Lov za najnižjo ceno. – Mitsubishi Space Star 1.2

Zelo pogosto vprašanje, ki ga slišimo od potencialnih kupcev je seveda kašna je cena avtomobila. In kateri je danes najcenejši. Tudi odgovor, da poceni avtomobilov – tistih pod 10.000 evri – pravzaprav ni več, je čedalje bolj na mestu…

Ampak tako kot povsod obstajajo tudi tu svetle izjeme. Eden takšnih je Mitsubishi Space Star. S ceno je seveda praviloma tesno povezana količina opreme avtomobila. In kadar iščemo najcenejši avtomobil se ponavadi pošalimo, da dobimo le volan in štiri kolesa. Osnovni model ponujajo že za 8.490 evrov(!). Seveda upoštevaje popust 1000 evrov od osnovne cene, pa vendarle.

Če si omislite kakšno drugo, živahno barvo med osmimi, ki so na razpolago (razen osnovne, bele) je treba doplačati 350 evrov. Sicer ponavadi velja, da za malo denarja dobimo tudi malo muzike, ampak pri Mitsubishiju so se odločili, da že v najcenejšem paketu opreme (Inform) ponudijo nekaj več: ročno klimatsko napravo, precej kromiranih dodatkov na zunanjih delih karoserije, šest varnostnih blazin, USB in seveda že obvezne varnostne pritikline kot so ABS in stabilnostni ASTC. Torej, lovci na najnižje cene, tokrat ne dobite le volana in koles!

Mitsubishi Space Star so zasnovali po načelu »manj je več«.

Naj bi bil naslednik Colta pa je vseeno tako drugačen, da očitno ni podedoval nič od predhodnika. Njegova zasnova temelji na globalnosti, kar naj bi najbrž pomenilo, da naj ne bi preveč izstopal, obenem pa bi moral bil všeč širokim množicam. Zadali so si namreč izziv kako narediti kar najbolj učinkovit avto. To pomeni med drugim majhno porabo goriva, enostavno vožnjo in prostornost. Sklenili so da je bolje kot uvajati nove in nove naprave (porabnike!) izboljšati učinkovitost in tehnologijo obstoječih.

Uporabili so lažje materiale, izboljšali konstrukcijo ter tako ker za 120 kg zmanjšali težo v primerjavi s predhodnikom. Z le 845 kg je Space Star med najlažjimi avtomobili v segmentu. Izboljšali so tudi aerodinamiko in s posebnimi oblikami na strehi, odbijačih in zadnjih blatnikih dosegli količnik zračnega upora le 0, 27. Morda ravno zaradi tega komu oblika ne bo všeč že na prvi pogled, je pa zato toliko bolj učinkovita.

So se pa na srečo odločili za živahne, svetle barve zunanjosti, ki bodo marsikoga pritegnile. Sivih črnih in belih so ljudje že malo naveličani… In majhnim avtomobilom žive barve prav gotovo pristajajo.

IMG_5273

Z opremo ne skopari!

Notranjost je vozniku (in potnikom) prijazna, vendar le v primeru, da ste tiste sorte, ki jim sodobna elektronika ne predstavlja življenjske nuje. USB boste sicer našli le s pomočjo knjige z navodili, saj je dobro skrit v predalu pred sopotnikom. Pa tudi upravljanje s potovalnim računalnikom le prek »palčke« med merilniki je nekoliko nerodno. Sicer pa se lahko mirno posvetite vožnji, kar v marsikaterem novem avtomobilu praktično ni več izvedljivo, saj knjige z navodili lahko obsegajo tudi več sto strani!

Že na naslednji stopnji opreme ponujajo samodejno prižiganje luči v mraku, ogrevana zunanja ogledala, samodejno klimatsko napravo, lahka platišča in posebej temno zatemnjena zadnja stekla (Privacy glass). Zadnjih parkirnih tipal, obljubljenih na prvi predstavitvi avtomobila žal testni primerek ni imel (razloga sicer ne vemo), kar mu lahko štejemo kot eno večjih slabosti, saj je to pravzaprav v prvi vrsti mestni avtomobil. V mestih pa brez nenehnega parkiranja seveda ne gre.

A brez bonbončkov!

Ampak na srečo je dovolj pregleden in tudi na dolžino se hitro navadimo, tako da težava ni nerešljiv primer. Obstajajo pa tudi tipala za naknadno vgradnjo, če nekomu res gre to na živce. In ko smo že pri pomanjkljivostih: pri Space Staru smo pogrešali tudi pomoč pri speljevanju na klancu. Skoraj vsak jo danes že ima. Tudi to je ena izmed stvari, ki bi bila pri mestnem avtomobilu zelo dobrodošla pomoč. Pa kdaj drugič!

