnem hibridu, ki v nosu skriva 1,6-litrski turbobencinski motor s 147 kilovati (200 KM), na vsaki premi pa še dodaten 81-kilovatni elektromotor (110 KM). Tako je sistemske moči za kar 221 kilovatov (300 KM), navora pa 520 Nm. Ker lahko litij-ionska baterija shrani 13,2 kWh energije, boste z njo lahko v praksi prevozili okrog 50 do 60 kilometrov.

Vstopna cena modela DS 7 crossback z dizelskim motorjem znaša 32.500 evrov. 35.800 evrov ej potrebno odšteti za model z bencinskim motorjem, oziroma 53.200 evrov za priključni hibrid DS 7 crossback e-tense. Proti koncu leta lahko v ponudbi pričakujemo še priključni hibrid s pogonom na le sprednji kolesi.