Imam novega tipa! – Fiat Tipo 1.6 Multijet 16v City

Khm, to se je slišalo nekoliko čudno. Imam novega Tipa. Tako bo bolje.

Fiat je pravzaprav v zadnjih letih potonil v pozabo. Znamka, ki smo jo nekoč srečevali na vsakem koraku je tiho odtavala stran. Ker je trend takšen, da moraš imeti v svoji ponudbi 27 različnih modelov in jih prenavljati vsakih 5 tednov. Torinčani so se nekje izgubili, v množici novih modelov s celega sveta.

Resnično je bil skrajni čas, da se ponovno postavijo na avtomobilistični zemljevid. Ne le s poceni avti kot je Panda, ali z obujanjem spominov na njihovo prastaro slavo fička v nišnih segmentih. Na zemljevid vsakdanjih avtomobilov!

Fiat Tipo 3


Tipo je bil nekoč avto za množice, končno je tako postalo tudi danes. Pravzaprav je nova različica Tipa vpeljala tri nove tipe. Odrezavega hečbeka, prostornega karavana in nenazadnje tudi tipa izumirajočih limuzin.

Za slednjega vam lahko povem da je avto na mestu.

Prostornost? Da, dovolj za celo družino. Udobje? Da, povsem dovolj za večino uporabnikov. Stil? Da, ampak mu le nadenite kolesa iz aluminijaste zlitine. Razumna cena? Da, okrog 17 tisočakov za dobro opremljeno dizelsko različico.

Kaj dejansko potrebujemo od avtomobila? Če je glavni razlog prevoz med dvema točkama, ekonomičnost in udobje boste pri tipu našli to kar iščete. Sicer ni med najbolj preglednimi, ogledala bi lahko bila večja in kakšen material v notranjosti bolj prijeten na otip. A tako kot mi je enkrat nekdo rekel: “Plastik v avtomobilu se dotikaš samo ko ga prvič preskušaš.”


Fiat Tipo 23

Presenečeni boste nad udobjem, ravno prav mehak in tih da boste udobno križarili po omejitvah. Odziven in prožen motor bo poskrbel da boste z lahkoto prehiteli kakšnega počasneža, še gume s svojimi tipičnimi dimenzijami bodo nadvse ugodne. To poudarjam tudi zaradi koga, ki bi raje namesto klasične limuzine vse svoje prihranke ali lizing sposobnosti porabil za kakšnega SUVja in se pri tem ne pozanimal za ceno pnevmatik. Za vse ‘Italjanofobe’ pa je Fiat pripravil tudi 5 let jamstva.

Morda je najslabši del zgodbe ta, da se bodo običajni smrtniki raje odločili za višje sedeče in ali celo kakšne bolj “trendovske” znamke. Tipa pa bodo pridno izkoriščali za službena vozila zaradi celote, ki jo ponuja. Resnično upam da ne, ker si takšen Fiat zasluži, da mu daste priložnost. Zakaj točno že potrebujete visok SUV?

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3.750/min, 320 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,2/3,6/4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 195/65 R15

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,532 m, širina 1,792 m, višina 1,570 m. Medosna razdalja 2,636 m. Prtljažnik (normno) 520 – 1.150 l. Rezervoar: 45 l. Mase: prazno vozilo 1.345 kg, nosilnost vozila 425 kg.

Največja hitrost (km/h): 199

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,0

 

Osnovni model (Tipo 1.4 16v City): 12.890 EUR

Testno vozilo: 15.890 EUR

Novo v Sloveniji: Fiat Tipo

Fiat 500 Riva

Si, si delizioso. – Fiat 500X Off Road Look 2.0 MultiJet II 16v 140 AWD Cross