To je avtomobil, ki je zarisal nove smernice mobilnosti! – Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Sol

Leta 1997 je Toyota ponudila trgu prvi hibridni avtomobil, ki je že takrat svetu pokazal prihodnost, s kakršno se soočamo sedaj.

Resnici na ljubo, se nikomur od nas ni približno sanjalo, kaj točno Prius želi doseči. Filmskim zvezdnikom se je zdel zabaven in ker je povrhu še bil ugoden (za njih), so ga kupili ter z njim ustvarili nekakšno okoljevarstveno zvezdniško ikono. Enostavno si jo moral imeti v garaži, če si živel na Beverly Hillsu. Kaj kmalu je Prius poleg vseh strokovnih nagrad, prejel tudi nagrado za naj gej avto leta, za nameček pa ga je konkretno skritiziral slavni britanski novinar, zdaj voditelj šova The Grand Tour, Jeremy Clarkson. Češ, da je postopek Priusa okolju povsem neprijazen in je nizek ogljični odtis iz izpuha le lari fari.

Na srečo Japoncev vse te kritike niso ganile in so se raje ravnali po tistem malo manj poznanem pregovoru, da je vsaka reklama dobra, pa naj si bo dobra ali slaba. Osnovno vizijo so inženirji 20 let nadgrajevali in ob lansiranju filma ”Neprijetna resnica”, le pritrdilno prikimali in nadaljevali z razvojem hibridnega vozila, saj so sami točno te posledice tople grede predvideli že leta 1997.

Priusa si lasijo: Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Tom Hanks, Matt Damon, Owen Wilson…

Danes je na trgu že četrta generacija Priusa, ki je še vedno zvesta futurističnemu duhu prvega modela. Tako zunaj kot znotraj se pri Priusu zdi, da ni iz tega časa. Je lep? Grd? Gotovo je drugačen, prepoznaven in svež. V tejle barvni kombinaciji pravi imidž avto. S strani je skladen, od zadaj in spredaj skoraj impozanten. Prius ima nekakšen petičen pridih, h kateremu je verjetno precej pripomogla njegova priljubljenost med hollywoodskimi zvezdniki.

V dolžino meri več kot 4,5 metra in se pri nas šteje za večje avtomobila. Na drugi strani ocena ga imajo, no, za mestno vozilce. Povprečje je tam 5 metrov plus. Je pa zaradi svoje dolžine zelo prostoren. K občutku prostora prispeva tudi posrečena kombinacija bele, sive in črne, ki se prepleta v notranjosti. Na vrhu osrednjega dela se nahaja števec z izdatnimi podatki o delovanju hibridnega sistema, ipd…Malce nižje, vozniku pri roki, pa je nameščen velik zaslon na dotik, kjer spremljamo navigacijo, mulitmedijo, radio, nastavitve vozila…

Zaradi zasnove avtomobila, ki pretežno cilja na ameriški in azijski trg, kjer so večurna čakanja v kolonah nekaj povsem vsakdanjega, me je navdušilo število odlagalnih površin, komfortnost sedeža ter udobje med vožnjo. Minimalne vibracije in bore malo hrupa. Posledično je z mislijo na ostali svet ukrojen tudi pogonski sklop.

…Orlando Bloom, Claudia Schiffer, Bradley Cooper, Jessica Alba, Will Ferrel, Natalie Portman, Jennifer Aniston,…

Kombinacija elektrike in bencinskega motorja pride do izraza zlasti v mestu ter primestni vožnji. Elektromotor z ogromnim navorom namreč vedno poskrbi za bliskovit start. Kljub temu pa v povprečju ne porabi več kot 5 litrov goriva na 100 kilometrov. Priusu pa ne odgovarjajo slovenske avtoceste (ZDA omejitev 90-110 km/h), kjer bencinski agregat deluje s polno močjo in zato varčnost hibridnega sistema ne pride do izraza. Še vedno pa se mi zdi, da Evropejci nismo sprejeli brezstopenjskega menjalnika.

Dejstvo je, da je Prius razdelil avtomobilistični svet. Na tiste, ki stavijo na tako imenovana alternativna prevozna sredstva (Priuse) ter na zagovornike prvinskega avtomobila. Glede na trenutno odvijanje zgodbe avtomobilizma, so Japonci smer določili že 20 let prej, kot vsi ostali proizvajalci. Zdaj so jo morali le še pravilno zapakirali. C-HR.

Specifikacije: Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Sol
Mere dolžina/širina/višina (m) 4.540/1.760/1.470
Medosna razdalja (m) 2700
Prostornina prtljažnika (l) 500/1.635
Teža (prazno v./dovoljena) (kg) 1.375/1.790
Agregat: štiri valjni bencinski + elektromotor
Delovna prostornina (ccm) 1.798
Največja moč pri vrt./min. 90 kW (122 KM) pri 5.200
Največji navor pri vrt./min. 142 Nm pri 3.600
Največja hitrost (km/h) 180
Pospešek 0 – 100 km/h (s) 10,6
Posoda za gorivo (l) 43
Poraba goriva na testu (l/100 km) 4,5
Cena osnovnega modela (v EUR) 27.750
Cena testnega modela (v EUR) 34.228

Navada je železna srajca – Toyota Auris TS 1,6 D-4D Sport

Toyota posodobila Aurisa in Avensisa

Prenovljena Toyota Yaris ima za 90 milijonov dolarjev sprememb