Avtomobil po merah današnjega Evropejca. – Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi avt.

Ceste so iz dneva v dan bolj polne, vse več je ovir, zastojev, semaforjev in nepredvidljivih dogodkov, ki utrujajo vožnjo. Velika razbremenitev za šoferja je avtomatski menjalnik, o katerem so se vozniki, še ne toliko nazaj, pogovarjali z vencem čebule okoli vratu.

O tistem, o katerem se ne govori.

Avtomatik v avtomobilu? Zakaj? To zvišuje porabo goriva, poviša stroške in ponavadi ne zdrži tako dolgo kot ročni menjalnik. Pa še občutka ni ta pravega. No ja. Kopica besed, prakse pa bore malo. Avtomatiki so vedno bili zakon, vprašajte ljudi čez lužo. Res, da so mogoče tisti ljudje tam leni, vendar v večurnih zastojih se ti resnično ne da več stiskati sklopke. Prvi plus.peugeot 308 SW aut 15

Glede na to, da je prestavljanje avtomatika vodeno preko spisanega programa v računalniku, ga načeloma ne moremo ‘preterati’ kar pomeni, da se menjalnik težje okvari. Res, da ima avtomatik v sebi veliko več olja kot ročni menjalnik, zato zna biti servis nekoliko dražji. Vendar, se spomnite, kdaj ste nazadnje menjalni olje v menjalniku?

Šalo na stran. In še zadnja, poglavitna stvar. Poraba goriva. Težko priznam, vendar tile današnji avtomatiki so pametnejši od mene in zato znajo popiti precej manj v svojih vnaprej spisanih programih kot pa po moji trmi. To je torej še tretji plus v prid avtomatiku.

peugeot 308 SW aut 3

So trije plusi dovolj?

V Peugeotovem primeru so, saj celota deluje fantastično. Mogoče avtomatik res ni za vsako vozilo, vendar v tega 308 karavana paše kot ata na mamo…khm, ali kot marmelada na kruh. Z maslom vmes. Perfektna kombinacija konkurira že kakšnim predstavnikom iz višjih, predvsem pa dražjih segmentov. Odličen pogonski sklop, bogata oprema, veliko prostora, udobje ter lepa oblika.

Če bi prodajal Peugeote 308, bi prodajal točno takšne, tako opremljene, tako motorizirane in seveda z avtomatikom, saj takšen avtomobil zapolni vsa merila današnjega Evropskega kupca.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3.500/min, 300 Nm pri 1.750/min. CO2: 102 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 225/45 R17

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,585 m, širina 1,804 m, višina 1,470 m. Medosna razdalja 2,730 m. Prtljažnik (normno) 660 (385) – 1.775 l. Rezervoar: 53 l. Mase: prazno vozilo 1.385 kg, največja dovoljena masa 1.910 kg, dovoljena obtežba 530 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: 1.200/690 kg.

Največja hitrost (km/h): 189

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,6

Osnovni model (308 1,2 PureTec 110 Acces): 16.710 EUR

Testno vozilo (308 SW 1,6 BlueHDI 120 avt.: 30.030 EUR

NEPRIČAKOVANO: Peugeot 3008 postal Evropski avto leta 2017!

Nabrušeni kremplji – Peugeot 2008 1.6 BlueHDI 120 Allure

Peugeot 2008