Tudi vam težijo z maili? – Mazda CX-5 CD150 Attraction

V spletni nabiralnik tedensko dobivam pošto s sledečo vsebino. »Pozdravljeni, kupujem novo vozilo. Katerega športnega terenca priporočate?« Že z vnaprej pripravljenim sporočilom odgovorim, da je to Mazda CX-5. Občasno priporočam tudi CX-3, če je CX-5 prevelik za v garažo.

Bistvu Mazd(e) je, da se pelje(jo) več kot odlično. Tudi, če nanjo priklopite počitniško prikolico. In ker smo ravno v kamperskih vodah, naj omenim, da je leta 2012 Mazda CX-5 dobila naziv ”Vlečni avto leta” in ga leta 2015 v prenovljeni verziji ponovno potrdila. Zmore vleči do 2 tone in prenesti 88 kilogramov obremenitve na priklopu.mazda-cx5-2

Mazdin športni terenec se prodaja že več kot štiri leta in v Sloveniji se je vidno prijel, za kar sem vesel, saj to pomeni, da še ohranjamo okus za ”pločevino” in gojimo veselje do vozniško zabavnih avtomobilov. Sam sem preizkusil kar nekaj variant CX-5 in prav vsaka je ob koncu naredila name dober vtis. Polno opremljena dizelska različica s samodejnim menjalnikom, bencinsko gnana z ročnim menjalnikom, s pogonom spredaj ali na vsa štiri kolesa…tale pa je prav posebna. Takšna, ki zapolni kriterije večine kupcev.

Za pogon skrbi 2,2-litrski dizelski agregat s 150 ‘konjskimi’ močmi. Prenos moči je speljan na sprednji kolesni par, ki v povezavi z izjemno natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom s kratkimi prestavnimi hodi, vozniku nudi dobro zalogo moči in navora, hkrati pa ugodno porabo goriva ter sprejemljivo ceno registracije.


Vožnja je poglavje zase, Skyaktiv tehnologija v prvi vrsti skrbi za nizko porabo, po drugi strani, pa se majhna masa vozila najbolj pozna na vozni dinamiki. Mazdo lahko v ovinek zapodimo s presenetljivo dobrim občutkom. Tudi, če malce bolj športno poženemo tega športnega terenca, je vožnja užitek.mazda cx5 cd150 awd fl 12

RVM, CSS, NFS, COD so le nekateri akronimi.

Kot se za športnega terenca spodobi, potniki sedijo relativno visoko, kar predvsem vozniku v prid omogoča dober pregled nad prometom in okolico. Nasploh je voznikov položaj za volanskim obročem dober in udoben, delovno okolje pa kvalitetno ter logično zamišljeno.

Tipk za vse možne tehnične dodatke je ogromno. RVM, CSS, NFS, COD. Sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu je ena izmed najbolj koristnih, potem je tukaj še ”lovilec voznih pasov”, ki na naših cestah ne bo deloval najbolj učinkovito, sistem za preprečevanje naleta pri nižjih hitrostih in pa nenazadnje tudi prilagodljivi ksenonski žarometi s samodejnim uravnavanjem dolžine snopa.


S svojo ceno okoli 30 tisočakov CX-5 ne bo najcenejša v tem segmentu, ampak pregovori učijo, da nismo tako bogati, da bi kupovali poceni. Močno upam, da se bo naslednji mail glasil takole: »Pozdravljeni, kupujem Mazdo CX-5. Katero barvo priporočate?«

Mazda CX-5 CD150 AWD Revolution

Mazda CX-5 CD150 Challenge

Mazda CX-5 CD 150 AWD Avt.