Gospodarska vzdržljivost združena z večnamensko uporabnostjo – Fiat Dobro 1.6 MultiJet Panorama

Pred meseci sva z Žigo dobila zahtevno nalogo. Najti avtomobil, ki mora biti ugoden, prostoren, vzdržljiv, varčen, udoben in imeti malce višje nameščen sedež. Začetek iskalne akcije bil obetaven, a z dodajanjem zahtevanih parametrov, se je izbor avtomobilov bliskovito krčil.

Ostali so nama avtomobili, pri katerih je vedno izstopal le en parameter. Znašla sva v neugodnem položaju, saj nisva našla približno primernega avtomobila. ” Le kdo bi lahko bil tako vsestranski?”, sva razmišljala med vožnjo po avtocesti s prenovljenim Fiat Doblom. In po nekaj minutah sva se spogledala v smislu, kaj pa tale?

Poštarska zanesljivost!

Davno sem govoril z enim poštarjem, ki je na veliko hvalil dostavniške Fiate, njihovo vzdržljivost, varčnost ter neuničljive dizelske motorje. No, po šestih letih še Doblo vedno ostaja zvest svoji tradicionalni zasnovi, kar pomeni, da bodo poštarjeve besede držale še vnaprej.

Velika stekla, ogromna dvižna in dvoja drsna vrata v okviru potreb družine ali rekreativnega športnika pomenijo ogromno. Testni Doblo je imel nameščenih prilagodljivih pet sedežev, a ga je možno naročiti še z dvema dodatnima sedežema. Zaradi visoke strešne linije se zdi Italijan pravi kandidat za prevoz sedmih ljudi, vse skupaj pa trenutno predstavlja eno bolj ugodnih možnosti (doplačilo 900 evrov) za prevoz sedmih potnikov.

Doblo svoje poslanstvo opravlja odlično tudi s petimi sedeži in ogromnim prtljažnikom. Družine, ki potrebujejo obilico prostora, bo zagotovo razveselil podatek o 790-litrskem prtljažnem prostoru. Tega lahko z deljivo zadnjo klopjo v razmerju 2/3 : 1/3 povečamo, vendar se ob podrtju ne ustvari ravno prtljažno dno. Ostane kar visoka polička, zato je za povečanje prtljažnega prostora morda enostavnejše, da zadnjo klop preprosto zložimo naprej. Škoda le, da druga vrsta ni popolnoma odstranljiva.

Napredek pri sami obliki armaturne plošče po prenovi predstavlja možnost za boljše pozicioniranje nekaterih stikal in večopravilne enote. Slednja je sicer razmeroma majhna, a ekspresno odzivna in povsem intuitivna Uconnect.

Praktično vrednost potniški kabini dviguje še izredno trda in na dotik neugledna plastika. Res je, da jo obrišemo s preprostim potegom krpe in je nadpovprečno odporna na praske, vendar to je tudi vse. Ko k temu dodamo še hrupnost, ki se prenaša v notranjost od motorja in vzmetenja te Doblo v trenutku spomni na svoje gospodarsko poreklo.

Na morje in nazaj

Fiatov MultiJet je veljal za odličen dizelski agregat že pred desetimi leti, in v testnem Dobloju se je 1,6-litrski dizel z 88 kilovati moči zelo dobro izkazal. Gre za najmočnejši dizelski agregat v ponudbi in če me spomin ne daje, je tudi najmočnejši med gospodarsko konkurenco. Je izredno varčen, saj je ob treh potnikih, dvema štirinožnima prijateljema in prtljažniku, polnem iz obmorske počitniške prikolice, povprečno porabil malce nad šest litrov nafte, med dnevnimi opravki pa se povprečna poraba nikoli ni dvignila nad 6,5 litrov na prevoženih sto kilometrov.

Ravno takšen segment potniških dostavnikov večkrat ostane spregledan. Kot pravi rek, zaradi gozda nisem videl dreves. Tudi z Žigu sva nanj pozabila, saj smo pri nakupu osebnega vozila očitno ljudje programirani, da začnemo iskati med osebnimi vozili.

Če pa pogledamo malo izven škatle pa med potniškimi dostavniki najdemo vozilo, ki je ugodeno, prostorno, vzdržljivo, varčno, udobno in ima malce višje nameščen sedež. In Fiat Doblo 1.6 MultiJet Panorama izpolnjuje sleherni parameter.

Imam novega tipa! – Fiat Tipo 1.6 Multijet 16v City

“Una birra calda, por favor” – Fiat 500 1.2 8v Lounge