Percepcija! – Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4×4 DSG

Kako neko stvar dojamemo, se po navadi razlikuje od posameznika do posameznika, družbe do družbe, regije,…

Pravzaprav bo vsak povprečen potrošnik ob omembi besedne zveze Škoda Octavia RS dojel bistvo v besedi Škoda – uporaben, razumen avto, morda kakšen delež v besedi Octavia – prostorna, udobna limuzina/karavan, tisti pravi avtomobilistični navdušenci pa se bodo oprijeli kratice RS. Čeprav roko na srce, nihče ne ve kaj točno ta kratica pomeni, ravno tako kot nihče ne ve, zakaj je pred kratico črka v.

Ampak bistvo je, da tisti, ki imajo radi avtomobile dojemajo različico s to kratico drugače, celo superiorno. Dve (oz. tri) črke, ki sprožajo nasmeške.

octavi vrs 1


Osebno mi je v osnovi Octavia eden izmed treh najbolj razumnih in smiselnih nakupov – najboljših, če želite – vozil med vsemi trenutno na trgu (preostale dve izbiri so družinski Leon in morda preveč vsakdanji Golf). Prostorna, udobna, kakovostma in z dobrim občutkom v vožnji, ki ga v razredu težko prekaša konkurenca.

Ko ji dodamo ti dve magični črki, pa se zame zadeva drastično spremeni. Sama Octavia niti ne toliko, a črke spremenijo moje dojemanje in zahteve se iz ene prelevijo v drugo stran.

Dojemanje je tisto, ki bo 184 “konjev” kolikor jih premore Octavia vRS, spremenilo v super ali v povprečno. Ja, je okrog 70 ‘konjev’ več, kot jih ima povprečen slovenski avto, a je po drugi strani ravno toliko kot jih ima povprečna premium limuzina v “civilni” različici.


octavi vrs 16

Nesoglasje med odličnim podvozjem, prevelikimi 19 palčnimi kolesi (vzemite 18) in povprečno močjo, me najbolj zmoti. Ne da je malo – z mesta zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu švigne kot letalo na letalonosilki, ampak je preveč civilno. Preveč kultivirano. RS mora biti vsaj malo zastrašujoč, ko pohodiš plin. Tudi menjalnik ob kakšnih hitreje odpeljanih zaprtih ovinkih ne daje dovolj dobrega občutka.

Sam bi raje videl malenkost mehkejše podvozje, pa bi bila kombinacija avtomobila vrhunska, oznako RS pa bi rezerviral za bencinsko različico. Ali pa bi preprosto izbral opremo Style in dobil odličen avtomobil. Je pa res, da sem sam po duši starejši, kot kaže moja EMŠO številka.

Kot rečeno, pa je vse stvar percepcije in morda bo prav vam dizelska RS različica Octavie odlična kombinacija.

Velik in prostoren češki medved, Škoda Kodiaq, v Sloveniji od 20.990 evrov!

Malček, ki ne bo pustil, da bi se zmočili: Škoda Citigo

Best Cars 2017: Škoda Octavia še četrtič številka ena