No, in ko smo že pri opremi naštejmo še kaj je (z najvišjo stopnjo opreme) ponudil naš testni primerek. Med drugim vstop in zagon brez ključa (s ključem v žepu, seveda), meglenke, smernika vgrajena v stranski ogledali, usnje na volanu, Bluetooth, tempomat, stikala za upravljanje na volanskem obroču, voznikov in sovoznikov sedež nastavljiva po višini, prav tako volanski obroč… In, da ne bo pomote, še vedno govorimo o ceni pod desetimi tisočaki! Če si pomotoma ne omislite še kovinske barve! Ki so na žalost praktično vse, razen bele. Brezplačno pa si denimo lahko omislite dvobarvno notranjost (svetlejši spodnji deli). Pa naj kdo reče, da za ta denar ne dobi veliko…

IMG_5180

Seveda pa se tukaj še ne konča.

Eden pomembnejših adutov je seveda prostornost. In Space Star je v svoji kategoriji med prostornejšimi avtomobili. Konstrukcijo so namreč podredili prostornosti in tudi motorni del zmanjšali na minimum ter tako povečali notranjost. Na dolžini avtomobila 3,71 m je zato dovolj prostora za pet potnikov (seveda zadaj ne prev velikih) in še za 235 litrov osnovnega prtljažnika. Prtljažnik je nadstandardno globok (605 mm) v dvojnem dnu pa ima še dodatni prostor. Deljivo naslonjalo zadnjega sedeža v razmerju 60:40 omogoča postopno prilagajanje prtljažnika, dolžina pa potem omogoča nalaganje tudi do 1,24 m dolgih predmetov. Odlično! Odlagalnih predalčkov je v prednjem delu avtomobila kar nekaj, pozabili pa so na tako priročne žepe zadaj na naslonih prednjih sedežev

Kar se tiče motorne palete izbor ni prav pester saj sta na voljo le dva bencinska agregata. Z najvišjim paketom opreme pravzaprav le eden. Bencinski 1,2-litrski trivaljnik bo sicer zadovoljivo poganjal avtomobil v večini voznih razmer, če izvzamemo občasno pomanjkanje navora na kakšnih počasnih klancih. Je pač treba uporabiti (še) kakšno nižjo prestavo. In pri nezahtevnem menjalniku to ni problem. Mimogrede, tudi dobro pregleden merilnik ekonomične vožnje nas stalno opozarja na to kako varčno vozimo. V malce višjih vrtljajih je motor lepo živahen in dovolj učinkovit.

Racionalnež.

Tudi poraba goriva se suče v sprejemljivih okvirih in če mu daste priložnost (beri: čas) zna biti avtomobil tudi presenetljivo hiter. Hkrati je lepo vodljiv tudi pri večjih hitrostih. In da pri tem ne pozabimo še ene boljših lastnosti: okretnost. Z zelo majhnim rajdnim krogom je namreč igrivo okreten tudi v mestni gneči. Skratka globalnost, oziroma univerzalnost je v tem pogledu uspela.

In če smo pošteni jim je globalnost uspela v vseh pogledih. 3,7 metra dolg avtomobil z 9,2 m velikim (majhnim!) rajdnim krogom, za pet potnikov in kar nekaj prtljage se odlično znajde tako v mestni gneči kot na avtocesti. Je lahko dokaj hiter in igriv za vožnjo ter hkrati okreten in uporaben za vsakodnevne opravke. Opreme ponuja ravno toliko, da večina na bo razočarana. Pikolovci bodo seveda našli napake. In tudi drug avtomobili, seveda. Toda takšnega kompromisa kot med vsem zapisanim ne prav zlahka.

 

Motor

Bencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1193 ccm, 59 kW (80 KM) pri 6000/min, 106 Nm pri 4000/min. Poraba goriva (EU) 5,0/3,9/4,3 l/100 km. CO2: 100 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 175/55 R15 V (Yokohama Bluearth).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 3,710 m, širina 1,665 m, višina 1,505 m. Medosna razdalja 2,450 m. Prtljažnik (normno) 235 l. Rezervoar: 35 l. Mase: prazno vozilo 920 kg, največja dovoljena masa 1340 kg, dovoljena obtežba 420 kg. Največja hitrost (km/h): 180 Pospešek 0-100 km/h (s): 11,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,2

Osnovni model (1,0 Inform): 9.490 EUR

Testno vozilo (1,2 AS&G Intense):  10.340 EUR